aaa123 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Heisann Jeg må ha meg en ny pc, men den skal ikke koste mere enn 6000. Det jeg mener med spill PC, er at den skal kunne kjøre GTA IV/5. Det kan jeg ikke på dne jeg har nå, pga. for dårlig skjermkort. Krava for GTA IV er: - Videokort: 256 MB NVIDIA 7900 / 256 MB ATIX1900 (Skjønner ingenting jeg) - Prosessor: Intel Core 2 Duo 1,8 Ghz - AMD Athlon X2 64 2,4 GHZ.. Skjønner ingenting.. --- Jeg tenker veldig på desse 2 pc-ene: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...er-aspire-5738z (4995,- kr.) (http://www.elkjop.no/catalog/data/no_baerbarpc/barbar-pc?CatalogCategoryID=MpzD4QFHgq8AAAEOguI03xiL&group_1=manufacturerName%3DAcer) Diverse PC-er) - http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...20gb-lxaz70x181 OG ikke minst denne; http://www.elprice.no/skolestart/studier/acer-aspire-5738zg-lxpat0x105 Håper dere kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Acer-pcen du linker til på elkjøp er totalt utdatert. Den har single core-prosessor (Pentium M). I tillegg til dette har den grafikkløsning integrert i hovedkortet. Så den pc-en vil ikke være istand til å kjøre GTA IV eller 5 (selv på laveste instillinger). De to andre du linker til har Core 2 Duo og dedikerte grafikkløsninger. Jeg tviler imidlertid på at du vil kunne kjøre GTA IV på tilfredstillende grafikkinstillinger. Kanskje du greier å kjøre GTA IV med alt på "low"-instillinger. Men det vil isåfall være det. Du får ikke "gamer"-bærbar til under 6000. Du får knapt gamer-stasjonær til den prisen. Du vil nok kunne kjøre pc spill som er noen år gamle, eller som ikke krever så mye maskinvare-kraft. Men nye spill kan du stort sett glemme å få god ytelse i med de bærbare du linker til. Et framtidig GTA5 vil du hvertfall ikke klare å kjøre med de bærbare du linker til, dessverre. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Billig sak som er bedre enn de du linket til. Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Var for kun kort tid siden på utkikk etter mer eller mindre det samme. Jeg satte også prisen til 6k, og lette MASSE. Jeg endte opp med å kjøpe en til ca. 9,5k, konkluderte med at det å få en spill-laptop til noe særlig lavere enn det er mer eller mindre umulig. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Omtrent umulig å få noen bærbar til GTA4 til den prisen. Herregud, skal man kjøre i litt høyere oppløsninger trenger man nesten kun skjermkort til den prisen. Og til et fremtidig GTA5 er det nok totalt utelukket. Er vel uansett ingen rykter om en oppfølger til GTA4 ennå? Men øk budsjettet med 50%, og du snakker om noe som kan brukes til spilling. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Ok! Tusen takk for alt dere sier. Kan ikke du/dere se på Elkjøp/Elprice om der er en PC som egner seg til GTA 5, til en verdi av 7000,- kr. Tusen takk igjen, folkens! www.elprice.no www.elkjop.no Endret 10. august 2009 av helgeasa Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 I en pris for maks 7000 skal der jo være rikelig med pc-er man kan bruke til gaming! kan ikke tenke meg noe annet. 7000 er jo ikke lommerusk, er det vel? Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 7000 er jo ikke lommerusk, er det vel? Nei, men bærbare PCer er elendige til spill, hvis du vil ha noe som duger til spill til samme prisen trenger du en stasjonær PC, vil du ha en bærbar bør du ut med ihvertfall 150-200% av budsjettet. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Forslag til OK gamer-PC som jeg kan finne på elprice/expert/elkjøp? Tusen takk!! (Det haster litt) Endret 10. august 2009 av helgeasa Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=126246 Har anbefalt den før, og anbefaler den igjen. De er kjappe, bestilte på en søndag, på Onsdag var den her... Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Hallois da. Den koster jo over 9000 kr. Dessuten har jeg ikke noe spess erfaring med HP, så..jeg vet ikke. Vet ikke du om noen spill PC'er til rundt 7 lapper? Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=126246Har anbefalt den før, og anbefaler den igjen. De er kjappe, bestilte på en søndag, på Onsdag var den her... Men kan ikke du si litt om den også, da..den var ikke så værst. Tror du dette er en PC jeg kan ha i mange mange mange år? Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Ingen laptop kan du ha i mange år og fortsatt kjøre de mest fancy spillene-ihvertfall ikke i denne prisklassen. jeg Har kjørt gjennom hele Crysis: warhead på gamer-kvalitet, uten tegn til lag. har også kjørt COD4 og 5, på høy kvalitet, uten lag. Den er kjapp, stor og god skjerm, stor harddisk og minne som holder. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Ok! Tusen takk for alt dere sier.Kan ikke du/dere se på Elkjøp/Elprice om der er en PC som egner seg til GTA 5, til en verdi av 7000,- kr. Tusen takk igjen, folkens! www.elprice.no www.elkjop.no GTA5 er vel ikke lansert på papiret ennå, de er ikke engang ferdig med utvidelsespakkene til GTA4... Så hvorfor snakke om et spill som kanskje ikke kommer på et år eller tre..? Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Ingen laptop kan du ha i mange år og fortsatt kjøre de mest fancy spillene-ihvertfall ikke i denne prisklassen. jeg Har kjørt gjennom hele Crysis: warhead på gamer-kvalitet, uten tegn til lag. har også kjørt COD4 og 5, på høy kvalitet, uten lag. Den er kjapp, stor og god skjerm, stor harddisk og minne som holder. Jeg har nå kjøpt meg denne PC-en. Får den vel i posten om 2 dager! Gleder meg. Ok! Tusen takk for alt dere sier.Kan ikke du/dere se på Elkjøp/Elprice om der er en PC som egner seg til GTA 5, til en verdi av 7000,- kr. Tusen takk igjen, folkens! www.elprice.no www.elkjop.no GTA5 er vel ikke lansert på papiret ennå, de er ikke engang ferdig med utvidelsespakkene til GTA4... Så hvorfor snakke om et spill som kanskje ikke kommer på et år eller tre..? Hva mener du? GTA 5/IV er jo lansert..har spillet, så skjønner ikke? Endret 11. august 2009 av helgeasa Lenke til kommentar
program Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 IV er romertallet for 4. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 IV er romertallet for 4. Ok. Noen grunn til at det også kalles GTA 5? Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hihi, romertallene er OK å kunne.. Kultkult, du får si hva du synes etterpå da! Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 IV er romertallet for 4. Ok. Noen grunn til at det også kalles GTA 5? Kalles det GTA 5? Aldri hørt. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Vet ikke jeg Folk sier så! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå