Gå til innhold

Hva ville du gjort om du ble dritrik, og hva skal du gjøre for å bli det?

dronjom

Anbefalte innlegg

Det du kan gjøre er å bli borer. Disse folka jobber gjerne bare 2 uker per måned, men tjener fort 600.000+, du kan da ha en annen jobb i den tiden du ikke er ute på platformen. Dette betyr også at du ikke trenger å tenke på kostpenger halvparten av året. Skaff deg en liten hybel, hva mer trenger du når du ikke er hjemme mer enn 1-2 uker i gangen? Lev billig og invester pengene i fond. Invester alt du tjener som du ikke har behov for å spise. Er du heldig så har du fort 100-200k i ekstra inntekter på fondet ditt om du har en 2-3mill stående inne der. De første millionene er vanskeligst, har du penger er det lett å tjene mer. Det tar nok en 3-4 år før du kommer deg over den første millionen, derfra får du en proposjonal stigning om investeringene går rette veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette klarer du lett! Her har du noen tips:

- blås i utdannelse, lønner seg sjelden om du skal bli rik

- skaff deg basic skills på egen hånd. Lær deg retorikk, å presentere, psykologi, salg e.t.c.

- skaff deg mange kontakter, du bør absolutt finne likesinnede

- venner finnes ikke lenger, nå er alle kontakter

- skaff deg en dyktig mentor

- ta høy risk, men ikke sett deg i gjeld du ikke kan løpe fra

Lykke til! Dette klarer du!

Lenke til kommentar

kult, dobbeltråd :)

en annen ting jeg skal vurdere om jeg blir rik er å si til favorittlaget mitt, Odd Grenland, at de skal få så og så mye penger, for eksempel 5 mill dersom jeg får være med å spille en halv treningskamp, og ta eventuelle straffespark hvis det skulle bli noen. Men da skal jeg ha mye penger til overs, kanskje hvis jeg har et par hundre millioner eller mer :) noen andre som har tanker om noe lignende? :)

Lenke til kommentar

Eneste måten å bli rik på er å tilegne seg kunnskap, vite hva som får folk til å tikke og vite hvilke knapper man skal trykke på.

Vil man bli rik er det vel også en forutsetning at andre jobber for deg og at du ikke jobber for dem.

Lenke til kommentar

Lag en global nettside som med eit tema som alle kjenner seg igjen i.

La medlemmene styre innhold og vedlikehold.

Tjen deg styrtrik på reklame og ved å ta deg betalt for ekstra funksjoner.

Ikke selg før du ser at noen andre har laga bedre nettside.

Lag et online spill som er genialt og gratis.

Ta deg betalt for ekstra muligheter i spillet.

Selg med en gang det er verdt mye.

Start et firma som driver med programmering av smarte dataprogram.

Skaff deg noen firmakunder.

Selg til første som byr rundt 10.000.000,- NOK

Søk patent på alle navn som er like geniale som yahoo og google.

Selg dritdyrt.

Ellers er det en velkjent sak at langing, sjølvproduksjon, import, menneskehandel, kvitvasking, utpressing, bankran og svindel kan skaffe litt inntekt. Men da må du ha Staff som advokat. ;)

Forrsten.. bli advokat, siviløkonom eller eiendomsmegler. Bedre det. :)

Lenke til kommentar

eller som da jeg var liten og sa: "jeg vil bli konge" :p

hm.. det med navn som google og yahoo så mest interresant ut, og enklest :p får prøve noe sånt, så ska jeg bli konge... ikke popens konge og ikke kongen av Norge, nei jeg skal bli kongen av rikdom :p

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve følgende:

- Lær deg det grunnleggende innenfor økonomi, psykologi, markedsføring, kroppsspråk og retorikk.

- Bruk kunnskapene du har opparbeidet deg her til å skissere et produkt med en stor potensiell kundebase. Det er viktig at dette produktet har en høy markup (dvs. at du kan selge det langt dyrere enn det det koster å produsere det), fordi da er produksjonen av produktet langt mer lønnsom, og som konsekvens av dette trenger du å selge langt færre produkter før du når dine økonomiske mål.

- Test markedet før du investerer massevis av tid og penger i idéene dine, kutt bort taperne og sats på vinnerne.

- Prøv å få med deg investorer hvis oppstarten av produksjonen er kostbar, bruk kunnskapene om mennesker du har opparbeidet deg til å overbevise dem om ditt produkts og din businessmodells fortreffelighet.

- Kontroller distribusjonen av produktet selv, så unngår du at prisen på produktet går nedover som følge av konkurranse fra forskjellige distributører. Dermed blir også levetiden på produktet ditt forlenget, fordi så lenge retailprisen kan holdes oppe vil det også være lønnsomt å produsere produktet.

Vil helt ærlig tro at dette er det beste sjansen du har for å få nå målet ditt om å akkumulere 30 millioner kroner. Å tjene beløp av denne dimensjonen uten å være på eiersiden i en bedrift er nok vanskelig, de jobbene som tilhører dette sjiktet er det knallhard konkurranse om og du må bevise evnene dine og viljen din til å arbeide i flere år før de i det hele tatt er innenfor rekkevidde. Altså ingen liten utfordring.

Lenke til kommentar
- Prøv å få med deg investorer hvis oppstarten av produksjonen er kostbar, bruk kunnskapene om mennesker du har opparbeidet deg til å overbevise dem om ditt produkts og din businessmodells fortreffelighet.

Startkapital er et must for å få hjulene igang. Alt koster penger. Banker har de midlene som du kan trenge. Få de til å få troen på ditt prosjekt slik at de låner deg penger. Dette er et sjansespill både du og ikkeminst banken tar. Blir det suksess så vil begge parter nyte godt. Går det i vasken, noe som også hender, så vil du sitte med stor gjeld og bankens ansvarlige vil få sparken.

Har man flaks så kan man også arve de midler man så sårt trenger for å få bedriften oppe å gå. Dette er starten.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Vil helt ærlig tro at dette er det beste sjansen du har for å få nå målet ditt om å akkumulere 30 millioner kroner. Å tjene beløp av denne dimensjonen uten å være på eiersiden i en bedrift er nok vanskelig, de jobbene som tilhører dette sjiktet er det knallhard konkurranse om og du må bevise evnene dine og viljen din til å arbeide i flere år før de i det hele tatt er innenfor rekkevidde. Altså ingen liten utfordring.

Hva er prisen for å være mannen bak ideen til en storfilm i hollywood da? Si den blir sett av like mange som for eksempel Music and lyrics. Eller hvis jeg får igang noe som står opp mot norsk-tippings Lotto? :D

Kom med flere meldinger om hva dere ville brukt penger til da, håper ikke tråden dør ut alt :)

Lenke til kommentar

Hva er prisen for å være mannen bak ideen til en storfilm i hollywood da?

Du får nok ikke betalt på idébasis her. Du må produsere et filmmanus som virker lovende nok til at du i førsteomgang tiltrekker en agent som kan representere deg og i andre omgang får fristet et filmstudio til å kjøpe manuset. De best betalte manusforfatterne som skriver uten å skrive på oppdrag får noen millioner dollar for de mest lovende filmmanusene sine såvidt jeg vet, men prisen for et mer ordinært manus ligger atskillig lavere. Altså ingen måte å bli skikkelig rik på med mindre du er uvanlig produktiv eller uvanlig dyktig.

Kom med flere meldinger om hva dere ville brukt penger til da, håper ikke tråden dør ut alt :)

Jeg hadde nok kjøpt meg noen små, koselige krypinn i verdens metropoler, som jeg hadde brukt som base for utforsking av disse. Også hadde jeg nok investert i en deilig, stor seilbåt som jeg hadde dratt på jordomseiling med. I tillegg hadde jeg nok kjøpt meg en liten, fin tropisk øy som jeg hadde kunnet trekke meg tilbake på når jeg trengte litt tid for meg selv. Så hadde jeg nok lekt meg litt på aksjemarkedet og prøvd å investere de eventuelle pengene som ble igjen på en nogenlunde klok måte.

Lenke til kommentar

10-20 mill er ikke så ekstreme mengder med penger. Ikke at det er lite heller, men mye er dyrt. Godt og vel halvparten av pengene, om ikke mer ville forsvunnet ved kjøpet av en stor seilbåt. Lekre leiligheter i attraktive bystrøk er svindyrt + da i tillegg å kjøpe liten tropisk øy, ja da vil man snarere sitte med gjeld enn overskudd.

Jeg ville nok tatt det ganske med ro. Antageligvis kjøpt meg en bil og kanskje en hytte. Resterende beløp kan man plassere i en trygg bank og få litt renter av. Kan også bare sette alle pengene i banken like så godt med en gang og få rentene som en biinntekt uten å slå en spiker. Med 20-30 mill i banken kan man få en ganske solid renteinntekt.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
10-20mill er ikke så ekstreme mengder med penger.ikke at det er lite heller,men mye er dyrt. godt og vel halvparten av pengene,om ikke mer ville forsvunnet ved kjøpet av en stor seilbåt.lekre leiligheter i attraktive bystrøk er svindyrt+da i tillegg å kjøpe liten tropisk øy,ja da vil man snarere sitte med gjeld enn overskudd.

Jeg tenkte nok mer på beløp i størrelsesorden 30 millioner her. Tropisk øy og seilbåt er ikke nødvendigvis så dyre ting. Kanskje 7-8 millioner sammenlagt for disse to tingene, det blir vel krypinnene i verdensmetropolene som kommer til å svi lommeboka, men jeg kalte dem strengt tatt KRYPINN og ikke "lekre leiligheter i attraktive bystrøk". Det er mer enn litt nyanseforskjeller mellom disse to betegnelsene.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

Ok, jeg leste nok litt for fort kalinken.

Tenkte at seilbåten ville koste mer siden den da skal takle verdenshav. Da må man ha en seilbåt på 50 fot eller mer. En så stor seilebåt ville i hvert fall jeg hatt. Kan selvsagt kjøpe gamle seilere også for rimeligere sum, men man vil jo ha en viss garanti for at alt fungerer knirkefritt på slike ekspedisjoner.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
ok,jeg leste nok litt for fort kalinken;)

trodde seilbåten ville koste mer siden den da skal takle verdenshav.må ha en seilbåt på 50fot+. så stort ville i hvertfall jeg hatt.kan selvsagt kjøpe gamle seilere også for rimeligere sum,men man vil jo ha en viss garanti for at alt fungerer knirkefritt på slike ekspedisjoner.

Tror egentlig jeg hadde greid meg med en båt litt i overkant av 30 fot, jeg. Da kan du få mye og fin båt for rundt millionen eller to. Hvis man hadde tenkt brukt kan man nok få enda mer båt for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...