Skogli Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Vet ikke om dette er den rette kategorien å poste i, men jeg tar sjangsen. Jeg har en Mission M70as. Den er dreven av en innebygd forsterker. Denne er koblet til en Technics SA-AX7 forsterker. Problemer er at når jeg hører på musikk o.l. så har bassen en tendens til å koble seg ut. Jeg skrudde opp bassen og sjekket den innvendig, men ingen synlige skader/feil. Det samme med forsterkeren. Det eneste jeg fant ut med forsterkeren er at koblingen til bassen er litt løs. Jeg kan vrikke kabelen litt når den står tilkoblet. Noen som har en ide om hva som er galt og hvordan det kan fikses? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ta et bilde av det som er løst. Det kan virke som du må frem med en liten loddebolt.. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Her kommer noen bilder. Er litt vanskelig å ta bilde av innsiden av koblingen, da det er ganske trangt. Det er den gule koblingen inne i forsterkeren. Endret 10. august 2009 av Skogli Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hvordan er den løs? Er det slark når du kobler til, altså mellom rca-pluggen og bøssingen, eller er selve bøssingen/socket løs? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Mellom rca-pluggen og bøssingen virket det ut som. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Prøv en annen kabel, om mulig, eventuelt så kan sikkert bøssingen byttes ut. Ganske enkel operasjon, som med en kurant bøssing vil gi et løft i lyden. Alternativet, om du vil prøve noe litt mer "hard core" er å lodde signalkabelen direkte på printet. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Har byttet kabel, men ikke store forskjellen. Hvor kan jeg få tak i en slik bøssing da? Endret 10. august 2009 av Skogli Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Billigste, om du vil gå for en quick-fix, er en elretur-stasjon. Plukk med deg en cd-spiller, eller hva som helst, dess dyrere den ser ut dess mer solid er bøssingen. Ta gjerne med deg en skrutrekker og se hva du finner. Hvis ikke har jeg noen liggende som jeg kan sende deg mot porto, alternativt så finner du noen på elfa.se, som finnes i Norge, ebay finner du MASSE på, ta en med frakt inkludert, eventuelt partsconnection eller v4tc.com. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Hvor i landet er det du bur da? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Er i Asker akkurat nå, Trondheim fra og med neste mandag. Får tak på det her også, forsåvidt, om du holder til i nærheten. MAO: Jeg har "verkstedet"/hobbyrommet i trondheim. Endret 10. august 2009 av tore_v1 Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Jeg holder til i Sauda, Rogaland. Kan se om jeg klarer å bytte den ut. Såg litt på det. Får ta meg en tur til hi-fi butikken og spørre hvor mye det skal ha for å se på det. Betalte 2000kr for hele driten (brukt) så vet ikke om det er verd kostnaden. Endret 10. august 2009 av Skogli Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 En standard-bøssing har de liggende på verkstedet et sted, så det bør ikke koste mange kronene.. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Mhm. Jeg såg at bøssingen var loddet på et kretskort som styrer mange andre koblinger. Har ikke så lyst å tukle med det selv. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå