Gå til innhold

Problem med det integrerte web-kameraet.

Anbefalte innlegg

Jeg ville i dag ta noen opptak med det integrerte web-kameraet på min HP Pavilion dv9700 NotebookPC.

Hvis noen skulle lure, er dette en laptop med Windows Vista.

Jeg har helt siden jeg fikk pc-en hatt CyberLink YouCam installert på pc-en.

Da jeg i dag startet opp programmet fikk jeg omtrent denne meldingen:

No webcam detected. Try plugging in a webcam to your computer now. If you have an integrated webcam, make sure this is turned on.

Her må jeg gjøre oppmerksom på at jeg aldri har hatt dette problemet tidligere, og at et blått lys alltid har indikert at det integrerte web-kameraet stod på tidligere.

Den eneste gangen jeg har brukt web-kameraet i annen aktivitet var en gang på msn. Jeg og en venn testa ut web-kameraene våre i samme hus.

Jeg har, som sagt, et integrert web-kamera på pc-en, og ville derfor gjøre det som stod anbefalt helt til slutt; å sjekke at web-kameraet var på.

Problemet er at jeg ikke finner en eneste måte å gjøre dette på!

Det var ikke mulig å gjøre så i selve YouCam-programmet, så jeg har søkt etter web-kameraet på søkefunksjonen på pc-en, søkt på help&support på pc-en.

Og øynene mine er totalt blodskutte etter intens leting etter noe jeg kan ha oversett på Control Panel.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

Kan kameraet være ødelagt? Ved siden av linsa står det: HP WEB CAM, og dette har jeg søkt etter, men uten resultat. Jeg har ingen stor greie på data, men ville trodd noe skulle dukke opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...