Gå til innhold

Familie planlegger interrail og trenger tips! :)

Anbefalte innlegg

Min familie bestående av meg, mann og 3 gutter på nå 4, 6 og 8 år planlegger å reise på interrail om et par år. Jeg har opprettet en blogg for å prøve å samle inn tips, informasjon, linker og liknende for planleggingen. http://denstoreinterrailturen.blogspot.com/

Setter stor pris på om noen har noe å dele med meg :)

Del gjerne her også, men håper jeg ta kan klippe-lime inn i bloggen min så evt andre også kan få tipsene samlet på en side :)

Jeg vil blogge gjennom planlegging og under selve reisen :)

Endret av interrail-familie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær obs på at det i mange tilfeller må betales ekstra for visse tog, samt at man kan risikere å sitte på gangen. Opplevde også i mange tilfeller å måtte sove på gulvet på togstasjoner, på benker i parker, blant uteliggere og ofte ikkje sove i det heile. Nå var vi rett nok 5 ungdommer på tur, og standarden var vårt eget valg, men inn i mellom har man ikkje noko valg.

Etter litt erfaring med bilturer siste åra så veit eg at det er ingen problem å finne hotell/motell/pensjonat, men ein del gåing som interreilare må nok til.

Tips 1: Leit etter datoer for kjente festivaler rundt om i Europa, så kan dei fungere som siktemål. ;)

Tips 2: Ta med eit eller to kredittkort ekstra, og som fordelast blandt dei reisande som reservekort.

Tips 3: Ha alltid litt Euro gjemt unda i tilfelle krise.

Tips 4: Ikkje pakk med alt for mykje. Hadde m.a. med eit telt som aldri blei brukt.

Tips 5: Styr generelt unda skumle strøk og gjenger. Særskilt i Storbritania, men like gjeldende i resten av Europa.

Tips 6: Alltid en våken i gjengen når man er på tog. Ikkje gå fra kvarandre.

Tips 7: Hugs å ha ein fortreffelig fin tur. :)

Lenke til kommentar
planlegger å reise på interrail om et par år.
:roll:

En slik kort reise er det da bare å hoppe rett på allerede i år.

Om dere har "prestasjonsangst" og skal planlegge alle detaljer anbefales først å ta en liten prøvetur, for eksempel til Stockholm eller Hamburg.

Har tidligere reist interrail på kryss og tvers i Europa og det er mye man kan se og oppleve som man ikke får med seg med fly.

-Første gang dere reiser nedover bør dere ta tog hele veien, men strekningen Oslo-Paris er kjedelig så neste gang vil dere antagelig hoppe over og ta billigfly nedover og så ta tog rundtom.

-Legg igjen alt med affeksjonsverdi eller som ser dyrt ut.

-Ikke ta Amsterdam på slutten av turen, da får dere gjennomgå av tollerne.

Lenke til kommentar

Takk for tips :) Kom gjerne med mer :)

Jeg og min mann var på interrail for 10 år siden selv, så vi har forsåvidt vært gjennom det. Jeg føler kanskje at man må planlegge på en annen måte når man reiser med barn, men jeg har hørt forskjellige råd om dette.

Vi vurderer en liten "test-interrail" neste sommer med Oslo-Stockholm-København for å se om det går greit med ungene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...