Gå til innhold

Er vi for naive i narkopolitikken?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Det er naivt å tenke på rusmisbrukere som en begrenset mengde mennesker. Man kan ikke "utrydde" rusmisbrukere. Det dukker opp nye rusmisbrukere hver eneste dag. En slik strategi vil antageligvis ødelegge mer av vår egen kultur (mtp. kynismen og brutaliteten som kommer i kjølvannet av de mere kyniske metodene endel foreslår her) enn vi hadde klart å bekjempe narkotikamiljøet.

 

Det er selgerne som må stoppes. Kriminaliteten som følger i kjølvannet av narkotikaomsetning er enorm. Samtidig viser det seg at å bekjempe narkotikaomsetning med tradisjonelle metoder ikke fungerer noe videre utover å opprettholde status quo.

 

Inntektene til den organiserte kriminaliteten må fjernes, og det kan gjøres mest effektivt ved å ta fra dem markedet på permanent basis. Noe som igjen antageligvis vil tilsi en eller annen form for legalisering, siden det er umulig å fjerne rusmisbruk som fenomen. Face it.

 

Det virker som enkelte sverger til "med ondt skal ondt fordrives" - men de har ikke skjønt at ondskapen sitter i selgerne, ikke kjøperne.

 

Samtidig er det bare å legge utålmodigheten på hylla, siden dette er et svært så inngrodd livsstilsproblem - på flere måter. Rusmisbruk er et livsstilsproblem, kriminalitet er et livsstilsproblem og følelsestom kynisme er også et livsstilsproblem. En vanhellig treenighet kan man vel kanskje kalle det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Min oppriktige mening er at samfunnet burde hjelpe narkomane så de får satt seg et skikkelig skudd, et nakkeskudd.

Da blir de borte fra Oslo S, plata og alle andre steder etter en stund og jeg kan vandre i byen slik det var tenkt, uten å se rotne menn og kvinner som setter skudd på åpen gate, setter skudd i tunellen under Oslo S, roper Pissboy etter meg fordi jeg ser på dem, løper etter meg og skal ta meg fordi jeg ser på dem med hat i blikket.

 

Nei, gi de et siste skudd. Nakkeskuddet.

 

Og de som selger burde selvfølgelig få et nakkeskudd de også, men ikke før de har fått stappet alt stashet sitt ned i halsen.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Min oppriktige mening er at samfunnet burde hjelpe narkomane så de får satt seg et skikkelig skudd, et nakkeskudd.

Da blir de borte fra Oslo S, plata og alle andre steder etter en stund og jeg kan vandre i byen slik det var tenkt, uten å se rotne menn og kvinner som setter skudd på åpen gate, setter skudd i tunellen under Oslo S, roper Pissboy etter meg fordi jeg ser på dem, løper etter meg og skal ta meg fordi jeg ser på dem med hat i blikket.

 

Nei, gi de et siste skudd. Nakkeskuddet.

 

Og de som selger burde selvfølgelig få et nakkeskudd de også, men ikke før de har fått stappet alt stashet sitt ned i halsen.

Hvis du hadde hatt rett så hadde vi ikke hatt narkomane her til å begynne med. Samfunnet skaper tapere og misbrukere like mye som rusmisbrukere "velger" livsstilen sin. At ikke flere innser dette er et dårlig tegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...