Gå til innhold

Ja, har dere forhåndsstemt? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Kan jeg som bor i Røyken, Buskerud, forhåndsstemme i Oslo? Siden jeg går på blindern er det jo rimelig enkelt å gjøre det mens jeg er der og dersom det er mulig.

Man kan forhåndstemme i hvilken som helst kommune :)

Selv så vet jeg ikke om jeg skal forhåndstemme... Gjorde det sist og da var det greit for da var jeg 100% sikker på hva jeg skulle stemme på. Nå er jeg bare 99.99% sikker ;) Er jo også kjekt å få oppleve en valgdag da (ettersom sist også var første gangen jeg kunne stemme).

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forhåndsstemt. Ingen poeng for å gjette hva... :)

Det var for så vidt en av grunnene til at jeg valgte å forhåndsstemme: Innspurten i valgkampen vil ikke påvirke min stemme siden jeg ikke stemmer taktisk, men ideologisk. Om så Venstre bestemmer seg for å gå i regjering med FRP eller med AP for den saks skyld, så forandrer det ikke min stemme. Ikke dermed sagt at jeg ville likt det noe særlig, men jeg ville ventet til jeg så hvordan de oppførte seg i en slik koalisjon før jeg straffet dem for det...

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg stemte i dag. Det gikk rolig og hyggelig for seg, dog uten vafler.

Måtte nesten stemme lettere taktisk i år, nok en gang.

Jeg får likevel håpe nok folk stemmer på Rødt, slik at vi får Torstein på tinget (norges mest beleste politiker). Det er veldig nyttig å ha en vaktbikkje der som kan ta et fornuftig standpunkt der de andre kun sitter og lager kunstige fronter.

Debatten i dag var like begredelig som vanlig, ingen diskusjon om ideologi, om politisk teori, kun terping på kunstige skiller som ikke gir noen som helst mening; spør du meg så hadde det beste alternativet med de partiene som sitter i posisjon til å danne regjering vært Ap, H, V. Det er de som er nærmest hverandre markedsideologisk. Tøysepartiet FRP har ingenting i norsk politikk å gjøre, der jeg er så enig som jeg kan få blitt med Sponheim (som for øvrig var den beste i dag).

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Jeg får likevel håpe nok folk stemmer på Rødt, slik at vi får Torstein på tinget (norges mest beleste politiker). Det er veldig nyttig å ha en vaktbikkje der som kan ta et fornuftig standpunkt der de andre kun sitter og lager kunstige fronter.

Er faktisk inne på tanken om å stemme Rødt, klarer ikkje å bestemme meg for kva eg skal stemme og eg skal ikkje stole på valg testene i år :thumbup: Skal stemme i morogn.

Lenke til kommentar

Enig (jeg vil dog ikke at Rødt eller MDG vinner, jeg vil bare ha deres ideer og tanke tilgjengelig for seriøs diskusjon) . Jeg tenker riktignok at jeg heller vil ha flertallsregjering med AP uten Rødt/MDG på stortinget enn en regjering med FRP med Rødt/MDG på stortinget.

Lenke til kommentar
Jeg stemte i dag. Det gikk rolig og hyggelig for seg, dog uten vafler.

Debatten i dag var like begredelig som vanlig, ingen diskusjon om ideologi, om politisk teori, kun terping på kunstige skiller som ikke gir noen som helst mening; spør du meg så hadde det beste alternativet med de partiene som sitter i posisjon til å danne regjering vært Ap, H, V. Det er de som er nærmest hverandre markedsideologisk. Tøysepartiet FRP har ingenting i norsk politikk å gjøre, der jeg er så enig som jeg kan få blitt med Sponheim (som for øvrig var den beste i dag).

Fin post. Er enig i at det er mye retorikk ute å går, men det må vi akseptere når vi har sagt ja til et demokrati. Også enig i at det hadde vært interessant med en Ap, H, V regjering. Man kan ellers si mye om Frp, men Rødt er et mye større tulleparti en Frp, og det å mene noe annet er demokratisk arroganse mtp. at 1/3 av folket stemmer på dette partiet (Synes selv ikke demokrati er en bra styreform men sier som Churchill at det er det minst dårlige av de styreformene vi har hatt til nå). Er ellers enig i at det hadde vært fint med en dyktig person som Torstein Dale på tinget som en motvekt, selv om han tilhører et tulleparti som jeg virkelig ikke håper får vippeposisjonsmakt.

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Litt off topic, kanskje, men har alle fått valgkortene sine nå? Jeg har ikke fått ennå, og det bekymrer meg litt.

Ja, jeg har jo stemt allerede også.

Litt dårlig at de ikke har sendt ut i god tid før forhåndsstemmingen begynner. Men du kan stemme uten valgkort og.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tema. Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede.

Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble '12' innlegg slettet fra tråden. Glem ikke å også ha respekt for den eller de med en annen erfaring enn en selv. Kommenter og still spørsmål ved det man ikke forstår, men da på en saklig og skikkelig måte

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

DLF mindre ekstremt?

Vel, de holder seg for gode for ting som er helt bak mål, som f.eks. rasisme; men de er likevel de mest ekstreme, ideologisk sett, vi har i Norge. Disse folkene vil ha laissez-faire-kapitalisme.

Og om du fortsatt mener de er seriøse, så ta en titt på hva de mest prominente medlemmene forfekter, f.eks. Onar Åhm.

Lenke til kommentar
Leste faktisk gjennom store delere av DLF's partiprogram, respekterer egentlig ikke små tulle-partier, men dette virket hakket mer seriøst enn mange andre (...og mindre ekstremt).
FRP var også et lite tulle parti en gang, men nå er det blitt ganske store. Det sagt, DLF er det eneste partiet som virkelig står for frihet og derfor det man bør stemme.
DLF mindre ekstremt?

Vel, de holder seg for gode for ting som er helt bak mål, som f.eks. rasisme; men de er likevel de mest ekstreme, ideologisk sett, vi har i Norge. Disse folkene vil ha laissez-faire-kapitalisme.

Og om du fortsatt mener de er seriøse, så ta en titt på hva de mest prominente medlemmene forfekter, f.eks. Onar Åhm.

Norges beste blogg kan besøkes her: http://onarki.vgb.no/
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...