Skribenten_ Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 En kompiss av meg (og ja da mener jeg en kompiss av meg og ikke meg) ble tatt i underslag av kassa han satt på i en matvarebutikk. Dette skjedde i 2003, og han fikk vite at navnet hans ville stå med en rød varsel lampe på databasen. Vis det er noen som lurer på hvilket database, så kan jeg jo nevne det at alle butikker i handel sektoren er linka opp i en stor felles database. uansett, så lurer jeg på..nå 6 år etter..vil det navnet fremdeles stå der. Han føler det vil skape problemer for han med å skaffe seg jobb. han har betalt til bake og gjort opp for seg. Dersom navnet hans står i databasen, vil det ikke være i strid med loven. skal ikke sånne personlige dater og informasjon være slettet eller utilgjengelig etter et viss antall år. Litt på samme måte som betalings anmerkning, og prikk på rullebladet osv osv.. mvh jan. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg ville tatt kontakt med butikken det hjalt og spurt hvor lenge denne anmerkningen vil bli stående.. Alt etter hvor stort underslag det er snakk om og hvor "organisert" det var (om dette var trenger-by-penger, eller nå skal jeg bli rik!) Så er det bare å ta det med i CV/Søknad. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det finnes ingen slik "alle butikker i handelssektoren"-database. Det er heller ikke lovlig å lage en slik uten konsesjon fra Datatilsynet, vil jeg tro. Sjefen hans vet enten ikke bedre, eller ønsket å skremme ham skikkelig. Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 får håpe det isåfall fortsatt står der og vil lage problemer for han.. På den måten kan en butikk sjef isteden ansette folk som ikke stjeler eller driver med annen type kriminalitet i butikken. Han bør nok finne seg en jobb som ikke består i å håndtere penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå