Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke utstå vanlige gunfights i dette spillet, skal man ha en ordentlig god FPS som man kan være ordentlig kompetitiv så er MW2 mye bedre. Men når det kommer til sniping, kjøretøy og episke øyeblikk så er dette gull. Jeg kommer ofte opp i slike utrolige øyeblikk i dette spillet som gjør at jeg bare sitter å humrer for meg selv, skikkelig battlefield moments.

Lenke til kommentar

Har du spilt bfbc2 i hc modus?

 

MW2 var en skuff når det kom, og er etter min mening fortsatt en skuff. Jeg "runda" spillet og ble 70 med alt jeg ønsket av ekstrating til ca alt av våpen, og kommer nok aldri til å røre det spillet igjen.

 

Cod4 derimot spiller jeg titt og ofte, bra servermiljø som trekker meg tilbake når jeg ikke føler for å spille noe annet.

Lenke til kommentar

MW1-2 har begge den tighte, finslepne følelsen der hvor man kan perfeksjonere spillingen sin. Og hvor reaksjon og erfaring gjør deg mange ganger bedre enn når du startet, så du har alltid progresjon i spillingen. Samme måte som jeg også følte i CS i gamle dager.

 

BF har for meg alltid gitt noe helt annet, du får mer følelsen av å være med i en større kamp og det skjer kule overdådige ting hele tiden. Men selve FPS delen er litt mere tilsidesatt for andre kvaliteter.

 

Ja jeg har prøvd HC og det er dessverre skivebom for meg, dag jeg liker infantrikampene bedre så er det alt for mye annet som blir ofret uten noe åpenbar grunn der. Håpløst å spille uten map, spotting osv.

Lenke til kommentar

 

Er et eller annet i lydinnstillinger i windows.. husker ikke eksakt, men du finner det nok.

 

EDIT; Lyd > kommunikasjon > "Ikke gjør noe"

 

Ja, har sett den buggen mange ganger. Hatt den selv også

Ok takk!

 

Fant btw et autohotkey script som kan lastes ned, så man slepper å holde ctrl inne når man croucher, til de som er interessert så kan det lastes ned her.

og nei, det regnes IKKE som et cheat, er bare et hjelpemiddel som mulig blir fikset i fremtidig patch.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Den er sur, Rudde :thumbdown:

 

Jeg og Nizzen spilte en god del i helgen, gikk bra for det meste...men gårssdagen var til tider iriterende:P

 

Og det med at de ar litt problemer, gi de litt tid da....de har hatt en syk pågang :thumbup:

 

Ja den var litt sur :p

 

Er så jævlig fett å front knife folk, se dem rett i tryne før du dreper dem med kniv og vite at de ser deg xD

Det er litt synd at det går an, siden det aldri hadde vært mulig i virkeligheten. I alle fall ikke så lenge "offeret" har rifla i hånden.

Lenke til kommentar

MW1-2 har begge den tighte, finslepne følelsen der hvor man kan perfeksjonere spillingen sin. Og hvor reaksjon og erfaring gjør deg mange ganger bedre enn når du startet, så du har alltid progresjon i spillingen. Samme måte som jeg også følte i CS i gamle dager.

 

BF har for meg alltid gitt noe helt annet, du får mer følelsen av å være med i en større kamp og det skjer kule overdådige ting hele tiden. Men selve FPS delen er litt mere tilsidesatt for andre kvaliteter.

 

Ja jeg har prøvd HC og det er dessverre skivebom for meg, dag jeg liker infantrikampene bedre så er det alt for mye annet som blir ofret uten noe åpenbar grunn der. Håpløst å spille uten map, spotting osv.

 

Ikke enig. MW1-2 har ingen tight, finslepen følelse for å perfeksjonere skytingen synes jeg. Det er rett og slett alt for lett og å sikte og skyte er rett og slett latterlig i MW2. Etter å ha spillt til ca. lvl 60, 2. prestige så hadde ikke selve aimen min forbedret seg spesielt mye siden lvl 1. For min del kokte kill or die i skying i MW2 ned til hvor rask jeg var til å aime og hvor rask jeg var på avtrekkeren. I BC2 er det helt annerledes for her må man virkelig tilpasse seg våpenet man bruker. Noen sprayer mye, noen lite og hvordan du handler våpenet mtp spray, enkeltskudd, serier med enkeltskudd eller korte byger har utrolig mye å si for om du dør eller blir drept. Her må man virkelig finpusse teknikken sin for å få full effekt. I MW2 kan hvilken som helst idiot fyre avgårde 30 skudd uten å slippe museknappen en eneste gang og ofte drepe 2-3 stykker. Gjør man det samme her er man dømt til å dø da man klarer maks 1 person på full spray (assault/SMG) hvis de ikke er veldig nærme eller står med ryggen til...

 

Jeg er dog enig i at BC2 er langt ifra like intenst som MW1-2 mtp kamper, man får som du sier litt mer følelse av at man bare er en liten brikke i et stort spill, enn at man kan vinne runden alene (som for min del bare er positivt, siden det gir bedre lagånd og mindre egoistisk grinding). Til gjengjeld synes jeg det gir meg mye mer tilbake som spiller og det er en ekstremt mye mer "rewarding" følelse å hjelpe lagkamerater til å nedkjempe fienden fremfor å være på et lag der ingen av de andre gir den minste faen i om du overlever eller ei.

 

Etter å ha spillt en god del nå så er det i grunn bare én ting jeg synes er slitsomt med BC2. Jeg spiller utelukkende Rush mode og der har det i det siste blitt en svært irriterende tendens til excessive explosives spamming på enkelte maps. Spesielt når jeg er attacker, men også mye når jeg defender. En god del runder tidligere i dag tapte laget mitt (attackers) pga. en helt ekstrem spamming av hand grenades og 40mm samt mortar strikes. Det ble rett og slett utrolig slitsomt og det var komplett umulig å komme forbi fiendens linjer da de stod alle 16 på ca. samme sted med health/ammo crates over hele bakken og kastet hand grenades og 40mm som besatt. Vi prøvde å bryte igjennom med en tanks, men 10+ hand grenades tett etterfulgt av et regn RPGs satt en effektiv stopper for det før vi fikk fyrt av en eneste salve. Det kan vel diskuteres om de var smarte, eller feige.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Ja det er ikke helt balansert mtp på at man kan bruke 1 40mm og få et umiddelbart kill mot for det å tømme 30-40 kuler med et våpen for å få kill. I tillegg til at man kan gi seg selv ubegrenset med nye granater så blir nok dette et problem. Kan kanskje være en ide å gjøre det slik at man ikke kan resupplye seg selv?

Lenke til kommentar

Jeg føler det er viktig med spoting som recon, så du vet hvor fyren er henne.

Det og bra rask aim :p

 

Liker 50cal mot andre snipere, slipper jeg unna med et skudd selv om de skjuler 95% av kroppen og hodet.

 

Har vel alt til sniper og alt til engi, så nå spiller jeg hovedsaklig smoketube hore, evt shotgun og c4 for å ta ut tanks m.m.

Men merker jeg gjerne går tilbake til sniper eller engi om laget sliter, føler jeg gjør mer nyttig, dreper i det minste greit med dem.

 

Meh, 50 cal blir litt for treg for min del.

Gol og M24 funke best når de uansett skal tåle 2 skudd fra alle snipere

 

Btw;

Står at jeg har 28 dogtags.. I spillet står det 80 og noe. Sikkert fordi de er smelta sammen med betadogtags..

 

Dr.+Tran.png

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

40mm må nerfes bittelitt, bruke litt ekstra tid på reload, tiden det tar å dra den fram før man får skutt med den og hvor lang tid det tar å få mere ammo. Eller som dredg (awesome band forresten =)) sa da, at man ikke kan resupplye seg selv, selv om det blir litt ekstremt

 

Mine stats:

arthoz.png

Lenke til kommentar

MW1-2 har begge den tighte, finslepne følelsen der hvor man kan perfeksjonere spillingen sin. Og hvor reaksjon og erfaring gjør deg mange ganger bedre enn når du startet, så du har alltid progresjon i spillingen. Samme måte som jeg også følte i CS i gamle dager.

 

BF har for meg alltid gitt noe helt annet, du får mer følelsen av å være med i en større kamp og det skjer kule overdådige ting hele tiden. Men selve FPS delen er litt mere tilsidesatt for andre kvaliteter.

 

Ja jeg har prøvd HC og det er dessverre skivebom for meg, dag jeg liker infantrikampene bedre så er det alt for mye annet som blir ofret uten noe åpenbar grunn der. Håpløst å spille uten map, spotting osv.

 

Dersom du spiller mot klaner vil du oppleve at du alltids kan finpusse ferdighetene dine. Taktikk, reaksjonstid og ikke minst presisjon spiller voldsomt inn også i dette spillet. Det tar bare lengre tid å bli god. I MW2 føler jeg liksom at det er for lett å bli god. Det er ikke noen motgang på en måte, og det er det som kjeder meg ved det spillet. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Noen som vil svare/har et godt svar på hvor mye 100 000 XP i BC2 er sammenlignet med Battlefield 2? :)

 

For eksempel så får du jo 50 poeng for et kill i BC2 og 2 poeng for et kill i BF2 >> BF2 = 1/25 BC2? Altså 100 000 / 25 = 4000 poeng? Det tok jo sin tid å oppnå dette i BF2, men er dette en grei "hypotese" for hvor hardt man må jobbe i BC2 sammenlignet med BF2?

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...