TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Dette er kabinettet jeg bruker: http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...1&plid=3841 Er det mulig å bytte ut viftene i dette kabinett? Det er også plass til å montere 1 kabinett vifte på veggen tvers av hvor HK er. Det er plass til en 80mm vifte der. Hvis det er mulig å bytte ut. hvilke vifter anbefales? Grunnen til jeg ønsker å bytte vifter er at kabinettet blir varmt Endret 11. august 2009 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ja, det har plass for en 80mm-vifte og en 120mm-vifte. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Jeg vet hvilke vifter som jeg kan bruke. Men kan jeg bytte dem ut? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Men kan jeg bytte dem ut? Såsant de er festet på normalt vis og du kommer til (enkelte frontvifter kan tidvis være kronglete) så er det bare å bytte i vei. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Hvlike vifter anbefales? trenger 2 80mm og 1 120mm Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) I og med at du har et "over heating" problem i kabinettet (også nevnt i annen tråd), må du nesten kompromisse litt med stillegående vs. effektivitet. Skal vel helst ikke koste skjorta heller, så ville vurdert 3 vifter fra XIGMATEK som skuffer unna ganske bra (80mm 29.4 CFM - 120mm 72 CFM) 80mm XSF-F8251 120mm XSF-F1251 Viftene har 3-pin for hovedkort kontakte og også adapter for evt. bruk på 4-pin Molex Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg vet ikke hva slags ytelse(CFM) det er på dine nåværende vifter, så får bare "håpe" at de som er foreslått yter bedre. Endret 12. august 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Står det påtrykt på viftene hvor mye de skal ha i CFM? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Nei, ikke det jeg har sett. Den info'n finner man oftest på produsentens hjemmeside. F.eks. de jeg nevnte, XSF-F8251 - XSF-F1251 Har man ikke denslags informasjon, kan muligens smarte hoder greie å anslå ca. utifra hvordan vifter er rated i strøm/amp. men det skal i allefall ikke jeg begi meg innpå å forsøke -dessuten avhenger CFM også av selve utformingen på ramme/vifteblader/rotor, så det vil nok bli et unøyaktig anslag. Endret 12. august 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Hvordan er Mist viftene? Har hatt strømforsyning fra Mist og den er jeg veldig fornøyd med. Snakket med en annen før jeg fikk svar her. han snakket om at jeg måtte passe på spenningen på HK og deretter kjøpe vifter etter det. Endret 12. august 2009 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Takk for hjelpen. satser på at 7 års vifter er dårligere en dagens så det blir nye vifter uansett Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Det er ikke så lett å få tak i xsf vifter her til lands. Er ute etter 140/120 mm. helst med blå led. noen tips hvor de kan selge det i Norge? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hvordan er Mist viftene? Har hatt strømforsyning fra Mist og den er jeg veldig fornøyd med. Snakket med en annen før jeg fikk svar her. han snakket om at jeg måtte passe på spenningen på HK og deretter kjøpe vifter etter det. Stillegående men dytter ikke mye luft er jeg redd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå