Gå til innhold

Hjelp til kjøpt av ''spill'' pc

Anbefalte innlegg

Heisann :D

Jeg må ha meg en ny pc, men den skal ikke koste mere enn 6000. Det jeg mener med spill PC,

er at den skal kunne kjøre GTA IV/5. Det kan jeg ikke på dne jeg har nå, pga. for dårlig skjermkort.

Krava for GTA IV er:

- Videokort: 256 MB NVIDIA 7900 / 256 MB ATIX1900 (Skjønner ingenting jeg)

- Prosessor: Intel Core 2 Duo 1,8 Ghz -

AMD Athlon X2 64 2,4 GHZ.. Skjønner ingenting..

---

Jeg tenker veldig på desse 2 pc-ene:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...er-aspire-5738z (4995,- kr.)

(http://www.elkjop.no/catalog/data/no_baerbarpc/barbar-pc?CatalogCategoryID=MpzD4QFHgq8AAAEOguI03xiL&group_1=manufacturerName%3DAcer) Diverse PC-er)

- http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...20gb-lxaz70x181

OG ikke minst denne;

http://www.elprice.no/skolestart/studier/acer-aspire-5738zg-lxpat0x105

Håper dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer-pcen du linker til på elkjøp er totalt utdatert. Den har single core-prosessor (Pentium M). I tillegg til dette har den grafikkløsning integrert i hovedkortet. Så den pc-en vil ikke være istand til å kjøre GTA IV eller 5 (selv på laveste instillinger).

De to andre du linker til har Core 2 Duo og dedikerte grafikkløsninger. Jeg tviler imidlertid på at du vil kunne kjøre GTA IV på tilfredstillende grafikkinstillinger. Kanskje du greier å kjøre GTA IV med alt på "low"-instillinger. Men det vil isåfall være det. Du får ikke "gamer"-bærbar til under 6000. Du får knapt gamer-stasjonær til den prisen. Du vil nok kunne kjøre pc spill som er noen år gamle, eller som ikke krever så mye maskinvare-kraft. Men nye spill kan du stort sett glemme å få god ytelse i med de bærbare du linker til. Et framtidig GTA5 vil du hvertfall ikke klare å kjøre med de bærbare du linker til, dessverre.

:)

Lenke til kommentar

Var for kun kort tid siden på utkikk etter mer eller mindre det samme. Jeg satte også prisen til 6k, og lette MASSE. Jeg endte opp med å kjøpe en til ca. 9,5k, konkluderte med at det å få en spill-laptop til noe særlig lavere enn det er mer eller mindre umulig.

Lenke til kommentar

Omtrent umulig å få noen bærbar til GTA4 til den prisen. Herregud, skal man kjøre i litt høyere oppløsninger trenger man nesten kun skjermkort til den prisen.

Og til et fremtidig GTA5 er det nok totalt utelukket. Er vel uansett ingen rykter om en oppfølger til GTA4 ennå?

Men øk budsjettet med 50%, og du snakker om noe som kan brukes til spilling.

Lenke til kommentar

Ok! Tusen takk for alt dere sier.

Kan ikke du/dere se på Elkjøp/Elprice om der er en PC som egner seg til GTA 5, til en verdi av 7000,- kr.

Tusen takk igjen, folkens!

www.elprice.no

www.elkjop.no

Endret av helgeasa
Lenke til kommentar

Ingen laptop kan du ha i mange år og fortsatt kjøre de mest fancy spillene-ihvertfall ikke i denne prisklassen. jeg Har kjørt gjennom hele Crysis: warhead på gamer-kvalitet, uten tegn til lag. har også kjørt COD4 og 5, på høy kvalitet, uten lag. Den er kjapp, stor og god skjerm, stor harddisk og minne som holder.

Lenke til kommentar

Kan ikke du/dere se på Elkjøp/Elprice om der er en PC som egner seg til GTA 5, til en verdi av 7000,- kr.

www.elprice.no

www.elkjop.no

GTA5 er vel ikke lansert på papiret ennå, de er ikke engang ferdig med utvidelsespakkene til GTA4... Så hvorfor snakke om et spill som kanskje ikke kommer på et år eller tre..?

Lenke til kommentar
Ingen laptop kan du ha i mange år og fortsatt kjøre de mest fancy spillene-ihvertfall ikke i denne prisklassen. jeg Har kjørt gjennom hele Crysis: warhead på gamer-kvalitet, uten tegn til lag. har også kjørt COD4 og 5, på høy kvalitet, uten lag. Den er kjapp, stor og god skjerm, stor harddisk og minne som holder.

Jeg har nå kjøpt meg denne PC-en. Får den vel i posten om 2 dager! Gleder meg.

www.elprice.no

www.elkjop.no

GTA5 er vel ikke lansert på papiret ennå, de er ikke engang ferdig med utvidelsespakkene til GTA4... Så hvorfor snakke om et spill som kanskje ikke kommer på et år eller tre..?

Hva mener du? GTA 5/IV er jo lansert..har spillet, så skjønner ikke?

Endret av helgeasa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...