Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Megastorenorge.no Toll eller ikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, moms har IKKE noe med toll å gjøre. Moms er det på alt du kjøper i alle butikker uansett.

Fra utlandet er det moms du må tenke på +25%, og for noen typer varer (mest kjlær og sånt) tollavgifter. Så og si alt av elektroniske varer er ikke tollbelagt.

I og med a butikken har en .no domene så vil jeg annta at den er norskdrevet (eller har en norsk avdelings/sekjson), og da vil det ikke være noen ytterlige kostnader å tenke på enn de som står på siden + frakt evt.

Jeg vet ikke om det er ikke er lov å selge varer fra utlandet via et norsk domene eller ikke ... jeg ville tatt kontakt med butikkens kundeservice for å være på sikre siden.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det er ikke er lov å selge varer fra utlandet via et norsk domene eller ikke ... jeg ville tatt kontakt med butikkens kundeservice for å være på sikre siden.

-Stigma

Ingen begrensinger på det, men du må ha norsk organisasjonsnummer for å få registert domenet. Det betyr at du sannsynnligvis har registrert selskap for å håndtere mva ved salg i Norge også. Domenet her er registert av Next Stop Distribution Norge AS som eies av Next Stop Fôrvaltning AB, som det ikke vil forundre meg er eiere av Megastore.se.

Så dette blir som å handle på NetOnNet skulle jeg tro.

Og mva er inkludert regner jeg med 99,8 % sannsynlighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...