Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brutteren har no bestemt seg for og gjere det bra på eigenkonto. Med andre ord. Han spiller ikkje på min lengre. :new_woot: Men seriøst han er ein wookie av den fyrsteklasses. Han finn seg ein plass og sitt der heile runden....

 

Tru ikkje han forstår poenget med spillet (Teamwork, objektiv osv.)

 

Jeg dør for ofte. Det jeg sliter med er at kulene skrur rundt de foran meg slik at jeg dør istedenfor.

 

Du slepp no ha ein magnet på deg som tiltrekkje seg alt av friendly fire! Grunnen til streak min må Nelson bay vart stoppa var ikkje fienden men ein venlig med-spiller som sende ein 40mm granat etter meg! (Ikkje ein granat, men to for å vere sikker på at eg skal dø)

 

Eg trur du må gi meg strategi-leksjonar Tj. Eg er som oftast den som blir kniva 18 gongar.

 

Ingen problem, er no litt på teamspeak-en med resten av folket. Men er borte ein stund no pga. Eksamen som lurer rett rundt hjørne.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Probleme med hitboksen ligg i grunnkodene til BC2.

 

Veit om ein fiks på probleme men desverre er den ikkje heilt og anbefale. Grunnen er at du forandre defult settings som må forandrest igjen og igjen til kva server du spiller på.

 

Eg spiller på defult men dei som har lyst og prøve:

 

gamesettings.ini og settings.ini

 

For ein server med 16ms (bruk cmd og ping server eller bruk pingen som står i browser. (IKKJE BRUK INGAME PING!)

 

SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.0160000

SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 16

 

Har du 45ms skal du ha:

 

SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.0450000

SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 45

 

Kort fortalt, du må forandre verdien for kvar server du bruke. Det kan vere DICE/EA fjernet den men skal komme tilbake på neste update fra EA/DICE som folk venter på.

 

Edit: Gløymte å skrive grunnen:

 

BC2 apparently uses a SERVER side based hit detection netcode model NOT client side based hit detection.

 

Bedre defult settings som stemmer med serve value gir bedre blir hitbox-en for spilleren.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Probleme med hitboksen ligg i grunnkodene til BC2.

 

Veit om ein fiks på probleme men desverre er den ikkje heilt og anbefale. Grunnen er at du forandre defult settings som må forandrest igjen og igjen til kva server du spiller på.

 

Eg spiller på defult men dei som har lyst og prøve:

 

gamesettings.ini og settings.ini

 

For ein server med 16ms (bruk cmd og ping server eller bruk pingen som står i browser. (IKKJE BRUK INGAME PING!)

 

SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.0160000

SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 16

 

Har du 45ms skal du ha:

 

SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.0450000

SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 45

 

Kort fortalt, du må forandre verdien for kvar server du bruke. Det kan vere DICE/EA fjernet den men skal komme tilbake på neste update fra EA/DICE som folk venter på.

 

Edit: Gløymte å skrive grunnen:

 

BC2 apparently uses a SERVER side based hit detection netcode model NOT client side based hit detection.

 

Bedre defult settings som stemmer med serve value gir bedre blir hitbox-en for spilleren.

Skal man endre instillingene mens spillet er på?

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Det som er problemet.

 

Du må avslutte spillet, lagre innstillinger, starte spillet og gå innpå den serveren du laget configen spesifikk for.

 

Veldig tungvindt.

 

Det som er svært negativt med BC2 med server siden styre hitbox, mens client siden styre blood splash.

 

edit:

 

Godt døme på problemet:

 

http://www.youtube.com/watch?v=xCOtba6-Hr8&feature=player_embedded

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

hadde det ikke vært for blod spatten så hadde jeg trodd at han bommet.

 

Probleme er at servern berekne ein fysisk kule som skal treffe personen menst, blood splash er bereknet anderledes. Det er også eit problem når clienten rekne ut hit med blood splash mens servern rekne ut kulen.

 

Fant faktisk ein video der dei teste hitbox med og uten fiksen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=erZPhcwkSw0

Lenke til kommentar

Noen som har funnet seg en server med gode lag spillere? Blir forbanna som fy vær gang jeg skal spille på tv2 sine servere.

 

Svenske servere er ofte bedre. Norske servere er det mye enmannsshow  :thumbdown:

 

 

 

 

 

Det som er kjekt at jeg får nesten samme ping til sverige som norge :p 5 ping til sverige  :love:

 

 

Lenke til kommentar

hadde det ikke vært for blod spatten så hadde jeg trodd at han bommet.

 

Probleme er at servern berekne ein fysisk kule som skal treffe personen menst, blood splash er bereknet anderledes. Det er også eit problem når clienten rekne ut hit med blood splash mens servern rekne ut kulen.

 

Fant faktisk ein video der dei teste hitbox med og uten fiksen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=erZPhcwkSw0

Håper det var et ekstremt tilfelle, skjer ikke hos meg, iallefall ikke merkbart.

Lenke til kommentar

Har merket store problemer med hitboxen på TV2 serverne hvertfall, spesielt på Rush SC Valparaiso only i dag. Spillte medic istad og på andre del av mappet så klarte jeg å snike meg rundt en stein der det satt 3 medics, en assault og en sniper og så en annen vei og jeg fyrte avgårde med T88 med red-dot og MGNM ammo. Jeg satt der så lenge å skøyt at jeg faktisk klarte å telle og identifisere hvor mange som satt der, jeg drepte én og døde selv, etter å ha avfyrt over 150 skudd ved å sitte stille i crouch position, mindre enn 10 meter unna... Fy faen jeg blei så forbanna!

 

Tidligere snek jeg meg også opp i lighthouset på Valparaiso og fant en intetanende engineer med sniperrifle i 3 etasje.. Stod ved siden av han og stabbet minst 3 ganger på den ene siden, 1 gang bakfra og 2 ganger på den andre siden og jeg så blodet spruta :p Til slutt blei jeg så oppgitt at jeg bare tok å skøyt han.

Lenke til kommentar

Det er fleire her inne som kan bekrefte at det finnest tilfeller der haglen er faktisk så dårlig.

 

Har sjølv opplevd det, der target må stå i ro for og treffe eller du må sikte bakom eller framfor target sjølv på close hold!

 

Du kan gå innpå ein server der du får med ein kamerat, så prøve du med tracer. Den er nesten likevanskeleg når target er motion. (Endå vanskelegare vist du bevege deg)

 

Men haglen er faktisk våpne som sliter mest, grunnen er meir server siden der serverboxen hoster for mangen server som gjer at servern er overbelastet forhold til arbeidsmengde.

 

Desverre får eg ikkje teste, du brukte akkurat samme tweaken på BF2. Der settings er forsatt aktivert i BC2 men står ikkje i ini filen.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Håper det var et ekstremt tilfelle, skjer ikke hos meg, iallefall ikke merkbart.

 

Det var slik for meg også før jeg prøvde fixen (prøvde ikke med hagle). Ser det er mange på andre forum som påstår det er placebo effekt. Har egentlig ingen formening om det selv, men merker helt klart en forskjell med å uten.

Lenke til kommentar

Har merket store problemer med hitboxen på TV2 serverne hvertfall, spesielt på Rush SC Valparaiso only i dag. Spillte medic istad og på andre del av mappet så klarte jeg å snike meg rundt en stein der det satt 3 medics, en assault og en sniper og så en annen vei og jeg fyrte avgårde med T88 med red-dot og MGNM ammo. Jeg satt der så lenge å skøyt at jeg faktisk klarte å telle og identifisere hvor mange som satt der, jeg drepte én og døde selv, etter å ha avfyrt over 150 skudd ved å sitte stille i crouch position, mindre enn 10 meter unna... Fy faen jeg blei så forbanna!

 

Tidligere snek jeg meg også opp i lighthouset på Valparaiso og fant en intetanende engineer med sniperrifle i 3 etasje.. Stod ved siden av han og stabbet minst 3 ganger på den ene siden, 1 gang bakfra og 2 ganger på den andre siden og jeg så blodet spruta :p Til slutt blei jeg så oppgitt at jeg bare tok å skøyt han.

 

Ein av grunnen er at vist personen du prøvde skyte på hadde nett spawnet og ikkje flyttet seg ein muskel har ikkje server siden registrert at det er ein person der. Mens client siden gir deg blood osv.

 

Anna problem er vist personen står stille på ein server ein stund vil ikkje server siden bekrefte hit når man treff wookien. Når wookien bevege seg kan han uskadeliggjerast men problem er igjen med hit som ikkje blir bereknet riktig.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...