Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fly etter tanntrekk, dårlig idé?

lockdog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tenkte kanskje på at du vil være i store smerter mens du sitter på flyet? Og at det kanskje da er litt kjipt å sitte på et trangt fly framfor å feks sitte hjemme?

Isåfall så ville jeg ha ventet like godt, om du ikke har trukket før og ikke tror at det vil gjøre så vondt etterpå.

Lenke til kommentar

Google sier det faktisk ligger noe i det, så jeg ville tatt en telefon til tannlegen og spurt.

Edit:

Finner ikke noe konkret, men ser ut til at mange tror du kan få http://en.wikipedia.org/wiki/Alveolar_osteitis om du flyr rett etter du får fjernet tenner. Aner ikke om det er overtro eller om det stemmer, men ville iallefall spurt tannlegen på forhånd...

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Okaj.

Ja, det var smerten etterpå jeg tenkte på.

Uansett så skal jeg på grunnleggende sikkerhetskurs til uka, så da er det uansett greit å ikke ha en sår munn.

Så utsetter timen et par uker, kjenner ikke noe særlig til visdomstanna om dagen.

E-Ton, vel jeg har ikke noe lyst til å sjekke om det er overtro :p

Fikk det når jeg opererte ut den ene visdomstanna nede, og kan jeg unngå å få det igjen, så er det ønskelig. :p

Lenke til kommentar
  lockdog skrev:
Takk skal du ha for et trivelig svar..

Som sagt, ikke ment å disse deg. Det foreligger ingen som helst somatiske grunner til at du ikke skulle kunne fly. Dykking derimot kunne ha vært et hinder.

Smerten i seg selv er egentlig ikke noe hinder heller. Hadde du hatt planer om å kjøre bil, kunne du likegjerne ha tatt fly. Det er bare dine egne smerter som setter grenser for hva du kan gjøre i dagliglivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...