Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst Nettverk :)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og 3kompiser har utrolig lyst å sette opp nettverk, men siden det er noen veier og litt sånt der ute, må vi utelukke kabel. Vi fant ett sett på komplett.no der det rakk 352m på åpen rekkevidde, og vi håpte på at dette skulle dekke våres behov. Etter en mail på komplett ble dette utelukket, i følge folka der ville det bare rekke 70m siden det var gjennom 2 vegger. (+ trer og andre ting)

Altså

Jeg er "sentralen"

Kompis nr.1 bor på venstre side for meg (avstand: 60-80m)

Kompis nr.2 bor på høyre side for meg (avstand: 100-100m)

Kompis Nr.3 bor et stykke ned en bakke til høyre (ca. 200-250m)

Altså, har jeg lest om folk som har brukt "tv-antenner" som antenne? såfall da tenkte jeg å henge den nede på huset liksom at antenna henger på fremsida av huset og peker mot høyre.

Det jeg lurer på da er følgende,

1. hva skal jeg kjøpe? (sett gjerne opp liste)

2. Vil dette rekke til alle av oss? (vil alle oss komme i nettverk)

3. hvordan skal jeg koble til antenna? finst det en plugg for dette på den tråløse hubben?

4. Vil en gammel TV-antenne funke? (vegg-antenne, ute antenne altså)

Håper virkelig noen gidder å ta seg tid til å svare meg, setter pris på all hjelp!

På forhånd takk!

(vist du forstår bedre av denne)

"antenne"

"Venstre side" "hus" "høyreside"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er også intrisert (skrivefeil) i sånt utendør trådløst.. Men jeg tviler på at du kan bruke TV-antenner siden de benytter seg av så lav frekvens. kanskje går det ettersom det er så lav avstand til nabohuset, men det vil ikke gi noe bra effekt. Går ut ifra at det er 2,4Ghz nettverket du skal bruke.. du må derfor ha en antenne som takler 2,4Ghz skal du få det noe bra. Du må også bruke kabler fra aksesspunktet til antennen som takler 2,4Ghz med lite tap av signal. Dette kan du få kjøpt i diverse sjapper: wlansupply.no , elfa.se/no ol. På det nettverket jeg skal sette opp pringlesantenner. søk etter "cantenna" på google.com!

Lenke til kommentar

uansett hva du kjøper, ligg unna 3com, Cnet og andre billige merker....

jeg har i hvertfall dårlig erfaring med disse merkene

hvis du ser dette litt på sikt ville nok jeg ventet litt... jeg kjøpte trådløst nettverksutstyr i fjord.. men på bare 6 måneder har standard hastigheten økt med over 200%

det forskes også på mange billige alternativer til dagens standarder og protokoller...

En annen ting du kanskje må være klar over er at du antakelig må ha en forsterker hvis det skal sendes 200meter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...