Greendudeblue Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Hei =) Jeg og en kompis begynner på vårt andre kortfilmprosjekt, i dennee filmen skal vi ha et bilkræsj. spørsmålet mitt er da , hvordan får vi gjort dette? noen som har erfaringer eller tips? Burde vi sleppe bilen ned en bakke, eller lage en enkel form for fjernstyring? Sleng opp noen tips =) på forhånd, takk =) Endret 10. august 2009 av Greendudeblue Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Selvfølgelig fjernstyring. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Har dere vurdert stuntmann? Lenke til kommentar
Greendudeblue Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Hmm, fines det noen billige måter å få installert en fjernstyring på ? Stuntmann blir ikke akutelt, bilen skal kræsjes i ganske stor hastighet, rett i en fjellvegg.. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Forsikringssvindel? Lenke til kommentar
Sweetpea Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Kjøre fort og inni et tre.. Der har du et kræsj. Er ikke vanskeligere Lenke til kommentar
Greendudeblue Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Forsikringssvindel? er ikke dette postet under filmforumet? kanskje naturlig at vi lager film av det? hmmm... forsikringsvindel er det nok ikke =) www.themoviebrothers.tk ingen som har litt seriøse svar da? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 er det automat eller manuell på donorbilen? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hva fart skal den bilen ha egentlig? Ordne henggass rett i ett fjell er det nok? Eller fjernstyre bare Lenke til kommentar
Greendudeblue Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Donrbilen har manuellgir, den skal vel kjøre i 50-60km/t... hva er hengass? Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hva med å bruke et pulley system (trinse på godt norsk)...? Det burde være noe av det sikreste dere kan gjøre. Lenke til kommentar
Greendudeblue Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 hmm, ja ville vært veldig lett.. men får man kjøpt ferdig sånne? eller er det noe man må lage selv? Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 hmm, ja ville vært veldig lett.. men får man kjøpt ferdig sånne? eller er det noe man må lage selv? Jeg er usikker på om man får kjøpt ferdige systemer, sikkert ikke fordi ulike variasjoner i ulike systemer brukes i ulike sammenhenger. Men hver enkelt komponent får man kjøpt. Dere får snakke med noen om hvilke deler dere trenger. Og jeg tror fortsatt dette er enklere og billigere enn å leie en stuntmann/lage fjernstyring. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Om det er på bar bakke uten noe hopp eller slikt ville jeg gått for et trinse system og heller redigerer dette bort i etterkant. Om man skal hoppe og rulle med bilen anbefaler jeg stunt person til dette. Grunnen til at jeg ikke anbefaler fjernstyring er fordi det blir veldig raskt komplisert. Du trenger for det første automatgir for å sette dette opp om du da ikke har planer om å gire via girkassen noe som raskt blir komplisert om du har overhode mulighet til dette. For det andre trenger du i alle fall 3 servo motorer (1 for styring 1 for gass og 1 for bremse). I tilegg må du ha en rask måte å kutte motorkraften om noe skulle gå galt og selv da er det ikke 100% sikkert og du kan ende opp med en løpsk bil. Kan du gjøre det enkelt så gjør det enkelt. Fler punkts trinse system med en bil som kjører i motsatt retning fra bilen som skal kræsjes. Mye enklere å kontrollere og. Lenke til kommentar
Greendudeblue Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Om det er på bar bakke uten noe hopp eller slikt ville jeg gått for et trinse system og heller redigerer dette bort i etterkant. Om man skal hoppe og rulle med bilen anbefaler jeg stunt person til dette. Grunnen til at jeg ikke anbefaler fjernstyring er fordi det blir veldig raskt komplisert. Du trenger for det første automatgir for å sette dette opp om du da ikke har planer om å gire via girkassen noe som raskt blir komplisert om du har overhode mulighet til dette. For det andre trenger du i alle fall 3 servo motorer (1 for styring 1 for gass og 1 for bremse). I tilegg må du ha en rask måte å kutte motorkraften om noe skulle gå galt og selv da er det ikke 100% sikkert og du kan ende opp med en løpsk bil. Kan du gjøre det enkelt så gjør det enkelt. Fler punkts trinse system med en bil som kjører i motsatt retning fra bilen som skal kræsjes. Mye enklere å kontrollere og. jeg trur jeg går for det trinse systemet, men er det veldig lett å fjerne vaiern i post production? finnes det noen guider for det? Takk for tips Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Kommer ann på programmet man bruker samt hvor lett man klarer å isolere vaieren fra omgivelsene men slik sett skulle dette ikke være noe problem. Har dessverre ikke noe guid til dette Lenke til kommentar
Greendudeblue Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Kommer ann på programmet man bruker samt hvor lett man klarer å isolere vaieren fra omgivelsene men slik sett skulle dette ikke være noe problem. Har dessverre ikke noe guid til dette jeg bruker det programmet som trengs =) har after effects er dette noe kanskje? men skal se om jeg finner noen guide... men jeg kom på en ting på dette bildet.. hva skjer med den andre bilen.. når Bil B kræsjer? vil ikke bilen bråstoppe? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Evnt. vil vaier (avhengig av kvalitet) eller krokfestet ryke. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Eller du kan gjøre det lett og bruke greenscreen Bruker du bra med tid til finjustering (noe jeg ikke gjorde i den filmen), kan det muligens funke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Men dere har faktisk en bil dere kan ødelegge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå