Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Jeg har intel q6600 @ 3ghz og et dårlig hovedkort m 4gb ram og radeon 4870 512mb.

 

Hva er mest gunstig å oppgradere med tanke på bc2 og BF3 til høsten? Jeg har to alternativer nå:

 

 

alt 1: Kjøpe skjermkort nå, feks gtx 560 twin frozr fra MSI (evt et dyrere et siden ting har falt i pris)

 

alt 2: Kjøpe Sandy Bridge intel 2500 cpu med et anbefalt hovedkort, med 4gb ram og ny kjøler.

 

Hva er lurest å gjøre nå også ta den andre oppgraderingen til høsten? Hva holder seg lengst mtp å få god fps i BF3...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kjører du BC2 nå ? Hvis du kjører det bra, så er vel det beste å vente med å oppgradere hele pc'en til høsten.. Da har sikkert AMD Bulldozer kommet og kanskje deres nye 7000 serie.. Hvis AMD er aktuelt for deg da ..

 

Hvis du må oppgradere nå, så er det et vanskelig valg, da du uansett nå får en flaskehals i enten CPU eller GPU .. Men det beste valget tror jeg er å gå for Sandy Bridge nå og kjøpe et bra skjermkort når BF3 er ute eller litt føre det kommer, da har sikkert prisene falt enda mer og nye og bedre skjermkort er kanskje kommet..

 

Er jo skjermkortet som har mest å si og hvis du da har en I5 2500k så vil nok ikke den være noen flaskehals vil jeg tru med tanke på BF3.. Men man vet jo enda ikke hvor mye spillet kommer til å kreve for å kjøre alt på max..

 

Selv så venter jeg med oppgradering til jeg får testet BF3 i BETA med nåværende rigg.

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

Jeg hadde glatt ventet med å oppgradere. Det blir alltid lansert noe nytt like over sommeren.

Så kan også BF3 trenge mere CPU/GPU enn hva man tror nå.

 

BC2 er ikke ett spesielt tungt spill å drive med unntak av eksplosjoner i røyk.

 

Ellers er jeg enig med kaasa92, kjør intel, safe bet alltid.

Lenke til kommentar

kjør intel, safe bet alltid.

 

Det var da en litt rar uttalelse synes jeg ?

Hva baserer du den på ? Annet en at du er Intel fanboy ?

 

 

Joda, kan nok sikkert kalle meg Intel fanboy, fordi _jeg_ aldri har hatt problemer med Intel basert utstyr og det _jeg_ har hatt som har vært amd's plattform har vært problematisk.

 

Hence, det eneste _jeg_ anbefaler er Intel cpu, Asus hk, Nvidia GPU, nettopp fordi _jeg_ har kun gode erfaringer med denne. Hvilket også inkluderer de menneskene jeg har kjøpt denne kombinasjonen til. Dette har nødvendigvis ikke vært den beste kombinasjonen pris/ytelse, men den har vært uslåelig mtp kvalitet og stabilitet for meg.

 

AMD har sikkert gode stabile løsninger, disse kan jeg ikke stå inne for da jeg ikke har testet dem. Derfor anbefaler jeg det jeg kjenner.

 

 

Back to BF3, vent til hvertfall demoen kommer ut :) Tror det blir ett lite rush med pc oppgraderinger rundt BF3 release.

Endret av DocHoliday
Lenke til kommentar

Jeg har intel q6600 @ 3ghz og et dårlig hovedkort m 4gb ram og radeon 4870 512mb.

 

Hva er mest gunstig å oppgradere med tanke på bc2 og BF3 til høsten? Jeg har to alternativer nå:

 

 

alt 1: Kjøpe skjermkort nå, feks gtx 560 twin frozr fra MSI (evt et dyrere et siden ting har falt i pris)

 

alt 2: Kjøpe Sandy Bridge intel 2500 cpu med et anbefalt hovedkort, med 4gb ram og ny kjøler.

 

Hva er lurest å gjøre nå også ta den andre oppgraderingen til høsten? Hva holder seg lengst mtp å få god fps i BF3...

Jeg ville anbefalt å bruke mest penger på skjermkortet, den prossesoren der er ikke så dårlig .

Hvilken oppløsning spiller du på?

Lenke til kommentar

Jeg har intel q6600 @ 3ghz og et dårlig hovedkort m 4gb ram og radeon 4870 512mb.

 

Hva er mest gunstig å oppgradere med tanke på bc2 og BF3 til høsten? Jeg har to alternativer nå:

 

 

alt 1: Kjøpe skjermkort nå, feks gtx 560 twin frozr fra MSI (evt et dyrere et siden ting har falt i pris)

 

alt 2: Kjøpe Sandy Bridge intel 2500 cpu med et anbefalt hovedkort, med 4gb ram og ny kjøler.

 

Hva er lurest å gjøre nå også ta den andre oppgraderingen til høsten? Hva holder seg lengst mtp å få god fps i BF3...

Jeg ville anbefalt å bruke mest penger på skjermkortet, den prossesoren der er ikke så dårlig .

Hvilken oppløsning spiller du på?

Takk for alle svar. Jeg spiller på 1680x1050 og noe mindre er uaktuelt mtp skalering. Spillet går desverre svært dårlig så jeg må spille på low over hele fjøla for å få ønsket flyt. Tipper det er ramen på gpu som er største synderen, 512 var for dårlig allerede uka jeg kjøpte det. men som folk sier så er 2500k et lurt kjøp uansett også heller velge skjermkort til høsten. er det noe lurt å installere spillet på en minnepenn ? Vil det gi noen fordeler ?

Lenke til kommentar

Men når man skal anbefale en pc anbefaler man ikke bare noe hvis man KUN har tidligere gode erfaringer kun med ett merke.

Jeg foreslår at du tar en tur innom ordboka, og ser på hva betydningen av "en anbefaling" er for noe.

 

Hvis jeg har kjørt Mercedes i 20 år, og har gode erfaringer med det - så vil det vel ikke være så jævlig rart at jeg anbefaler Mercedes?

Eller mener du at jeg skal si: Jeg anbefaler Mercedes, men hey - det finnes jo Opel, BMW, Audi, VW, Fiat og Ford også?

Hva slags anbefaling blir det?!

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

*troll troll*

 

Nei, det er absolutt ikke det. Og si at jeg ikke har erfaring med AMD er også feil, siden jeg har erfaring med alt av fom AMD 486 til AMD opp til Xp2000+ ( som riktignok var for noen år siden) kan jeg jo på sett og vis si at jeg har en viss erfaring med det, og at AMD fortsatt driver med budget CPU solutions sier jo sitt for min del.

Nå kaster jeg jo en brannfakkel inn i en fanboy strid selvfølgelig, men akkurat det bryr meg lite.

Intel virker bra, og det virker stort sett.

 

*troll troll*

 

Igjen som jeg sier, BF3 blir bra:) Og snart er det demo time :)

 

Btw, nyeste maps, hvilke servere er det som alltid er fulle fra norge ?

Endret av DocHoliday
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...