Gå til innhold

Guide: Kalkulatorer


Anbefalte innlegg

Spørsmål! Nå er det veldig mulig jeg er på jordet, men jeg mener beskrivelsen av matlab var ekstremt dårlig, at best.

 

For det første mente foreleseren min at MATLAB var basert på FORTRAN, og skrevet i Java (fikk runtime eception i det programmet en gang, typ java).

 

For det andre er det en ren løgn at man kan gjøre alt i matlab man kan gjøre i C. DEt sier seg selv, da begrensingene i scriptspråk er åpenbare. Men hva skal man forvente av en copypaste fra norsk wikipedia..

 

Opprinnelig skrevet i FORTRAN på sent på 70-tallet. Ble reskrevet i C tidlig på 80-tallet (84) - da fikk det også navnet MATLAB. I dag bruker det vel både C og Java, og kan fremdeles kalle opp funksjoner/subroutiner skrevet i FORTRAN. Til og med bibliotek i ActiveX og .NET kan brukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det andre er det en ren løgn at man kan gjøre alt i matlab man kan gjøre i C. DEt sier seg selv, da begrensingene i scriptspråk er åpenbare.

 

Hva er det du kan gjøre i C som du ikke får til i MATLAB? Slik jeg ser det kan en få til det aller meste utenom like bra "run time". For problemer der det tar evigheter å kjøre scriptet i MATLAB vil det ofte hjelpe å skrive om deler av scriptet til MEX og dermed få mye av godene både MATLAB og C/C++ tilbyr. Men selvsagt, en optimalisert kode i C/C++ vil alltid være mye raskere enn et MATLABscript.

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...