Beyma Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Er det toll på www.megastorenorge.no ? Klarer ikke å finne ut av det.. Det står at det er inkludert moms, men er det det samme? Endret 10. august 2009 av Crimar Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Helt sikker? Kjøpt derifra? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Vel, moms har IKKE noe med toll å gjøre. Moms er det på alt du kjøper i alle butikker uansett. Fra utlandet er det moms du må tenke på +25%, og for noen typer varer (mest kjlær og sånt) tollavgifter. Så og si alt av elektroniske varer er ikke tollbelagt. I og med a butikken har en .no domene så vil jeg annta at den er norskdrevet (eller har en norsk avdelings/sekjson), og da vil det ikke være noen ytterlige kostnader å tenke på enn de som står på siden + frakt evt. Jeg vet ikke om det er ikke er lov å selge varer fra utlandet via et norsk domene eller ikke ... jeg ville tatt kontakt med butikkens kundeservice for å være på sikre siden. -Stigma Endret 10. august 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Okey.. for de selger Nokia e71 veldig billig, men hvis det blir toll og, så blir det ikke noe bedre.. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det er ikke toll på mobiltelefoner. Men det er mva på 25% Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Men er den prisen på megastore inkludert 25 %mva? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg vet ikke om det er ikke er lov å selge varer fra utlandet via et norsk domene eller ikke ... jeg ville tatt kontakt med butikkens kundeservice for å være på sikre siden. -Stigma Ingen begrensinger på det, men du må ha norsk organisasjonsnummer for å få registert domenet. Det betyr at du sannsynnligvis har registrert selskap for å håndtere mva ved salg i Norge også. Domenet her er registert av Next Stop Distribution Norge AS som eies av Next Stop Fôrvaltning AB, som det ikke vil forundre meg er eiere av Megastore.se. Så dette blir som å handle på NetOnNet skulle jeg tro. Og mva er inkludert regner jeg med 99,8 % sannsynlighet. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Men samma det.. kjøpte den på amentio.no for 250 kroner mer og fikk fargen jeg ville ha.. og fikk med minnekort.. Takk for hjelpen anyways.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå