Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg BFBC2, spiller campaign nå og er der med satelitter ( håper ikke det virker som en spoiler for noen).. Helt okå til nå, lyden er bra og gameplayet er greit nok. Samme opplegg som CoD. Er skuffet så langt over den varierende grafikken: til tider sjokkerende dårlig, og til tider godt nok. Tenker da spes på tekstur oppløsningen. Skade motoren vil jeg også si er oppskrytt til de grader. Kanskje jeg som har hatt for høye forventninger?

 

Uansett, gleder meg til online delen.

 

Gamertag: NorthGoat

 

xbox 360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, BC2 campaignen er så som så. Jeg var ikke storfornøyd etter den. Men online delen elsker jeg. BC2 er veldig anderledes f.eks. CoD i våpen og omgivelsesrealisme. Et tips til du starter med multiplayer:

 

- Øv på å bevege deg strategisk og tenk på deg selv som èn del av en gruppe på 4.

- Lær deg hvordan våpnene oppfører seg. Dvs. finn en murvegg og tøm hele magasinet (spray 'n pray) ditt fra 10 m avstand. Se på spredningen av kuler. Prøv så skyt på en murvegg fra samme avstand, men skyt 3 og 3 skudd. Se på forskjellen.

Lenke til kommentar

Føler ikke at spillet flyter bra på pcen i det hele tatt. Når jeg hopper f.eks over noe så "sklir" typen. Står jeg stille så forflytter jeg meg litte grannet. I stad stod jeg med M416 2m fra en sniper. Siktet direkte på hodet(han stod stille) men jeg fikk ikke en eneste hit marker. Det er bare ikke spillbart i det hele tatt. Sånn ting som det her irriterer meg så jævlig. Jeg bommer på helt banale og enkle kills.

Lenke til kommentar

Det som irriterer mest er at jeg sjelden kan spille mer enn en time på en server uten å få tilkoblingsproblemer, som jeg ikke får i andre spill. En annen ting er at jeg kan spille lenge og få flere våpen og abilities, men når jeg går til hovedmenyen, så har jeg plutselig ikke fått disse våpnene allikevel. Noen sier at jeg skal vente litt, men de kommer ikke allikevel. Med andre ord må jeg spille dobbelt opp for å få våpnene, noe som irriterer.

Lenke til kommentar

Jeg synes at singelplayer delen i BC2 var skuffende. Men de har ihvertfall klart å få multiplayer delen veldig bra til!

 

MarB: Hvordan klarer du det? Har ingen problemer.

 

FrihetsRegn: Skjekk at ikke Windows eller hva du nå bruker av operativsystem ikke blokkerer tilgangen til BC2. Skjekk at den flyter fint gjennom brannmuren.

 

Og når det gjelder våpnene du ikke får opp i hovedmenyen, så er det det at det tar bare tid å oppdatere alt. Du må også gjerne gå ut og inn av spillet igjen.

Lenke til kommentar

Det du først kan gjøre er å skru av brannmuren og så prøve å spille.

Hvis det da funker uten tilkoblingsproblemer går du til Windows Firewall og Exceptions, hvor du legger til Bad Company 2 i listen over programmer som ikke skal bli blokkert.

 

 

Jeg regner med at du har nyeste oppdatering av BC2?

Du kan også prøve å logge ut og inn av EA accounten inne i hovedmenyen, om dette hjelper vet jeg ikke, men det er ihvertfall noe du kan prøve og utelukke.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket på Kontrollpanel at brannmuren slipper Bad Company 2 igjennom ja. Og jeg spiller på Steam, så alle oppdateringer skjer automatisk. Jeg har prøvd å logge ut og inn i menyen også. Skal prøve å spille med brannmuren nede og se hva som skjer.

 

Edit: Var ikke så mye bedre med brannmuren av. Jeg hadde T88 geværet til medic før, men det har jeg ikke nå lengre. Jeg fikk derimot M1 geværet, noe jeg ikke merket før jeg logget inn nå i stad.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Føler ikke at spillet flyter bra på pcen i det hele tatt. Når jeg hopper f.eks over noe så "sklir" typen. Står jeg stille så forflytter jeg meg litte grannet. I stad stod jeg med M416 2m fra en sniper. Siktet direkte på hodet(han stod stille) men jeg fikk ikke en eneste hit marker. Det er bare ikke spillbart i det hele tatt. Sånn ting som det her irriterer meg så jævlig. Jeg bommer på helt banale og enkle kills.

 

Du kan ikke spille med 1000 i ping.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har da ikke overføringshastigheten noe med hvor god ping du har/får. Det er det kobberkvaliteten/lengden unna sentralen du sitter, samt hvor langt unna serveren befinner seg. Og selvsagt kvaliteten på nettverket mellom dere.

 

Du vil da som regel ha best ping opp mot skandinaviske og tyske servere. Og værst ping mot amerikanske/asiatiske servere.

 

100 i ping = 100 ms = 0,1 s som er tiden det tar for signalet å nå serveren. Det betyr med andre ord at serveren ligger 0,1 ms forran deg, og du må da i teorien beregne hva som skjer 0,1 sekund frem i tid.

 

Men fra deg til en annen spiller så er det ta summen av begge deres ping som skiller dere. Så en annen spiller med si f. eks 200 i ping, og du 100 i ping, så vil dere se en differanse på 0,3 sekunder. Altså rimelig stor forskjell. På moderne spill som BC2 så vil jeg vel anta at det er serveren som er referansepunktet, og du slipper å tenke så mye på hva den andre spilleren har i ping. Aka. Står du på det punktet serveren mener du står, og ikke der du selv mener, eller hva andre ser deg står.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...