kaj-owe123 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hei, jeg skal kjøp0e en mobil uten abbonoment, og jeg har en med telenor kort&kontant eller Djuice kontant som det kansje heter!?? Men ligger Telenor kontanten på sim kortet slik at når jeg stapper sim kortet i den nye mobilen så funker den som vanlig eller må jeg anskaffe meg et "abbonoment"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Nummeret, kontantsaldoen og alt annet følger SIM-kortet. Men du må selvsagt passe på å kjøpe en telefon uten binding og operatørlås. EDIT: og skulle du miste kortet, kan du kjøpe et nytt (eller bløffe deg til et gratis) og beholde saldo og nummer. Endret 10. august 2009 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Abonnementet ditt ligger i SIM kortet, du kan derfor kjøpe telefonen du ønsker (såfremt den ikke er låst til annen operatør enn Telenor), og sette inn ditt eksisterende SIM kort og du har ny telefon med Kort&Kontant. mia_tuk var før meg. Lenke til kommentar
kaj-owe123 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Ja, jeg har kjøpt en telefon UTEN ABBONOMENT, da skal dette gå greit? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Så lenge telefonen ikke er låst til en annen mobil operatør en Telenor, er det bare å sette inn ditt gamle SIM kort. Noen butikker har en tendes til å selge "operatør frie" mobiler med operatørlås likevel, da må du ringe operatøren å få en låse kode, denne er gratis så lenge du ikke har bundet deg til noe abonnement, men litt ekstra arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå