Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Frapser uten å legge merke til det @ 60fps jeg :]]]

Rask harddisk samt sterk prosessor og skjermkort blir ett must om du vil ha det smooth.

Skryt ivei du.

fuck-yea-man_design.png

Neida.. Men da er man ihvertfall klar over at et bra skjermkort er ikke nok om du vil frapse bra, uavhengig av hvilken fps du har uten fraps kjørende. For om harddisken den skriver filene til er treg, så sier det seg selv at den ikke klare å holde følge med de massive gb'ene som presses inn på den hele tiden. Det aller beste er vel en SSD, men blir fort begrenset med plass.

SSD til filming? Funker nok om du filmer litt og litt. For meg blir det ofte en time eller to, da hadde ikke det funka. Og funker utmerket med min seperate 1TB 7200 rpm HDD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For om harddisken den skriver filene til er treg, så sier det seg selv at den ikke klare å holde følge med de massive gb'ene som presses inn på den hele tiden. Det aller beste er vel en SSD, men blir fort begrenset med plass.

Det er altså skrivehastigheten på harddisken som begrenser ytelsen på spillet under opptak? Jeg trodde prosessor var flaskehalsen jeg. Er det mulig å oppnå respektabel fps uten ssd eller en form for rask harddisk når du bruker fraps?

Endret av simen_k
Lenke til kommentar

Det er altså skrivehastigheten på harddisken som begrenser ytelsen på spillet under opptak? Jeg trodde prosessor var flaskehalsen jeg. Er det mulig å oppnå respektabel fps uten ssd eller en form for rask harddisk når du bruker fraps?

Hva som blir flaskehalsen er avh. av hvilken codec/komprimering du bruker på lagringen.

* Ingen/lav-komprimering = Lite CPU, men masse data som må lagres på disk.

* Høy komprimering = Lite som må lagres men høy CPU belastning.

Your choice...

Lenke til kommentar

Hva som blir flaskehalsen er avh. av hvilken codec/komprimering du bruker på lagringen.

* Ingen/lav-komprimering = Lite CPU, men masse data som må lagres på disk.

* Høy komprimering = Lite som må lagres men høy CPU belastning.

Your choice...

Aha I see, takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar

Og det gjør ikke 99,99% av befolkningen heller. Men det er svært mange som ønsker å tro at de ser forskjell - men nå er nå engang mennesket lagd slik at vi ikke merker 30 eller 60 fps. Men mange tror de er über-guder, og vil ha det til at de ser forskjell. Sånn er livet - verden vil bedras.

Flame ivei....

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Placebo

Skal frapse med fps cap på 30 vs fps cap på 60 nå, så får vi enkelt se : ].

-----------

Okay, frapset ferdig. Jeg personlig ser stor forskjell. Kan laste opp på youtube.

EDIT: nvm.. ble for mye krøll med rendrering osv, og blir altfor mye å laste opp de råe fraps filene.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Litt forskjell ser man så klart, men for de aller fleste vil det være en liten forskjell. Hvis det kun er snakk om f.eks. 5-10 fps forskjell så lenge det er over 30 fps blir det bare flisespikkeri

Mange ønsker gjerne at det skal være så jævlig mye bedre om de klarer å presse frem 5 fps til, men det blir i de fleste tilfeller bare innbilning.

Har vel også litt å si hva man er vandt til fra før av og.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Ver så snill å dropp den diskusjonen! :p

Det der blir vi ALDRI enige om!

Diskusjon? At det er forskjell på film og videospill mht frames per second er jo et vitenskapelig faktum.

Det blir som å diskutere hvorvidt jorden er rund eller flat

edit: Les og du skal bli vis: http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate#Frame_rates_in_video_games

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Oh snapp! nå tar jeg en risk her nizzen :tease:

Men jeg mente mer til den delen av saken at noen påstår at de ser forskjell på 60 fps og 120 fps, og andre ikke! (ingame) men jeg orker ikke si min mening om saken, er fornøyd med hva jeg mener og vil ikke svare på mer ang dette :p haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...