Dr3as Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har en far som er veeeldig glad i å driver med video, tar masse film men han er ikke av de som viser times lange klipp fordi han digger også redigerings delen. Ham sitter med deluxe pakka til pinnacle og gjør det utrolig bra synes jeg, gubben fortjener skryt MEN nå kommer problemet, før la han det over på vhs etc men siden jeg fikk dvd spiller til jul vil han gjerne brenne det ut på svcd med slik dvd meny etc så den kan spilles der, smart ide men nå kommer problemet, alt gikk greit med brenning, jeg så først på pc min og ingen feil, men derimot på dvd spillern så lå lyden Feil til bildet Det ble nydelig bilde etc og alt funket på pc'n min. også lyden. Er det feil på dvd spilleren da noe annet jeg kan prøve for å få det til? Lenke til kommentar
svingen Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 okey,prøv og gjøre det easy,redige ein liten film og lagre den som vcd er det sync error da og? vis det funker prøv og redigere og lagre som svcd funker det? og hvilken spiller har du ? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 skal teste det i morgen, spillern husker jeg ikke navnet på i farten men kan si det i morgen også. litt seint for meg, opp 6 for å dra på jobb Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Sjekk om faren din har enkodet med for høy bitrate. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Eh, at bitraten er for høy? SVCD er en fasthamret standard, og har f.eks begrensninger på bitrate, både for lyd og bilde. Se f.eks: http://www.pcphotovideo.com/newpage21.htm http://www.doom9.org/index.html?/mpg/vcdsvcd_faq.htm Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 hehe, greit, tok den nå.. vel han sier at når han var ferdig å redigere så hadde han mulighet til å få programmet til å lage svcd, så da vil jeg tro at ikke det er feilen. Har spilt svcd på den dvd spillern før, og det fungerte jo på pc'n min Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Ja, men standarden er mhp stasjonære dvdspillere, ikke pcer (pcbasert avspilling kan skilte med vesentlig bedre bufferhåndtering og diverse triks) som nok høyst sannsynlig takler 'for høye' bitrater. Så at den funker i pcen din er intet tegn på at den funker i en dvdspiller. Lenke til kommentar
legofred Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hvis lyd og bilde er på separate spor, kan kvaliteten på cd-r platen spille noen rolle. CD/DVD-spillere på PC takler lesing av media bedre enn på de fleste andre ting, som stasjonære stue- DVD-spillere. Så hvis dvd-spilleren sliter litt med lesingen, kan det være årsaken. Brennehastigheten når man lager platen bør man kanskje også tenke på. Har du prøvd alt, og det fremdelse ikke går grreit, ville jeg prøvd med cd-plater av andre merker. Fredrik Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Har nå testa å brenne ut som vcd, da fungerte det fint. Men kvaliteten var jo ikke like bra da, så.. hmm lurer på hva jeg skal teste nå får å få dette til.. kanskje brenne ut svcd med 1.5 isteden for 2.0 eller no slikt? Altså overføringen, hvor mye den skal overføre Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg hadde også problemer med hjemmebrent VCD til en Denon DVD-1600, problemet forsvant da jeg brant med 1 eller 2 gangers hastighet til CD-R'en i stedet for maks hastighet på mediet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå