Gå til innhold

Klipsch ProMedia 5.1(...igjen?) og litt z-680

Anbefalte innlegg

Hallah! Har lest det som er å lese om dette anlegget kontra Logitech Z-680. Må si meg overbevist om Promedias overlegenhet, så jeg må vel skaffe ett. Men jeg kan ikke se å finne hvor i heiteste de selger dette settet, og hvor det ev. er billigst. Leste en post her at de selger det på Audiocompaniet for rundt 4000,- , men dette tror jeg bare er bøff, eller basert på en misforståelse.

-Og, til dere som måtte ha Z-680; er dere fornøyde? Er bassen for "brumlete" og diskantene for "hylete"? eller er det kanskje et anlegg, som funker tilfredstillende, da med forbehold om at det er over rev. 1.0.3 og med avskjerming av kontrollPod.(white noise problemer)

Håper på seriøse svar, da jeg kommer til å kjøpe et anlegg basert på inputs :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har nettop kjøpt meg eit Z-680 og første intrykket er drit bra lyd på DVD i Dolby Digital 5.1, men litt svakt i stereo med cd'er. Bassen rister huset på kun på 1/3 kraft :o (står i eit hjørne som øker trykket).

Lenke til kommentar

Jeg leste en laaaang test av Promedia 5.1 THX på et amerikansk nettsted.

Der testet de anlegget mot alle typer musikk fra Pop/Rock til Trance/Elektronisk til Jazz, Blues, Klassisk og Opera. Videre testet de det på Spill, DVD og 2-kanal kontra 5-kanal.

Konklusjonen var at Bose kunne være i nærheten av Klipsch på visse områder, Tannoy kunne være i nærheten på visse andre, Logitech ikke i nærheten på noen områder. Og den avsluttet med å si at dersom du var ute etter det OVERLEGENT best anlegget "overall" hadde du i realiteten kun ett valg, nemlig Klipsch ProMedia 5.1 THX !!

Jeg husker ikke adressen, men søk på Google så finner du sikkert testen med litt tålmodighet.

Bassen til Klipsch er knallhard, stram og fin og dyyyp til å være såpass liten sub. Skal man ha dypere bass uten at den blir pløsete må man opp i størrelse. Se f.eks. på de nye bassene til B&W så skjønner du hva jeg mener. Det er fysiske begrensninger som spiller inn i bildet her. Bass er flytting av luft og skal man flytte mye luft må man ha stooort kabinett og stoor bass. 12" eller 15" ! Dessuten (og dette er det viktigste for hele lydbildet) Klipsc har to elementer i hver satelitt. Mellomtone og diskant. Ved å splitte frkvensområdet via et delefilter og sende alle signaler fra f.eks. 200Hz til 5000 Hz til et eget element slipper man misfarging fra diskanten og vice versa. Diskanten kan jobbe kun med de raskeste frekvensene og gir klarere diskant og klarere mellomtone. Etter min mening høres det ut som om Diane Schuur står og synger inn i en pappeske med bunnen mot deg når jeg hører på Logitech Z-680 kontra ProMedia 5.1 THX.

Men nok om min mening. Ikke ta den for gitt. Det er dine egen ører som avgjør. Lydopplevelser er subjektive, stol på dine egne sanser, det er DU som skal høre på anlegget !

DeeJayVZ

Lenke til kommentar

Ja...jeg har da fått mitt Z-680....Låter da jævli bra da!! Ok, Poden er gedigen, og skjermen kunne vært bedre, men for en fet bass(den KAN skrus ned folkens), diskantene er nydelige. Ja jeg er jævlig fornøyd, kostet meg jo kun 3200,- ink frakt, Det er 2300,- under Promedia. Ja jeg vet at Promedia sannsynligvis er bedre enn Z-680, men Promedia er jo uten decoderbox(man før kjøpt en slik en, men koster flesk..)

Uansett...jeg er meeeeget fornøyd :D

Ps.

ingen susing overhodet her i høytalerne, knirk stille når det ikke pumpes audio ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...