Gå til innhold

Dell UltraSharp U2410 (H-IPS) - tråden

iRobot

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt ett eksemplar fra Dustin. Ut ifra spesifikasjonene skal den jo være toppers, men virker ikke som alle er like fornøyde - eller så er de bare litt uheldig eller pirkete.

Skal iallfall smelle Spyder 3'en min på den når den kommer.

Når det gjelder alle de fantastiske fargene må DisplayPort brukes for å få de - ellers blir det 16.7mill med de andre portene.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lenge sittet og vurdert å kjøpe denne skjermen, da min Samsung SyncMaster 226BW ikke helt holder mål lenger.

Det jeg lurer mest på er om Dell har ordnet opp i "tint"-problemene med rosa/grønn på grå bakgrunn.

Link Link

Er det noen av dere som opplever disse problemene?

Før var jeg ikke så nøye med tanke på fargegjengivelse, men nå er jeg blitt mer kresen. :roll: Derav ønsket om en bedre skjerm.

Lenke til kommentar
Har lenge sittet og vurdert å kjøpe denne skjermen, da min Samsung SyncMaster 226BW ikke helt holder mål lenger.

Det jeg lurer mest på er om Dell har ordnet opp i "tint"-problemene med rosa/grønn på grå bakgrunn.

Link Link

Før var jeg ikke så nøye med tanke på fargegjengivelse, men nå er jeg blitt mer kresen. :roll: Derav ønsket om en bedre skjerm.

Fikk mitt eksemplar i dag og ja, den har en ganske betydelig grønn tint på venstre side av panelet. Såpass mye at jeg nok hadde lagt merke til det om jeg ikke visste om det på forhånd og.

Kjenner det smaker litt surt nå :cry:

Lenke til kommentar

Link Link

Fikk mitt eksemplar i dag og ja, den har en ganske betydelig grønn tint på venstre side av panelet. Såpass mye at jeg nok hadde lagt merke til det om jeg ikke visste om det på forhånd og.

Kjenner det smaker litt surt nå :cry:

Nettopp koblet min opp med HDMI og jeg ser for øyeblikket ingen form for grønnskjær.

Hvor kjøpte dere skjermene?

Jeg hadde irritert meg grønn om jeg fikk en skjerm med en slik feil. Jeg orker ikke alt det styret det innebærer å sende skjermen til Dell eller Dustin.no for å bytte - ikke bare en gang, men gjerne flere ganger.

Lenke til kommentar

Sitter derfor og undrer om jeg skal slå til med et kjøp eller ikke. Vet jo at skjermen er mye bedre enn den jeg har nå, så litt grønnskjær burde ikke være noe problem. Men så kan det bli et problem. En irriterer seg bare om ting man ser eller vet om.

Jeg får surfe litt rundt og se etter andre skjermer, men tror faktisk det blir denne - til tross for mulighet for feil på panelet.

Lenke til kommentar

Fint du tok bilde av skjermen. Nå er vel kanskje baklys som skinner gjennom ganske vanlig på LCD, men er det vanlig at det er så "feilfordelt" på en H-IPS eller IPS-skjermer generelt? Blir litt dumt å kjøpe en dyr skjerm, og ha de samme feilene og mye baklysgjennomskinn som min nåværense skjerm.

Lenke til kommentar

Baklysgjennomskinnet ser verre ut på bildet enn det egentlig er. Merkes kun under visse forhold og er forsåvidt noe jeg kunne levd med.

Oppdaget et annet problem med skjermen og. I argb og srgb er den veldig kornete i mørke farger. Link

Dette skal bli fikset i en ny firmware som er på trappene nå.

Trodde først det var noe film grain som fortsatt var på i Mass Effect selv om det var skrudd av i instillingene. Men så det etterpå i et par mørke bilder før jeg fant tråden på Dell forumet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser ikke lyslekkasjen under normale forhold. Er tydelig om jeg ser rett på et svart bilde, men det ser jevnt ut om jeg flytter litt på hode.

Testen vises med gode resultater på min skjerm. Bruker HDMI i skrivende stund og er kalibrert med Spyder 3 Pro.

Kontramelding: Jeg ser støy i s- og aRGB modus også, men ikke like tydelig som på de bildene.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal gjøre et forsøk med ALSA 1.2.22 Catalyst 9.12 og Linux 2.6.33 når sistnevnte blir mer ferdig, da regner jeg (etter det jeg har lest) med at støtten for lyd over DP el. HDMI er på plass. Radeonhd-driveren har hatt støtte en stund, mulig jeg prøver den.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Jeg må bare få lov til å skryte litt av Dell. Min kjære 2408WFP tok kvelden sist søndag(27 des). Jeg skulle skru på skjermen, også var den bare død. Ingen forvarsel. Jeg ringte Dell i går kl 0800. Jeg oppgave ordrenr og serienr på skjermen. I dag kom en mann fra UPS som plukket opp den avdøde 2408, og leverte en U2410. Nøyaktig 26 timer etter at jeg tok kontakt med Dell.

Regner med dette er et godt bytte :)

--thomas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var interessert i denne skjemen, men etter å ha lest flere mil lange tråder om store feil ved disse skjermene er jeg blitt skeptisk. F.eks. er dette grønn/rosa "tint" på nærmest alle skjermene i større eller mindre grad. Mange som har reklamert på skjermene har fått byttet 4-5 ganger uten å være i mål og Dell sier at feilen "ligger innenfor det akseptable". Etter hva jeg kan skjønne burde produksjon av disse monitorene vært stanset til de har løst problemet og kan levere skjermer som viser hvitt over hele flaten og ikke grønt på ene siden og rosa på den andre slik de fleste kritiske brukere opplever nå. Slike paneler kjøps jo primært av fot og video-entusiaster og da kan ikke slike avvik aksepteres. Jeg skjønner ikke at Dell tør?

Lenke til kommentar

Det ser ut til at HPLP 2475W ikke har like mye av dette problemet, selv om det benyttes samme panel. Alternativt er brukerne der mindre kritiske, men det er vel tvilsomt da brukermassen trolig er den samme, dvs foto/video-entusiaster. Øvrige brukere velger vanligvis TN-paneler og er såre fornøyd med det.

Jeg har også sett det er kommet en ny IPS-skjerm: NEC, EA 231 WMi, som er temmelig rimelig. Hvis denne ikke har samme problemet burde den være interessant? Den er faktisk også en del rimeligere. Har ikke lest noen test av den ennå dessverre..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...