S Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Etter mye frustrasjon med IE har jeg gått over til Opera. Problemet er et enkelte sider krever IE. Hvordan setter jeg opp en link slik at siden åpnes i IE fremfor Opera når Opera står som standardleser? s Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Er du en webutvikler som vil lage en tilpasset link på en nettside, eller er du en bruker som ønsker at enkelte linker på nettet skal åpnes i IE? Som utvikler må du bruke enten Javascript eller Backend Script (PHP, ASP etc) for å se hviklen nettleser klienten har. Med denne informasjonen kan du: *Hvis klient bruker Opera/FF - Vise en infoboks som sier at lenken må åpnes i IE* *Hvis klient bruker IE - Vis lenken* Som bruker ser jeg ikke annen løsning enn å kopiere lenkens destinasjon, åpne IE, og lime den inn i adressefeltet der. Finnes egentlig ingen god løsning på dette, da det egentlig ikke brurde være noe problem å vise alle typer sider i en 3. parts nettleser. Håper dette hjelper Lenke til kommentar
S Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 JEg er en enkel bruker. Har en link på skrivebordet på jobben til Home Server hjemme. Fjernstyring av maskiner hjemme kan av en eller annen grunn bare gjøre fra IE. Følgelig kunne jeg tenkt meg å sette påå linken bak dette skrivebordsikonet slik at den ble åpnet i IE! Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Etter litt research på nettet fant jeg denne artikkelen http://my.opera.com/Tamil/blog/open-in-fir...ternet-explorer. Den viser deg hvordan du får opp "Åpne websiden i IE" i menyen. Endret 10. august 2009 av eMilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå