Gå til innhold

Kan jeg sette inn nye vifter i mitt gamle kabinett


Anbefalte innlegg

Dette er kabinettet jeg bruker:

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...1&plid=3841

 

Er det mulig å bytte ut viftene i dette kabinett?

Det er også plass til å montere 1 kabinett vifte på veggen tvers av hvor HK er. Det er plass til en 80mm vifte der.

 

Hvis det er mulig å bytte ut. hvilke vifter anbefales?

 

Grunnen til jeg ønsker å bytte vifter er at kabinettet blir varmt

Endret av TarzanIUnderbuksa2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du har et "over heating" problem i kabinettet (også nevnt i annen tråd), må du nesten kompromisse litt med stillegående vs. effektivitet.

 

Skal vel helst ikke koste skjorta heller, så ville vurdert 3 vifter fra XIGMATEK som skuffer unna ganske bra (80mm 29.4 CFM - 120mm 72 CFM)

 

80mm XSF-F8251

120mm XSF-F1251

 

Viftene har 3-pin for hovedkort kontakte og også adapter for evt. bruk på 4-pin Molex

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-10740-1250035746_thumb.jpg

post-10740-1250035759.jpg

Jeg vet ikke hva slags ytelse(CFM) det er på dine nåværende vifter, så får bare "håpe" at de som er foreslått yter bedre.

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Nei, ikke det jeg har sett. Den info'n finner man oftest på produsentens hjemmeside.

 

F.eks. de jeg nevnte, XSF-F8251 - XSF-F1251

 

Har man ikke denslags informasjon, kan muligens smarte hoder greie å anslå ca. utifra hvordan vifter er rated i strøm/amp. men det skal i allefall ikke jeg begi meg innpå å forsøke :p

 

-dessuten avhenger CFM også av selve utformingen på ramme/vifteblader/rotor, så det vil nok bli et unøyaktig anslag.

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hvordan er Mist viftene? Har hatt strømforsyning fra Mist og den er jeg veldig fornøyd med. Snakket med en annen før jeg fikk svar her. han snakket om at jeg måtte passe på spenningen på HK og deretter kjøpe vifter etter det.

 

Stillegående men dytter ikke mye luft er jeg redd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...