int20h Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ultratynne bærbare ser ut til å bli det neste store satsningsområdet for AMD. Les mer Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 om de bare klarer å få påplass en god cpu som både har lav tdp og høy ytelse nå. kan dette bli bra =) Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Høres veldig lovende ut ja, supertynn 13" med god batterilevetid Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Oi! Det var gode nyheiter. Tynne maskiner med god batterilevetid til en rimelig penge hadde vore supert! Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Gir ikke 780G brikkesettet mulighet for full HD? Det er mer enn bare et pluss for f.eks. netbooks. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 problemet er at det er få codec som klarer å ta nytte av videoavspillings chippen 100% jeg har spilt av x264@1080p@24 med coreavc på et ION system og endt opp med et cpu forbruk på 5%. jeg håper vi ser mange codec etterverdt som tar nytte av openCL. for det er ikke alle som har tilgang på cuda. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Kan forresten bli intressant å se hvilke strategiske trekk MS gjør angående dette om prisen på dette produktet blir veldig lavt. Disse bærbare vil ikke gå under MS sine krav til billig-lisens for Windows 7 grunnet skjermstørrelsen, dermed kan Linux og andre operativsystemer som openSolaris og BSD bli populære for å presse ned prisene. På billige produkter som dette vil prisen på OS være mer synlig. Om MS retter seg etter disse billigbærbare så kan det hende at kravene for billiglisens kan bli missbrukt i enkelte tilfeller. De andre kravene er som følger: *2-GHz processor *RAM 1 GByte *64 GBytes SDD *Hard disk storage 250 GBytes Det står ingenting om andre begrensninger som skjermkort, og om ikke denne utgaven spesifikt ikke vil benytte mer enn 1 GByte RAM, så kan nok produsenter gjøre det enkelt å legge til ekstra RAM. Det er forsovidt snakk om en tilpasset utgave av Windows 7, vet ikke hvilke andre begrensninger denne utgaven vil ha. Endret 12. august 2009 av tamarin Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 jeg er en sterk motstander av kunstige begrensninger. så jeg trur jeg aldrig ville kjøpt meg en pc med windows med kunstige begrensninger instalert. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det er etter hva jeg har forstått ingen begrensninger for hvilken utgave av Windows 7 man kan ha på slike maskiner. Så for de som ønsker å betale litt ekstra for f.eks Home ed. så burde jo ikke dette være umulig. Er nok dette MS ønsker da de får mer fortjeneste på disse utgavene. For "mannen i gata" må nok MS kunne komme med en konkurransedyktig pris da lisensen utgjør en nokså synlig del av kjøpesummen. Etter hva jeg har lest så vil denne utgaven ikke være å finne i butikker, og MS vil sende denne utgaven til produsentene. Alikevel finner jeg ingen informasjon noen steder hvor det står hva slags begrensninger det er snakk om utover HW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå