Royberget23 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg sitter hvær morgen når jeg skal slå på pcen i et kvarter, som går ut på å trykke febrilsk på av/på-knappen på skjermen min (Samsung SyncMaster 931c 19"), samt koble ifra/til den til pcen. Den oppfører seg nemlig slik: 1 sekund vises av skjermbildet før den går svart når jeg slår den på/trykker source, jeg ser svakt skjermbildet når den blir svart, problemet er at bakgrunnsbelysningen ikke vil aktivere. Samtidig lager den en høy frekvenslyd som høres ut som en symfoni, ganske vakkert faktisk (håper det ikke er et requiem ). Etter litt slit fungerer den som den skal, og jeg lever lykkelig i de timene før jeg slår av pcen igjen... Har noen peiling på hva som er gåent, evt. om det er instillinger på skjermkortet(Nvidia Geforce 9800 gt) eller skjermen som ikke stemmer..? Takker på forhånd. =) Lenke til kommentar
Royberget23 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Hmm.. ingen som svarer, vel, skjermen viser ikke engang "analog - digital" som brukte å stå øverst i venstre hjørne når den valgte inngang, men ser fortsatt bildet litt selv om den ikke gir noe lys. HJELP! =S Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hmm.. ingen som svarer, vel, skjermen viser ikke engang "analog - digital" som brukte å stå øverst i venstre hjørne når den valgte inngang, men ser fortsatt bildet litt selv om den ikke gir noe lys. HJELP! =S Er ikke noen ekspert på skjermer. Men problemet ditt ligner litt på mitt problem. Skjermen er utroooolig slitsom dersom PC blir rebootet. Skjermbildet mitt vises i begynnelsen. Så blir det svart. (Ser konturene av skrivebordet svakt) Etter å ha skrudd skjermen av og på noen ganger samt trykket på "source". Kort tid etterpå begynnte skjermen min å gå over til å flimre. Dette kunne pågå i 15 minutter, hvor flimringen ble mer og mer intens. Plutselig så kunne skjermen slutte å flimre etter jeg skrudde den av og på eller at jeg trykte på "source". Igår så ville ikke flimringen gi seg etter en reboot, og jeg bestemte meg for å feilsøke litt. Etter en stund fant jeg ut at det var skjermen min som var problemet, og ikke noen av komponentene mine. (Testet skjermen min på en annen PC, med en annen skjermkabel og strømkabel) Skjermen flimret også uten at den var koblet til noen PC i det hele tatt. Testet også skjermen med 2 forskjellige strømkabler. Nå sitter jeg med en lånt skjerm og merker ikke noe problemer. Jeg har en Samsung Syncmaster 226b som jeg anskaffet for noen år tilbake. For min del så blir det nok å finne en ny skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå