Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Remicade i utlandet

Minamo

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til utlandet (Spania) for en lengre periode, nærmere bestemt 10 måneder. Jeg får Remicade hver 6. uke, og har nå store problemer med å få medisinen, løsningen nå er å reise hjem hver 6. uke noe som blir veldig dyrt i lengden.

Er det noen der som vet om noen som får Remicade i utlandet eller har vært borti det selv?

Har vært i kontakt med sykehuset, NAV, forsikringsselskap og jeg vet ikke hvem, men ingen kan svare konkret da dette er en sær sak og de vet ikke hva som er den rette løsningen... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...
Gjest Synne

Hei

Ser det er en stund siden dette innlegget ble skrevet, men lurer på hvordan det gikk med deg? Vil selv til utlandet, men er også avhengig av remicade behandling hver 8 uke. Fikk du det dekket?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei :)

Som Vaio sier, så dekkes ikke Remicade i utlandet. I følge SuS vil de ikke dekke utgiftene for å sende med meg medisinen, men dette kan vært sykehus selv ta en avgjørelse om. I mitt tilfelle hadde legen min ingått en avtale med Reuma Sol om å sende med meg medisinen og få den satt der nede, men SuS trakk seg i siste liten :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...