Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Jeg har M1 Garand-geværet. Registrerte BF2-soldieren min og BF:BC1-soldieren min på veteran.battlefield.com, og neste gang jeg startet BC2 så poppa det opp "Gratz u r 1337 heres a nice gun" (eller noe sånt).

Jeg spiller på X360, med samme GT som i BC1, så det er mulig det er det som gjør det. "Hey, dette er samme gamertag som har BC1 på veteran-siden. La oss gi ham Garand!"

(Jeg syntes ikke den var noe særlig, men)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller på PS3, og noe som virkelig plager meg er alle de små tullingene som alltid skal snipe under en match, under både offense og defense. Jeg opplever ofte at jeg er den eneste som går etter objectivene i en Rush match mens alle andre er 200 meter unna bak en busk eller i helikopteret.

Når jeg prøver å armere et mål, blir jeg som regel skutt, noe som er helt greit. Men når jeg skal respawne hos mine teammates, må jeg respawne laaangt unna fordi de skal snipe - og det gjør de gjennom hele runden og de fleste neste rundene vi spiller sammen. Veldig irriterende å måtte starte nesten helt borte med basen sin og så flytte seg hele veien til fienden, for å bli skutt.

Jeg har faktisk spilt gjennom en hel runde Rush hvor jeg var den eneste som gikk etter objectivene, jeg var den eneste som armerte målene med eksplosiver, jeg var den eneste som befant seg i fiendens base desperat etter å vinne. Det har vært flere ganger hvor jeg har vært den eneste som har desarmert eksplosivene når jeg spilte som defense.

Jeg til og med opplevd at en og samme person har sittet i samme helikopter i en hel match, uten å la noen andre fly. Da han ble skadet, fløy han alltid tilbake for å at noen skulle reparere helikopteret, og ble det ikke reparert, ventet han i mange minutter til noen kom. Da helikopteret var repartert fløy han videre til han ble skadet igjen.

Tross alt liker jeg spillet og har det moro mens jeg spiller. Selv om store deler av laget kan bestå av egoistiske individer, har jeg hatt flere opplevelser av å spille sammen med et team som faktisk har gjort jobben sin - og det var kjempemoro!

Det jeg ønsker er å spille sammen med noen som faktisk ønkser det samme som jeg - å gå etter objectivene slik at vi vinner matchen som et team. Det er sikkert flere her inne på forumet som har vært borti det samme som jeg, og som ønsker litt mer teamwork, ikke sant? :)

Lenke til kommentar

argh jeg hater snipere med explosives perken og mortar strike som bare bomber huset over hodet ditt sønder og sammen

Kill by destruction 2.0 I don't like.

Så løp ut av huset før det faller ned, hører jo det fint flere sekunder før det ramler sammen, er det teammates der skriker de jo også ut at du må løpe ut :o

Det er så deilig å skyte ned helis med tanks. :D Jeg og en random fyr spillte, jeg kjørte tanks og tok meg av helikopterene og kjøretøyene, mens han satt på gunneren og tok seg av infantry. ^^ Satt i tanksen en hel Rush runde og døde ikke en gang, og fikk rundt 4-5k i poeng bare av og drepe i tanksen. ^^ (Begge var Engeneer da ;p)

Omtrent beste som fins, spesielt når man får ned heli fra extreme ranges med ei saftig kule fra tanksen :D

Ellers:

Hvordan kan folk ikke like smoke i public? den fungerer jo enda bedre der

1) Send smoke like ved en gjeng fiender du ikke kan nå med nades eller gevær, løp inn og gå bananas med kniven, it works!

2) Teammates er stuck og ser seg nødt til å campe, spam smoke så det blir umulig for teammates/fienden å se hverandre mens man samtidig lager fin korridor fremover for teammates så de kan ta objektiv uten at de faktisk tenker over det, men bare vil se fienden så de kan drepe h*n

3) Dekke for flanking-fire, smoke til ene eller fler sider så man kan konsentrere seg tingene rett foran seg

4) Dekke for tanks, de fleste i tanks velger å unngå smokefields for de ikke vet hva som er der, kan også bruke aggresivt om man har venn med c4 / evnt et kit liggende ved siden av seg, bare smoke tanksene til helvete før man løper inn med c4, slipper man bli stuck i busker/kan ta ut de på åpen mark

God morgen btw :D

Lenke til kommentar

Som i de fleste online-spill med objective-based game mode, så er det nesten umulig å spille seriøst når man er public. Satser på å få til noen runder med full 4-mann squad i Live Party med headsett i helgen når serverne kommer opp igjen, en fra hver klasse.

Jeg liker helst å spille Recon. Sitter da og masher Back som en tulling for å spotte for laget, og skyter også etter alt jeg ser. (Jeg bruker M24, simply fordi jeg synes det er en av de diggeste sniperne i spillet og jeg ikke har låst opp M95 enda ;) )

I attack går jeg gjerne litt bak/på siden av en tanks og slenger frem motion sensors (og refiller fra en assault med ammobox).

Som defender finner jeg meg en fin campeplass og igjen, masher Back og prøver å spotte attackers sine recon-spillere (som ofte kan være svært mange, og på de vanligste kartene så er de alltid på samme sted :p

Lenke til kommentar

Pipingen er kun en fordel for fienden som blir obs på at noen vet hvor de er. Jeg kjenner i allefall stressnivået øker når en sånn ball plutselig detter ned ved siden av meg, og ser på kartet at det må være fienden sin, hehe.

Laget til de som kaster den ut får spottet fiender på kartet som er i nærheten av den. Man kan kaste den veldig langt, og den spotter mens den er i lufta. På den måten kan man detektere en lang linje over et område.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om det er / noen har laget en ny tråd, hvor folk som har lyst og teamet opp med andre fra forumet, så vi kan spille ilag. Finne en TS eller VT server eller noe, så vi kan spille i samma squad og snakke sammen. ^^

Jeg har bare 1 kompis som har BC2, og han spiller skjeldent, så hadde vært morsomt og spille ilag me andre. Blir mye lettere og vinne når man snakker sammen, og spiller i samme squad, og litt morsommere.

Har prøvd og snakket med folka jeg spiller i samma squad med, men sjeldent jeg får respons. xD

Men problemet blir jo å komme på samme team, samt squad. :p

Lenke til kommentar

Et lite tips til medicer som spiller på hardcore. Trykk på M for å få opp kartet, så ser dere hvor folk som trenger defrib er. Det samme gjelder for øvrig for alle klasser, bruk M ofte hvis du er usikker på hvor fienden er, folk kan ha spottet de og da kommer de opp på kartet.

Når jeg var recon kastet jeg en sånn motion mine over en haug, så på kartet at det var en fyr som kom luskende rundt den, så jeg stod og ventet på han. Kjekt å lære seg å bruke kartet flittig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Dette var lame, har kommet hjem fra engelsk tentamen, og gledet meg til å spille BC2. men neida, her er serverene stengt :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...