TheCatIsALie Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 Frapser uten å legge merke til det @ 60fps jeg :]]] Rask harddisk samt sterk prosessor og skjermkort blir ett must om du vil ha det smooth. Skryt ivei du. Neida.. Men da er man ihvertfall klar over at et bra skjermkort er ikke nok om du vil frapse bra, uavhengig av hvilken fps du har uten fraps kjørende. For om harddisken den skriver filene til er treg, så sier det seg selv at den ikke klare å holde følge med de massive gb'ene som presses inn på den hele tiden. Det aller beste er vel en SSD, men blir fort begrenset med plass. SSD til filming? Funker nok om du filmer litt og litt. For meg blir det ofte en time eller to, da hadde ikke det funka. Og funker utmerket med min seperate 1TB 7200 rpm HDD. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) For om harddisken den skriver filene til er treg, så sier det seg selv at den ikke klare å holde følge med de massive gb'ene som presses inn på den hele tiden. Det aller beste er vel en SSD, men blir fort begrenset med plass. Det er altså skrivehastigheten på harddisken som begrenser ytelsen på spillet under opptak? Jeg trodde prosessor var flaskehalsen jeg. Er det mulig å oppnå respektabel fps uten ssd eller en form for rask harddisk når du bruker fraps? Endret 22. februar 2011 av simen_k Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 Det er altså skrivehastigheten på harddisken som begrenser ytelsen på spillet under opptak? Jeg trodde prosessor var flaskehalsen jeg. Er det mulig å oppnå respektabel fps uten ssd eller en form for rask harddisk når du bruker fraps? Hva som blir flaskehalsen er avh. av hvilken codec/komprimering du bruker på lagringen. * Ingen/lav-komprimering = Lite CPU, men masse data som må lagres på disk. * Høy komprimering = Lite som må lagres men høy CPU belastning. Your choice... Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 Hva som blir flaskehalsen er avh. av hvilken codec/komprimering du bruker på lagringen. * Ingen/lav-komprimering = Lite CPU, men masse data som må lagres på disk. * Høy komprimering = Lite som må lagres men høy CPU belastning. Your choice... Aha I see, takk for oppklaringen. Lenke til kommentar
Error Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Stor forskjell på film og spill. Det er mulig, men hvorfor skulle det være sånn? Og det er mulig at jeg er inhabil på ett eller flere områder, men jeg merker i alle fall ikke endring om jeg har 30 eller 60 fps. Endret 22. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Og det gjør ikke 99,99% av befolkningen heller. Men det er svært mange som ønsker å tro at de ser forskjell - men nå er nå engang mennesket lagd slik at vi ikke merker 30 eller 60 fps. Men mange tror de er über-guder, og vil ha det til at de ser forskjell. Sånn er livet - verden vil bedras. Flame ivei.... Endret 22. februar 2011 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 eehhh??? mener du at du ikke ser forskjell på 30 og 60 fps?? Frames per second Gameplay <30 FPS very limited gameplay 30-40 FPS average yet very playable 40-60 FPS good gameplay >60 FPS best possible gameplay vel..... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Stikkord til de som mener øyet ikke oppfatter mer enn 30fps : Motion Blur edit: trodde dette var allmenn kunnskap, spesielt blant gamere.. Endret 22. februar 2011 av Xander^ Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 Sorry - jeg mener å si > 60 fps. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 Ver så snill å dropp den diskusjonen! Det der blir vi ALDRI enige om! Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 Det du i alle fall vil merke det på er på fps drops. Hvis du har 30 fps så merker du disse store fallene, men vil skjelden oppdages på 60 fps. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Placebo Skal frapse med fps cap på 30 vs fps cap på 60 nå, så får vi enkelt se : ]. ----------- Okay, frapset ferdig. Jeg personlig ser stor forskjell. Kan laste opp på youtube. EDIT: nvm.. ble for mye krøll med rendrering osv, og blir altfor mye å laste opp de råe fraps filene. Endret 22. februar 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Litt forskjell ser man så klart, men for de aller fleste vil det være en liten forskjell. Hvis det kun er snakk om f.eks. 5-10 fps forskjell så lenge det er over 30 fps blir det bare flisespikkeri Mange ønsker gjerne at det skal være så jævlig mye bedre om de klarer å presse frem 5 fps til, men det blir i de fleste tilfeller bare innbilning. Har vel også litt å si hva man er vandt til fra før av og. Endret 22. februar 2011 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Ver så snill å dropp den diskusjonen! Det der blir vi ALDRI enige om! Diskusjon? At det er forskjell på film og videospill mht frames per second er jo et vitenskapelig faktum. Det blir som å diskutere hvorvidt jorden er rund eller flat edit: Les og du skal bli vis: http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate#Frame_rates_in_video_games Endret 22. februar 2011 av Xander^ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 Permban til alle som diskuterer dette emne fra nå av Lenke til kommentar
dTd Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 Oh snapp! nå tar jeg en risk her nizzen Men jeg mente mer til den delen av saken at noen påstår at de ser forskjell på 60 fps og 120 fps, og andre ikke! (ingame) men jeg orker ikke si min mening om saken, er fornøyd med hva jeg mener og vil ikke svare på mer ang dette haha Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 He mad. 1 Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 haha! rappkjeftet Javrio? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2011 haha! rappkjeftet Javrio? Han begynte. Kicka en kompis for baserape. Jeg sa min mening om den avgjørelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå