Gå til innhold

[Løst] KAN NOEN HJELPE - Mottatt Recovery CD fra Acer men får meldng BOOTMGR IS MISSING

borgert

Anbefalte innlegg

Kan noen si meg hvor jeg finner Acer Recovery Manager på PC etter at den er blitt oppgradert fra Vista til WIndows 7 - det ble kjørt backup på maskin før oppgradering ble utført men finner det ikke noe sted under C-området . Har forsøkt og starte pc på nytt og trykke inn tasten F10 / Alt+ F10 men ingen ting skjer. Pc fungerer ikke optimalt og ønsker den tilbake igjen til fabrikkstandard slik at jeg kan få bygd den opp på nytt igjen . HÅPER VIRKELIG NOEN KAN HJELPE MEG MED DETTE :whistle:

Endret av borgert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen si meg hvor jeg finner Acer Recovery Manager på PC etter at den er blitt oppgradert fra Vista til WIndows 7 - det ble kjørt backup på maskin før oppgradering ble utført men finner det ikke noe sted under C-området . Har forsøkt og starte pc på nytt og trykke inn tasten F10 / Alt+ F10 men ingen ting skjer. Pc fungerer ikke optimalt og ønsker den tilbake igjen til fabrikkstandard slik at jeg kan få bygd den opp på nytt igjen . HÅPER VIRKELIG NOEN KAN HJELPE MEG MED DETTE :whistle:

Har du installert programmet etter oppgraderingen?

Brente du ikkje recovery dvd-er når du fekk pc-en?

Det kan henda at det ikkje virker i windows 7 det med alt + f10, er ikkje sikker:S

(Eg har ein hp, hadde win 7, prøvde å trykka f11 som det er på hp-er, men det gjekk ikkje, så eg måtte bruka recovery dvd-er som eg brente sjølv då eg fekk pc-en.)

Håper dette var til hjelp, viss ikkje så bare spør, skal sjå om eg klarer å svara på dei:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar. Det er desverre ikke kjørt noe recovery cd på maskinen og den feil gjør jeg ikke igjen. Dermed får jeg ikke kjørt startet recover manager. Har ringt Acer men de vil ikke hjelpe uten å kreve mange penger i form av og sende meg en recovery cd tilknyttet serienr jeg har :no::no: Så hvis du har mulighet til og finne en løsning så vil jeg bli kjempeglad ...

Lenke til kommentar

Nei, dessverre så har eg ikkje andre alternativer enn du må kjøpa recovery hos ACER.

Eg og hadde samme problemet med ein acer ag hadde, prøvde å googla acer erecovery programmet, men fekk det ikkje det til.

Då eg fekk problemet så hadde eg vista, ville prøva da på den, så eg kasta recovery cd/dvd-ane. Men så ville eg ha tilbake til xp mce 2005.

Såå...:

Hendte med at eg måtte uheldigvis bestilla hos dei. Betalte 500 + moms og sånt.

Beklager at eg ikkje hadde bedre svar:(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

NOEN SOM KAN HJELPE VIDERE !! Har nå mottatt 1 stk bootable disk som er kjørt gjennom samt 2 recovery disk vil jeg tro det er 1 av 1 og 1 av 2 som er mrk med norsk språk. Kjørt gjennom den første med formatering og alt forløper som normalt. Så avslutter den etter en stund og reastarter seg med følgende melding BOOTMGR IS MISSING- Press Ctrl + Alt + Del to reastart etc. Finner mye info om denne problematikken på nettet men kommer ikke videre. Noen som kan hjelpe her :whistle: slik at jeg kommer i mål....

Lenke til kommentar

Det kan jo faktisk være at det er defekt harddisk du sliter med. Sjekk bios og se om det er noe HDD tester der.

Hva var problemet med Win7 egentlig? Prøv å sette inn XP/Vista/Win7/Linux CD og kjør en skikkelig formatering av harddisken (trenger ikke å innstallere noe OS) Og kjør CD'ene på ny.

Lenke til kommentar

Hei der, nå er ikke jeg akkurat noe ekspert på dette feltet. Men årsaken til at jeg måtte bestille recovery cd fra Acer var at guttungen fant ut at han ville oppgradere vista til windows 7, den funket greit bortsett fra noen driver feil av ulik karakter men som vi vi fikset etterhvert. etter en stund gikk det galt og pc ville ikke starte igjen... hvordan får jeg evt sjekket HDD som du skriver og evt om hardisk er defekt vet jeg vel heller ikke svar på før jeg evt sender den til reperasjon eller kjøper meg en ny :-)

Lenke til kommentar

Hvis du går inn i BIOS, trykke DEL/F1 ol. ved oppstart, så kan du gå igjennom der og se om du finner en HDD test. Hvis ikke må du komme deg inn i windows for å sjekke. Hvis du har kjøpt maskinen hos Elkjøp, er det bare å stikke innom nærmeste som har PC-klinikk. En test av harddisken burde de klare over disken på noen få min.

Du kan også ringe Acer Support, de vil kunne veilede deg igjennom HDD test.

Lenke til kommentar

Hei der , jeg ringte Acer Support of forklarte dem feilmeldingen jeg fikk. De mente at dette mest sannsynlig skyldes feil på recovery cd de har sent meg og skulle produsere nye til meg, det er jo vel så bra men problemet er at jeg da må vente ytterligere 3 uker før de kommer til meg.Googlet litt på nettet og fant faktisk samme type feil som andre hadde opplevd at det faktisk var feil på recovery cd som var blitt utsendt fra Acer. Kan ikke tro det skal være noe feil på hardisken så lenge jeg kommer langt inn i recovery disk nr. 1 før jeg får feilmelding error 0xD000001E for så og reastarte og få neste melding som er bootmgr is missing :-)

Endret av borgert
Lenke til kommentar

Harddisker er noe dritt, de failer når de ønsker det selv. Jeg hadde et problem hvor jeg klarte å innstallere windows og satt den opp, men ved første restart fikk jeg samme feil som deg. Har også hatt et tilfelle der jeg måtte ha XP cd'en i CD-rommen for å kunne boote windows.

De er veldig uforutsigbare. Men kjedelig det med CD'en, bare å ta tolmodighet til rådighet. Du får la ungen klippe plenen/måkke snø (alt etter hvordan det ser ut) som straff i mellomtiden ;) Det er ganske underholdene det og :D

Lenke til kommentar

Har du sett i "diskbehandling" (Høyreklikk på min datamask og velg "behandle") om du fortsatt har en partisjon som heter PQSERVISE?

Har du den kan du se i bios om D2D recovery er "Enabled" eller "Disabled". Skal stå på på enabled.

Alt+F10 skal trykkes inn når Acer-logoen(Biosbilde) kommer opp. Du vet det sikkert men sier det allikevel.

Uansett kan du laste ned programvaren fra Acer sine supportsider under drivere. Naviger deg frem til din maskkin og velg software eller noe istedet for drivere som kommer i rullevinduet.

Lenke til kommentar

Hei og takk for info, problemet mitt er bare det at jeg ikke får startet maskinen på vanlig måte kommer ikke lengre enn slik jeg har skrevet vedr innstallering av recovery cd fra Acer. KOmmer inn i BIOS og de partiosjonenen du nevner er forsøkt både i disable og enable status uten hell. Og her stopper det. Men nå får jeg vente på de nye recovery cd som Acer skulle sende meg for de mente at feilkilden kanskje skyldes noen manglende filer el på cdéne de har sendt til meg :-)

Lenke til kommentar

DA ER JEG KOMMET ET LANGT SKRITT VIDERE :new_woot: etter å ha googlet frem denne løsningen som nå har medført at jeg har fått laptop opp og gå igjen men med betaversjonen Windows7 som ble innstallert tidlgere ref denne:

http://neosmart.net/blog/2008/download-win...-recovery-disc/ lastet ned Windows vista recovery disk 32 og brente ut iso filen på en cd

Windows7 (betaversjon) backup recovery ser jeg ligger på hardisk D og det var denne filen som ble hentet inn og overskrevet på C området. Nå som operativsystemet er oppe og går så får jeg melding om at dette ikke er en lisensiert utgave med spørsmål om og oppgradere. Pr. nå vil jeg ikke det da jeg ønsker og legge inn Vista recovery cd jeg har fått og med gyldig lisensnøkke, men når jeg forsøker og starte dem med vedlagte bootdisk så får jeg meldingen igjen bootmgr is missing, og opprinnelig recovery backup er nok blitt overskrevet når WIndows7 ble innstallert. Så hvordan kommer jeg videre - ? Kan årsaken være at jeg må slette backup partionen av Windows 7 noe jeg er redd for og gjøre hvis ingen ting vil starte da eller vil de nye cdér fra Acer løse mitt problem. ER DET NOEN SOM KAN KOMME MED NOEN RÅD / TIPS :-)

Endret av borgert
Lenke til kommentar

Normalt sett når småunger får fri tilgang til maskinen og en OS cd i hånden så ender det opp med at denne kortvokste personen sletter recovery partisjonene på harddisken. Når du har kommet forbi dette punktet, kan du ikke gjøre ting noe værre :p

De recovery DVD'ene du får fra Acer inneholder HELE operativsystemet, så det trenger ikke noe fra harddisken. NOEN maskiner trenger en egen DVD slik at maskinen forstå at den skal starte fra DVD og ikke harddisk (noe jeg tror du fikk med).

Jeg anbefaler å sette inn Win7 DVD, slette alle partisjonene du får opp og prøve å innstallere på ny. Mest sannsynelig har du en maskin som virker OK til du får nye DVD'er fra Acer

Lenke til kommentar

Hei der og takk for tipset . Da er det nok bare og vente på de nye Vista cdéne siden de jeg har mottatt fra Acer da mest sannsynlig ikke inneholder en fullstendig inntallasjon :new_woot:

Dato 7.mars 2011.

Ser jeg har glemt å sette løst på denne sak. Recovery CD fikk jeg etterhvert og etter å først å ha brukt programmet gparted og slettet alle partisjoner ol så gikk alt helt knirkefritt ved å kjøre en clean innstallasjon igjen :w00t:

Endret av borgert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...