Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skolestart, eksen i samme klasse og mulig ny dame.

Anbefalte innlegg

Hellu!

Ja da er skole igjen fra 17 august. Saken er den at jeg skal gå samme linje som eksen(som dumpa meg for ca 1 mnd siden) Vi har hatt veldig god kontakt sammen ukene etter bruddet. Hun har ligget over her flere dager i strekk, der vi har hatt sex, kos, film og slike ting.

Jeg har drømt om at hun skal ta meg tilbake, og fulgt rådene på nettet hvordan man skal få eksen tilbake, noe jeg syns har fungert ganske bra. MEN, hun gir ingen klare signaler om hun virkelig vil noe mer, eller om hun bare bruker meg for selskapets skyld og sexen. Jeg vil ikke være den som legger seg ned på alle fire og spør om hun vil noe mer, jeg vil at hun skal hinte frem til deg sammen med meg. Jeg prøver, men responsen er både og.

I de siste dagene har jeg også kommet i kontakt med en annen jente. Hun virker litt interessert(var hun som bad meg ut på dans, om dere leste tråden min tidligere), og nå skriver hun at hu skal løpe og gi meg en klem så fort hun ser meg på skolen(hun skal gå på samme skole, men annen linje). Jeg er veldig spent på reaksjonen til eksen min om hun andre kommer og hiver seg rundt meg mens hun står ved siden av meg. Jeg og eksen ble enige om at vi ikke skulle breie oss ut foran hverandre med andre av det motsatte kjønn. I ihvertfall nå i starten. Vi avtalte også å dra sammen til skolen første skole dag. Men en klem er vell uskyldig nok? Kan også nevne at hun andre skulle "vise" meg rundt på skolen ;)

Jeg føler det er flere faktorer som spiller inn her. Venner av meg har sagt "eks er eks", at jeg ikke må glemme at det var hun som dumpet meg, og ikke omvendt. Kan jeg se for meg en fremtid med eksen? Ja det kan jeg, men jeg har også fantasert om å være singel igjen. Utforske nye veier og leve opp til drømmene mine. Jeg er redd for at valget jeg tar er et valg jeg vil angre på senere.

Beklager at dette ble litt rotete, er mye som surrer rundt i hodet om dagen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hun ikke gitt deg de signalene du vil ha, så ikke fisk etter de. Hev deg heller over de, og vær veldig laid-back til hele situasjonen. Er det hun som dumpet deg, så er det ikke du som skal jobbe for at ting fungerer igjen.

Husk at det er du som er premien her, og er hun intressert i å komme inn i forhold med deg igjen får hun jobbe for det.

Så mitt råd vil være som kameratene dine sier, at eks er eks og at du ikke skal trenge å tenke så mye på det. Ta dagene som de kommer, og finn ut hva denne nye jenta vil. Hvis eksen din ser dere to sammen, og at dere to flørter kan det hende at hun innser hva hun har tapt, og vil ha deg tilbake.

Dette kan også vippe andre veien og at hun viser at hun er ferdig med deg, men det positive er at du da vil vite hva eksen din vil med det hele, og kan begynne prosessen med å komme deg helt over henne.

Du skal absolutt ikke trenge å være redd for å ta valg du kommer til å angre på. Det er noe som heter: Når en dør lukkes, åpnes en annen. Og som jeg har erfart hittil i livet, så stemmer det ganske godt. :)

Lenke til kommentar

Oppsummert: hun dumper deg og forbyr deg å se andre damer ? !

Du burde rote med hun andre og hvis xen blir sjalu kan du si til henne at hvis hun vil ha deg så må hun ta deg fult ut (hvis du fortsatt vil ha henne da) eller ikke i det hele tatt. Hun kan da ikke forvente at du skal bli der for henne som et sikkerhetsnett hvis hva hun enn ønsker ikke fungerer for henne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for svar folkens,

Liten oppdatering!

Jeg har nå tatt en seriøs prat med eksen. Hun angra, vil ha meg tilbake. Hun innså ikke hva hun hadde før det var borte. Og jeg spurte hva hun hadde. Hun svarte "deg", og hva er "jeg" svarte jeg. Hun sa deretter at jeg var spesiell og hadde egenskaper/personlighet som ingen andre hadde.

Bekymringen min er nå at hun kun vil ha meg tilbake for den jeg er, og ikke for at hun har følelser for meg. At hun føler hun ikke vil finne likesinnende som henne.(Slike som meg)

Jeg sa til henne at hu ikke kunne forvente at jeg kom ruslende tilbake sånn uten videre. At vi kunne møtes litt fremover og se hva som skjer, men at vi ikke skulle bynne å flørte med andre gutter og jenter(mitt forslag, og aner ikke hvorfor jeg sa det!)

Så til den andre jenta. Hun er tydligvis interissert i meg, har ingen annen forklaring på hennes oppførsel. Greia er at jeg ennå ikke har fått møtt henne!(på 4 år) Men hun kommer over til meg i morgen, så jeg får endelig treft henne da. Jeg er livredd for at eksen skal finne ut av dette, og bare kutte ut all kontakt med meg og at jeg har kjørt kjangsen for meg helt.

Jeg føler jeg kan gamble på hu "Nye" eller gå tilbake til det gode gamle. Er mye ja og men her, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Alt er i surr!

Annen greie er om jeg gir litt "flørte" signaler til hu nye så kommer hun til å "henge" med meg i kantina, som også eksen har gjort til tider :p Hva har jeg rotet meg opp i?

Lenke til kommentar
Takker for svar folkens,

Liten oppdatering!

Jeg har nå tatt en seriøs prat med eksen. Hun angra, vil ha meg tilbake. Hun innså ikke hva hun hadde før det var borte. Og jeg spurte hva hun hadde. Hun svarte "deg", og hva er "jeg" svarte jeg. Hun sa deretter at jeg var spesiell og hadde egenskaper/personlighet som ingen andre hadde.

Bekymringen min er nå at hun kun vil ha meg tilbake for den jeg er, og ikke for at hun har følelser for meg. At hun føler hun ikke vil finne likesinnende som henne.(Slike som meg)

Jeg sa til henne at hu ikke kunne forvente at jeg kom ruslende tilbake sånn uten videre. At vi kunne møtes litt fremover og se hva som skjer, men at vi ikke skulle bynne å flørte med andre gutter og jenter(mitt forslag, og aner ikke hvorfor jeg sa det!)

Så til den andre jenta. Hun er tydligvis interissert i meg, har ingen annen forklaring på hennes oppførsel. Greia er at jeg ennå ikke har fått møtt henne!(på 4 år) Men hun kommer over til meg i morgen, så jeg får endelig treft henne da. Jeg er livredd for at eksen skal finne ut av dette, og bare kutte ut all kontakt med meg og at jeg har kjørt kjangsen for meg helt.

Jeg føler jeg kan gamble på hu "Nye" eller gå tilbake til det gode gamle. Er mye ja og men her, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Alt er i surr!

Annen greie er om jeg gir litt "flørte" signaler til hu nye så kommer hun til å "henge" med meg i kantina, som også eksen har gjort til tider :p Hva har jeg rotet meg opp i?

VGS du går på? Sjansen for at du og eksen din kommer til å hvane sammen for alltid er veldig små uansett. Hiv deg på hun andre du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...