Gå til innhold

Eksterne Harddisken vill ikke vises i min datamasking (eller noen andre steder) trenger seriøst HJELP! :/

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger serriøs hjelp! :((

Jeg har en Ekstern Toshiba 500GB USB2.0 Harddisk, som funket helt fint før!

Men så en dag da jeg skulle legge over noen bilder på pc'n så plugga jeg i strømkontakten og Usb ledningen men ingenting skjedde.

jeg prøvde det på flere pc'er men ingenting kom fram på Min Datamaskin, eller på Datamaskinbehandling -> Diskbehandling.

Harddisken summer og går, den lyser å ser ut som at alt er ok. Det er da altså ikke tilfelle. Jeg har prøvd å skifte usb ledning flere ganger, men uten hell. Jeg har også nå brukt sikkert 2 timer på å google å prøve å finne noen tråder på forumer med samme problemet men nei.

Noen som har noen tips? Jeg har utrolige mange personlige bilder og programmer på harddisken. :'(

På forhånd TAKK! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle eksterne harddisker inneholder en kontrolller (bridge chip løsning) mellom USB -> IDE/SATA. Antagelig er denne kontrolleren i boksen røket (eller komponenter tilhørende denne) . Disken internt i boksen vil spinne opp uansett (som du erfarer).

Skal du ha ut data er du nødt til å åpne boksen og ta ut disken og kople denne direkte i en PC enten internt eller via et adapter du må skaffe deg. Evt kjøpe en ny eksterndisk boks u/disk som har samme disk grensesnitt (IDE eller SATA , 3.5" eller 2.5") som den du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...