dolbyac3 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 er newbie på Redhat og prøver å installere ver. 9.0, men hver gang den er ferdig med å installere så komemr den opp i text modus hvor det står "bash" elelr noe slikt og jeg kommer ikke videre til det grafiske grensesnittet. har valgt at den skal starte med grafisk grensesnitt ved login under installasjon... har reinstallert 4 ganger nå, samme som skjer... noen som vet hva jeg gjør feil? takker for alle svar. mvh Tor Inge Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Prøv deg i linux forumet du.. Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 prøve med startx du :wink: Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 startx så enkelt? brukte tabulatoren til å se kommandoer, men kan ikke huske å ha sett den... men skal teste det straks jeg er hjemme fra jobb. takker og bukker :-) Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 funker hvertfall i slackware, i redhat vet jeg ikke siden jeg fikk automatisk grafisk innlogging. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 funker hvertfall i slackware, i redhat vet jeg ikke siden jeg fikk automatisk grafisk innlogging. startx er en kommando som funker på alle distroer som har grafisk brukergrensesnitt... Når du har fått i gang det grafiske brukergrensesnittet, kan du ta en titt i /etc/inittab(IKKE ENDRE I DENNE VISS DU IKKE VET HVA DU GJØR!!!) og skjekke om den starter i runlevel 5. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 hvilket skjermkort har du? antageligvis har ikke Red Hat støtte for skjermkortet ditt.. Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 startx er en kommando som funker på alle distroer som har grafisk brukergrensesnitt... Når du har fått i gang det grafiske brukergrensesnittet, kan du ta en titt i /etc/inittab(IKKE ENDRE I DENNE VISS DU IKKE VET HVA DU GJØR!!!) og skjekke om den starter i runlevel 5. . jeg er rimelig fersk på Linux, men i hvordan program skal jeg åpne den i (slik at jeg ikke ødelegger noe) har et ATI rage 3d pro II skjermkort (standard Comprakk).. mvh Tor Inge Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 ups, ble litt feil format på forrige posten min :-) Lenke til kommentar
dolbyac3 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Startx virket ikke sier bare "unreconized command" kommer bare tilbake til kommandolinje som sier: grub> får opp mulige komamndoer med tabulator tasten... men ingen av de hjelper heller flere forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå