sn0dig Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Heeeeeeeey. En anledning til å møte akam'ere fra langt og nær, evt alle som har bil/mulighet for å ta turen til runde for at alle skal få helt identiske bilder av lundefugl mens vi (som er over 18) drikker oss drita? wiki om runde wiki om lundefugl Høres dette interessant ut? Her kan vi lufte tanker om når og hvor mange som er interessert, evt om noen må sitte på med andre osv osv. For min del må det være i en ferie eller når oss skoleelever har langhelg. Endret 4. april 2011 av herp derp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Høres absolutt interessant ut. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Noen år siden sist jeg var der,men da var det akerendam som var primærmålet for turene. Kunne vært gøyalt med en tur over vann også,har noen kjente der så muligheten for lån av båt er kanskje til stede.grottene i Branden og alle jettegrytene er også en "fotografisk" opplevelse. Endret 10. august 2009 av Nautica Lenke til kommentar
fototim Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 For å svare på spørsmlet ditt i chattetråden, så kan man fotografer lunde på Runde sånn omtrent fra siste halvdel av april til nærmere overgangen juni/juli. Kanskje lenger og, avhengig av næringstilgangen. Er det rikelig med næring, er gjerne sesongen kortere. Ellers så handler Runde om mye mer enn lundefugl. For det første er det mange andre arter der. Videre er det et flott landskap, om været slår til er lyset svært interesant, det er et yrende blomsterliv osv. Overnattingsmuligheter er det plenty av, se chattetråden. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Joda, kan gå med på at Runde er mer enn lundefugl, men mange av de andre fuglene er litt mer kamerasky og man trenger mer tele enn 200mm på fullformat, så jeg kommer ihvertfall til å konsentrere meg mest om lunde. Men klarer vi å få igang ett skikkelig treff så kan vi jo f.eks ha forskjellige grupper som går forskjellige plasser. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Kunne vært gøyalt med en tur over vann også,har noen kjente der så muligheten for lån av båt er kanskje til stede.grottene i Branden og alle jettegrytene er også en "fotografisk" opplevelse.Det er organiserte båtturer, både med koselig dunkdunk fiskebåt, og havraftingsafari for de mer utålmodige. Man kan satse på å bare hive seg med, men det er ofte en fordel å bestille på forhånd. Det hender forresten at turene blir avlyst pga dårlig vær. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Vi har vært inne på tanken å invitere et tjuetalls brukere til en slags offisiell Rundetur med Akam. Vi har vært i dialog med diverse folk og firmaer om å få til låneutstyr, foredragsholdere og kurs av kjente naturfotografer på turen. Det hadde selvsagt ikke vært gratis, om det ble gjennomført, men jeg er overbevist om at det hadde blitt bra. Det er ikke sikkert det blir noe av i 2010, gitt at det ville kostet en del arbeid som vi kanskje ikke har kapasitet til å dekke inn rent redaksjonelt, men jeg er veldig tent på ideen, så jeg vil gjerne holde liv i den. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Vi har vært inne på tanken å invitere et tjuetalls brukere til en slags offisiell Rundetur med Akam. Vi har vært i dialog med diverse folk og firmaer om å få til låneutstyr, foredragsholdere og kurs av kjente naturfotografer på turen. Det hadde selvsagt ikke vært gratis, om det ble gjennomført, men jeg er overbevist om at det hadde blitt bra. Det er ikke sikkert det blir noe av i 2010, gitt at det ville kostet en del arbeid som vi kanskje ikke har kapasitet til å dekke inn rent redaksjonelt, men jeg er veldig tent på ideen, så jeg vil gjerne holde liv i den. Hadde det vært bare canon da, eller andre merker også? Forøvrig er ikke økonomien min på topp, så blir nok bare en uoffisiell tur på meg uansett Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Hadde det vært bare canon da, eller andre merker også?Forøvrig er ikke økonomien min på topp, så blir nok bare en uoffisiell tur på meg uansett Nevnte jeg et produsentnavn? Vi har diskutert det uformelt med flere, og alle har vist interesse uten at det har på noen måte vært forpliktende. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Nevnte jeg et produsentnavn? Vi har diskutert det uformelt med flere, og alle har vist interesse uten at det har på noen måte vært forpliktende. Nei, men dere testet ikke annet enn Canon når dere var der selv Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Nevnte jeg et produsentnavn? Vi har diskutert det uformelt med flere, og alle har vist interesse uten at det har på noen måte vært forpliktende. Nei, men dere testet ikke annet enn Canon når dere var der selv Det var fordi det egentlig startet som en kompistur som så utartet til jobbtur. Vi bruker tilfeldigvis Canon på privaten, og da ble det Canon denne gangen. Det er slettes ikke sikkert det blir Canon på neste tur, dersom det også blir en eller annen form for jobbtur (det være seg med eller uten lesere). Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Ooh! Fugler! Så... eh... spennende? Har de ender der? Ken Rockwell wanted something to distract the lesser photographers, and lo, there were ducks. Jeg kommer nok til å forsøke å bli med. Det blir jo åpenbart interessante ting å fotografere der også. Endret 10. august 2009 av Anew Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Denne tråden hører nok bedre hjemme i Fotoaktiviteter. Flyttes. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 About time, sendte melding til deg på msn for 4 timer siden Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Hm, var ute på Runde for noen dager siden og tanken slo meg alt da om en akamtur ut dit neste år. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Fra ca kl 02:00 i natt finner dere lysbildeshow med mine bilder fra Akam-redaksjonens Runde-tur i 2009 her: http://download.akam.no/are/runde_2009_enya_1080p.rar (64 MB) Slideshow fra da jeg var på Runde i 2006 ligger allerede på serveren og finnes her: http://download.akam.no/are/runde_2006_pachelbel.rar (74 MB) Endret 10. august 2009 av Aetius Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Blir for langt unna for at jeg blir med. Også har jeg høydeskrekk så jeg kan ikke klore meg fast i noen fuglefjell OG ta bilder samtidig.. Men gleder meg til å se bildene alle dere andre tar da.. Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 En fin serie Aetius, gir lysten på en Rundetur større. Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Tur til Runde er eg med på om det passer..Har vore der 4 turer i år, og enn finn stadig nye motiver.. Her er frå en at turane der eg var i lag med bla. anna Fototim, alunfoto. Mesteparten av bilda er tatt rundt fyret, og resten frå lundeura.. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Blir med eg viss det passer. Var der en tur med Kaffilars og Fototim i fjor, men såg nesten ikkje fugl, so eg vil gjerne prøve lykka igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå