Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, fformålet med en M95 er IKKE og ta ut tanks :tease:

Det ble forklart over her hva den er til.."lettere kjøretøy"

En tanks går abssolutt ikke under lettere kjøretøy :thumbup:

Så det hadde blitt bare for dumt om det gikk.

FInnes det ikke våpen som faktisk greier det a? :p Det hadde vi trengt i BC2 :p

Men i alle filmer bruker de jo barrett til å skyte i filler motoren på ett pansret helikopter and stuff xD

Lenke til kommentar

En .50 klarer å trenge gjennom 34 mm panser. For de som skulle være interessert ble det en forbedring i 1994, da effekten gikk opp fra 21 mm til 34. Under krigen var effekten bare 19 mm panser.

Men for å få 34 mm kreves det panserbrytende ammunisjon, og .50 har et solid utvalg forskjellige typer ammunisjon. Etter hva jeg husker fra millitæret har de forskjellige farger, og svart, sølvfarget og rød (sammen med sølv) spiss var panserbrytende.

Lenke til kommentar

En .50 klarer å trenge gjennom 34 mm panser. For de som skulle være interessert ble det en forbedring i 1994, da effekten gikk opp fra 21 mm til 34. Under krigen var effekten bare 19 mm panser.

Men for å få 34 mm kreves det panserbrytende ammunisjon, og .50 har et solid utvalg forskjellige typer ammunisjon. Etter hva jeg husker fra millitæret har de forskjellige farger, og svart, sølvfarget og rød (sammen med sølv) spiss var panserbrytende.

Var det ikke ett ran i USA hvor de brukte pansrete kuler på AK47 som gikk tvers gjennom politibiler skold og skuddsikker vester, jeg tror det endte med at de tok sitt eget liv når de innså at de ikke kom noen vei :p

Lenke til kommentar

M95 dreper lett på et skudd, bare å kjøre på med magnum ammo så trenger du ikke noen annen rifle.

Jaha? To sek, lage youtube video..

Neida gidder ikke det, MEN den dreper ikke på ett skudd nei, med mindre du er styggnærme fi

(Nei, ikke heller med magnum ammo. Magnum ammo booster ikke damage på snipere)

"Magnum ammo booster ikke damage på snipere"

Hvor har du den infoen fra? link?

Lenke til kommentar

M95 dreper lett på et skudd, bare å kjøre på med magnum ammo så trenger du ikke noen annen rifle.

Neida gidder ikke det, MEN den dreper ikke på ett skudd nei, med mindre du er styggnærme fi

"Magnum ammo booster ikke damage på snipere"

Hvor har du den infoen fra? link?

Har ikke akuratt noen kilde, men hørte det av en kammerat.. Skulle gjerne sett kilde selv.

Makes sense da, hvis den hadde boostet damage så kanskje riflene hadde drept på et skudd i normal mode. Men den booster range og accuracy tror jeg det var, altså damageTAPET på veien kulen farer i lufta blir mindre.

Men poenget mitt er. Du kan ikke oneshotte med mindre du headshotter uansett i normal mode

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Er det normalt at det føles som om spillet lagger litt når man kjører bil?

Har testet med high, med og low settings med fps over 40 hver gang, men uansett så "henger" bilen litt igjen før den plutselig får mye fart igjen. Dette har jeg merket i singleplayer så er ikke internettlinjen.

Merker ingenting når jeg går til fots.

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Jeg stortrives med recon-klassen, som kanskje noen har fått med seg i løpet av tråden. Tenkte derfor jeg skulle komme med noen synspunkter fra min side.

Scopes som brukes i spillet er merkelig skutt inn. I realiteten ville et 12x scope være skutt inn på f.eks 300 meter eller mer. (Sannsynligvis mer) Det vil si at dersom du skyter på 100 meter med en skikkelig innskutt rifle med 12x scope vil du treffe OVER blinken. Derimot om du skyter på 300 meter vil du treffe blink, fordi innskytningen har tatt høyde for bullet-drop.

Mulig DICE har valgt å gjøre alle scope "like" når det gjelder innskytningen for enkelhetsskyld, eller for at det skal være "vanskeligere" å bruke rifla på langt hold. Det virker som alle scopes (standard, 4x og 12x) er skutt inn på ca 100 meter, dvs at rifle treffer bullseye i forhold til krysset i scopet.

Hvorfor kan en medic som bærer med seg ett medisinskap kunne ha med seg en M60 eller andre type kulespytter som veier alt av kg, mens recons kun kan ha med seg rifla si, noen små kuler (motion mines) og 25 skudd?

Jeg opplever en økende hets mot recon. Ja, jeg irriterer meg over dårlig recons når jeg spiller assult jeg også, men ikke ta alle over en kam da gutter. Jeg opplever faktisk servere hvor jeg trues med kick før jeg i det hele tatt har gått en meter fra spawn ene og alene fordi jeg spiller en klasse færre og færre liker.

Recons, bruk knappen Q og Motion mines for alt det er verdt! Jeg bevarer mine skudd til mer eller mindre sikre skudd, ettersom jeg har så få, og konsentrerer meg på å gi feedback til mine lagmedlemmer om fi ved hjelp av spotting. Overall gir det meg faktisk mer poeng i assist enn jeg får av killing og jeg ligger lett over gjennomsnittet for de andre klassene i stort sett alle rush-matcher jeg spiller.

Når jeg spiller som recon maser alle på meg om å skyte ned helikopterne. Er jeg dum, eller er det en lur måte å gjøre dette på? Er piloten på helikopteret dårlig klarer jeg som oftest å skyte han i hodet så helikopteret detter i bakken før gunners skjønner hva som skjer og bytter sete. Møter jeg derimot en god pilot har jeg bortimot ingen sjanse til å klare å treffe han. Kan man skyte ned et helikopter med sniper rifla med X-antall skudd f.eks?

Så til riflene.

M95, en kraftkanon ut av en annen verden in real life. I spillet derimot anser jeg den som overall dårligere enn både M24 og GOL, hvorfor? Jo, rett og slett fordi den er treg, og gir meg ikke noe ekstra meste parten av tiden sammenlignet med GOL eller M24. I real life ville en M95 blåst kroppsdeler av deg uansett hvor jeg traff - det er en one shot one kill rifle, det burde det også vært i spillet.

GOL er min favoritt, den har ett sikte som står bom stille uten noen vandring - noe alle andre rifler har. På min GOL bruker jeg 12x scope, ikke fordi den er laget for lengre skudd, men fordi den har ett kryss (eller trådsikte, som jeg kaller det). 4x scopet har en trekant jeg aldri blir vant med.

Så til de andre klassene.

Assults, vi recons er der for å dere skal ha et sted å spawne nærmere enn spawnpoint - bruk oss! Og i når dere spawner, gi oss for all del en boks med ammo da! Uten deres ammo har vi ikke motion mines, ettersom vi kun har 2 i slengen. Motion mines hjelper dere når dere trenger det som mest! Ammo boksen er ikke der ene og alene for at dere skal kunne stå og spamme 40mm grandes uten å gå tom.

Healers, sleng oss et medkit når dere spawner på oss - vær så snill!

Så en fun fact på slutten. Jeg satte ny personlig rekord i lang skudd igår. Kom inn på ett game som attacker på Arica Habor dro opp rifla for å se ann angrepssonen - i det bakerste guntårnet i første base står det en sniper å plukker ut våre folk.

Ettersom jeg har spilt recon en stund begynner jeg å bli vant til distanser og hvor mye kulene faller, så jeg legger siktet mitt ca 1.5 cm over hodet på stakkaren og trekker av.

Blam, headshot, død mann. +417 marksman bonus. Dvs ett skudd på 517 meter :)

Lenke til kommentar

På ca. 70 % av skuddene dreper jeg på det første. Er bare å treffe brystet eller høyere, trenger ikke å være så veldig nærme. Hvor står det at magnum ammo ikke hjelper på sniperrifler?

Lenke til kommentar

Um...kjøpte spillet igår..hvor lang tid pleier det å ta før man ikke har 0-10 k/d ratio og dør så fort man spawner pga en M95 sniper et eller annet sted på mappet?

Føler jeg kommer til å være lvl 1 forever. Hadde vel 3 kills på 1 time played isted.

Lenke til kommentar

Nei, fformålet med en M95 er IKKE og ta ut tanks :tease:

Det ble forklart over her hva den er til.."lettere kjøretøy"

En tanks går abssolutt ikke under lettere kjøretøy :thumbup:

Så det hadde blitt bare for dumt om det gikk.

FInnes det ikke våpen som faktisk greier det a? :p Det hadde vi trengt i BC2 :p

Men i alle filmer bruker de jo barrett til å skyte i filler motoren på ett pansret helikopter and stuff xD

Helikopter er jo ikke akkurat tungt pansret det skal jo gjerne lette ifra bakken da så isåfall har filmen feil med tanke på at et helikopter er pansret.

Lenke til kommentar

Jeg tror magnum ammo øker skaden på alle våpnene med 25%, også sniper riflene. Men det er allikevel ikke nok til å ta 100% helse fra noen.

Jeg synes spillet gir alt for mye fordeler for passivt spill, slik som f.eks mye poeng på aktiviteter og spotting osv. Noen ting man kanskje kunne endret på er å endre slik at helse/ammo kassene ble borte og medic/assault ga rett fra kroppen slik at alle rundt seg fikk reinforce og ikke de selv.

Også kunne man økt bonusene på MCOM og flagg ganske betraktelig, 100 poeng som det er i dag er ingenting burde ihvertfall vært 5x det. Og selvsagt burde spotting vært noe bare recon kunne gjort.

Lenke til kommentar

Du kan heller ikke ta ut han som kjører tanks med M95.

Da er man en cheat isåfall :tease:

Så jævlig teit, trodde det liksom var formålet med den..

Men faen så mange cheaters det skulle være nå a, kom ut av ett game hvor det var 9 stk som ble banna av punkbutser for AIMBOT eller MULTIHACK.

Og skal love dere at det var flere.

Og det er generelt cheaters i vært 4 game jeg joiner også :S

Hva skjer? Er BC2 sånn super-easy-to-cheat?

Det er nok fordi man har hørt at PB er slått av på mange servere det er jo tonnevis med idioter her i verden.

Lenke til kommentar

Men faen så mange cheaters det skulle være nå a, kom ut av ett game hvor det var 9 stk som ble banna av punkbutser for AIMBOT eller MULTIHACK.

Det er nok fordi man har hørt at PB er slått av på mange servere det er jo tonnevis med idioter her i verden.

Hva oppnår det ved å hacke eller cheate som de egentlig gjør, "Å se PC'en min er bedre en deg."

Lenke til kommentar

Litt synd at folk ikke vet nok om hardcore mode (some flere har bevist over) og ikke gidder å spotte. Jeg bruker kartet aktivt når jeg spiller, og det er betraktelig mindre spotting og motion mines på HC-servere dessverre.

De gidder vel ikke og trykke på m og q osv.

Spilte litt Hc i sted sammen med HansiFansi, jeg ble eid vel og merke...er så utrolig nervøs for og drepe teammates.

Uansett, man må jo hive ut motion mines og spotte...er jo omtrent viktigere i Hc. slik jeg ser det :yes:

Jeg kan skjønne det hvis folk har kartet på M-tasten. Er jo bare å re-mappe til en litt mer praktisk plass (hvis man bruker WASD), som X eller noe.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller som recon maser alle på meg om å skyte ned helikopterne. Er jeg dum, eller er det en lur måte å gjøre dette på? Er piloten på helikopteret dårlig klarer jeg som oftest å skyte han i hodet så helikopteret detter i bakken før gunners skjønner hva som skjer og bytter sete. Møter jeg derimot en god pilot har jeg bortimot ingen sjanse til å klare å treffe han. Kan man skyte ned et helikopter med sniper rifla med X-antall skudd f.eks?

Ja, du kan skyte ned heli's med skudd fra m95, heli tar skade fra kulene, så om du ser heli's med røyk i ræva så er det bare å skyte på de alt du makter :p

Lenke til kommentar

Hva oppnår det ved å hacke eller cheate som de egentlig gjør, "Å se PC'en min er bedre en deg."

De er sure fordi de ikke klarer og spille selv. Derfor trenger de hjelp fra datamaskinen til dette...

Lenke til kommentar

Fikk den faens 50 kaliberen i går, var fort mye mer morro å snipe litt.

M95, yes?

Jeg får den i dag:D

Utrolig at jeg klarte å rive meg bort fra spillet klokken 2 i natt med kun 950 poeng to go :p

GOL gjorde jo også sniping mer morro da :p

Dette motiverte meg litt mer egentlig, har ikke brukt sniperclassn så mye, og sitter med m24 enda.

M95 er dårlig.

Eneste den duger til er å skyte igjennom helikopteret og på piloten.

Altfor treg, dreper aldri oneshot i kroppen med mindre du er veldig nærme.

GOL og M24 knuser den lett når det uansett trengs to skudd hvis du ikke headshotter

Spiller stor sett hardcore, så 1 skudd skal kunne holde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...