Pysj Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Nye bilder av en ny fullskjermmobil fra finnene er ute. Les mer Lenke til kommentar
Fisesniken Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Dette ser ut som et nytt flaggskip fra Nokia spør du meg. Litt spent på hvordan den kommer til å selge, for den blir ikke billig. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Helt uaktuellt så lenge det ikke gjøres noe med Symbian (antar at også denne kjører 5th). Da er ikke forskjellen fra N97 serlig stor... desverre Lenke til kommentar
OMGLOLWIN2K Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Helt uaktuellt så lenge det ikke gjøres noe med Symbian (antar at også denne kjører 5th). Da er ikke forskjellen fra N97 serlig stor... desverre Den kommer vel til å kjøre Maemo (som egentlig gjør den mer interssant enn Android-foner), som de andre MIDene til Nokia. Lenke til kommentar
lassegs Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg har vært på _mange_ Maemo foredrag i sommer, og alt hva jeg har sett er svært spennende - mitt stalltips er at det er det som redder Nokia. Maemo 4 var artig, mens Maemo 5 tar det til et helt nytt nivå. Lenke til kommentar
lassegs Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ser fra kilden at trykkskjermteknologien er "resistive"(tidligere Nokia-telefoner, trenger faktisk trykk fra finger eller stylus) og ikke "capacitive" (iphone, HTC Android-telefoner). Sansyneligvis for å gjøre asiaterne glade. Trist for oss andre. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg er glad for at skjermen ikke er "capacitive". http://www.interlinkelectronics.com/force_...capacitive.html Med en slik mindre nøyaktig, mer strømkrevende skjerm, mister man muligheten til å bruke programvare som XJournal, som er et av de mest brukte programmene på Maemo-platformen. Lenke til kommentar
lassegs Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Kan du ikke bruke en såkalt conductive stylus på capacative skjermer? Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Dette så da ikke så verst ut, bortsett fra at prisen kanksje blir litt høy, muligens rundt 4000kr. Om det er riktig å bruke definisjonen "dyrt", kan jo diskuteres. Et objektiv som koster 4000kr, regnes ikke som dyrt, men som ganske rimelig. Lenke til kommentar
Ododoo Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Trodde ikke den serien der var telefoner jeg, men internet tablets... Men hvis det faktisk er en telefon, så virker dette spennende! Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Trodde ikke den serien der var telefoner jeg, men internet tablets... Men hvis det faktisk er en telefon, så virker dette spennende! Skulle til å si det samme...er bra sikker på at dette kun er en internet tablet. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Trodde ikke den serien der var telefoner jeg, men internet tablets... Men hvis det faktisk er en telefon, så virker dette spennende! Skulle til å si det samme...er bra sikker på at dette kun er en internet tablet. Hvorfor er du så sikker på det? Føler meg ganske så trygg på at dette er en mobiltelefon.. Lenke til kommentar
Ododoo Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 De tidligere i serien n800, n810(?) er bare tablets. Var snakk om at den neste skulle ha edge, 3g osv, men kun pga nettbruk. Lenke til kommentar
sindrejl Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 er ikke så mye å krangle om, spesifikasjonene som er "lekket" sier vitterlig: "Quadband GSM/GPRS/EDGE, WCDMA 900/1700/2100, Wi-Fi, Bluetooth with A2DP" Så om det stemmer kan de gamle være så mye tablet de bare vil, men dette er altså en smarttelefon Lenke til kommentar
Ododoo Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Har ikke noe med saken å gjøre. Hvis du gjør et kjapt søk på google så får du opp N900 Internet Tablet.... GSM nett tigjengelig pga nettsurfing... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Det er IKKE opp og avgjort (jfr. diskusjonen på over 1500 innlegg på talk.maemo.org) at Rover er en telefon, men det er et par ting med det som er lekket som indikerer at den er det. For det første er den regnet som den første av to modeller, der det antas at den andre har større skjerm. For det andre er det lagt inn en del arbeid på portrait mode, og det er veldig liten forståelse for hvorfor skjermen er blitt mindre - med mindre man ser på det som en telefon. Og så er det jo det, da, at Nokia TRENGER en imponerende smarttelefon for N97 har ikke imponert mens alle konkurrentene gjør hardware- og software leaps for tiden. Endret 11. august 2009 av tommyb Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Tipper det er en kryssning mellom telefon og internet tablet serien. Om det ikke er en telefon syntes jeg det er merklig plasering av høytaleren på fremsiden. Ser spennende ut. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 En annen ting, om det er en telefon - og ting tyder på det - blir den dyrere enn N97. Den vil utklassere N97 på spec og på programvare. Vel, deler av programvarefronten, i alle fall. Vi snakker om en telefon med til dels skrivebordsprogramvare. Ser ingen grunn til å tro den skal være billigere enn HTC Pro2 eller Samsung Omnia HD. Vel, annet enn konkurransefortrinn, da. Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Tabletene og Maemeo (telefon eller ikke) er ennå ganske så experimentelle, og det ser ikke ut som Maemo 5 og N900 blir noe mindre eksperimentell med tanke på at den muligens er en telefon. Prisen blir derfor avgjørende. Mer enn 3000-3500, og en hvilken som helst Android, Symbian eller WM 6.5-7 er et mye bedre kjøp. Med den lille skjermen, hvis den ikke har 100% telefonkapasitet, så er jo hele greia bare tull. Skulle egentlig ønske de fortsatte med skjermstørrelsen de hadde, men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg