kazzoo Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Min gamle pc som jeg bygde i 2005 er nå tatt kvelden og går bare i loop når jeg prøver å starte den. Jeg har derfor tenkte å kjøpe meg en ny stasjonær pc. Men har fulgt veldig lite med på hva som skjer i markedet i det siste. Så om noen har noen tips hadde det vært supert. Bruksområde er vel egentlig studie bruk, samt noe filmer på PCen. Har skjerm og annet tilbehør. Siden den ikke trenger å være så veldig kraftig vil jeg gjerne gjør den så billig som mulig med gode nok komponenter. Den skal helst ikke høres ut som et jetfly... Har også DVD spiller til den. Ønsker minst 500 GB disk. Den skal brukes med Ubuntu, men må også kunne takle Windows 7 greit. Håper noen har noen gode forslag! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Mitt forslag fra netshop.no Kommer til å bli veldig stillegående, og med god ytelse til ditt bruk. Endret 10. august 2009 av fflex Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Er det ikke noe problemer med å ha integrert skjermkort i fohold til å ha det som en egen komponent? Syns jeg har lest noe om det her i andre inlegg? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hva slags problemer skulle det vært? Til ditt bruk behøver du definitivt ikke noe dedikert grafikkort. 9300 løsningen fra nvidia har et relativt "kraftig" integrert grafikkort i forhold til andre chipset. "The GeForce 9300, which Nvidia says is equivalent to the G86 architecture powering its GeForce 8400 GS discrete card, features 16 unified shader processors running at 1,200 MHz. Intel’s G45 boasts 10 shaders running at 800 MHz. Not only does Nvidia wield the advantage in onboard graphics resources, but also clock speed. According to Nvidia, the difference translates to several times the performance of Intel’s solution" http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia...30i,2044-2.html Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Oki, takk skal du ha. Men jeg har ikke noe plassproblem, så om pcen er litt større i fysisk størrelse gjør ikke det noe, er det da mulig å få ned prisen noe? Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Trenger denne pcen cpu kjøler? Ser mange andre pcer er satt opp uten det... Lenke til kommentar
darket Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Ja, pcen trenger en cpu kjøler Hvis du leser litt mer grundig, så står det boxed, m\vifte. Den passer til ditt formål, den er midt på treet når det gjelder støy og ytelse. Skal du OC, kjøper du en annen kjøler. Lenke til kommentar
program Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Overklokke. Endret 13. august 2009 av program Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Grunnen til at jeg satt opp en 3.parts CPU kjøler er hovedsakelig pga støynivå. Vendetta 2 støyer mindre og yter bedre enn stock kjøler. Endret 13. august 2009 av fflex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå