neXon Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har en Pentium 100mhz med 48mb ram som jeg har formatert hardisk og skal innstallere win98, installasjonen tar ca 15 timer og etter den er ferdi jobber maskinen vannvittig tregt. Har prøvd med en annen hardisk og, men samma problemet. Win98 skal vel fungere fint på denne maskinen? eller bør jeg satse på win95 Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har hatt Windows 98 på flere PCer i området 120MHz til 200Mhz. Jeg vet ikke om noen spesielle problemer. Installasjon på så gamle/trege maskiner tar timesvis, så det behøver ikke være noe galt med din maskin. Husk at harddisken og CD spilleren også setter begrensninger, ikke bare CPU. Trenger du en raskere CPU, så har jeg sikkert en gammel 133MHz eller noe lignende liggende. Ta en titt på hovedkortet ditt, så ser du sikkert hvilke jumpere du må sette for å sette multiplikatoren og busshastigheten (typisk 25MHz, 30MHz og 33MHz). Kontakt meg gjerne direkte på: [email protected] Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 trenger vell egentlig ikke være noe galt fordi om det går tregt med en sånn maskin da Lenke til kommentar
eizo Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har en Pentium 100mhz med 48mb ram som jeg har formatert hardisk og skal innstallere win98, installasjonen tar ca 15 timer og etter den er ferdi jobber maskinen vannvittig tregt. Har prøvd med en annen hardisk og, men samma problemet. Win98 skal vel fungere fint på denne maskinen? eller bør jeg satse på win95 15 timer? eg brukte 3 timer på en 100mhz og noen få ram på å starte den (var litt overfull disken på 500mb eller noe sånt) så måtte eg selfølgelig greie å trykke den fine røde knappen som står 115/220v eller noe og da virka ikke den mer Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 15 timer var jo litt voldsomt da.... Har ikke noe svar, men kom bare på en litt morsom ting: En gang jeg på ungdumsskolen var utplassert hos Cinet i arbeidsuka eller på OD eller noe i den duren, så skulle jeg installere Windows 95 på en PC. Med disketter. Windows 95 kom på over 30 disketter, så det var en ganske langvarig affære! (men allikevel LANGT unna 15 timer...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå