thoris_m Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hei! Trenger serriøs hjelp! ( Jeg har en Ekstern Toshiba 500GB USB2.0 Harddisk, som funket helt fint før! Men så en dag da jeg skulle legge over noen bilder på pc'n så plugga jeg i strømkontakten og Usb ledningen men ingenting skjedde. jeg prøvde det på flere pc'er men ingenting kom fram på Min Datamaskin, eller på Datamaskinbehandling -> Diskbehandling. Harddisken summer og går, den lyser å ser ut som at alt er ok. Det er da altså ikke tilfelle. Jeg har prøvd å skifte usb ledning flere ganger, men uten hell. Jeg har også nå brukt sikkert 2 timer på å google å prøve å finne noen tråder på forumer med samme problemet men nei. Noen som har noen tips? Jeg har utrolige mange personlige bilder og programmer på harddisken. :'( På forhånd TAKK! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Alle eksterne harddisker inneholder en kontrolller (bridge chip løsning) mellom USB -> IDE/SATA. Antagelig er denne kontrolleren i boksen røket (eller komponenter tilhørende denne) . Disken internt i boksen vil spinne opp uansett (som du erfarer). Skal du ha ut data er du nødt til å åpne boksen og ta ut disken og kople denne direkte i en PC enten internt eller via et adapter du må skaffe deg. Evt kjøpe en ny eksterndisk boks u/disk som har samme disk grensesnitt (IDE eller SATA , 3.5" eller 2.5") som den du har. Lenke til kommentar
thoris_m Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Takker! Skal prøve dette ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå