Gå til innhold

Noen PS3-spørsmål fra en mulig kjøper

dahdudeh

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå vekk fra PC og over til konsoll hva angår gaming. Med andre ord: PS3! Men det er noe jeg ikke ønsker å bytte ut, og det er mus og tastatur. :p Jeg er helt avhengig av dette til spilling for presisjon, og spesielt på FPS.

Kan man koble til vanlig USB- mus og tasttur på PS3 og spille med dette?

Så var det skjerm;

Kan jeg koble PS3 til min vanlige 22" 1680x1050 PC-skjerm via DVI eller VGA? Jeg har både DVI og VGA innganger. Ikke HDMI.

Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan plassere PS3 ved siden av min PC og kun koble til skjermen, musa og tastaturet når jeg skal bruke den. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig få spill på PS3 som faktisk har god støtte for mus, altså like god støtte som en PC har med mus i spill. Det vil si at ikke alle spill har så store "mouse sensitivity" instillinger, da vil du bli sittende med en mus som føles slitsom og bruke. Ett spill jeg har prøvd med mus på PS3 er Unreal Tournament, det funket ganske bra, men Call of Duty 4 foreksempel, var bare og glemme for min del..

Mao, du burde ikke kjøpe en PS3 om det er mus og tastatur du liker og spille med, den er fortsatt veldig kontroll "avhengig". Da kommer du til og bli skuffet. Hold deg heller til PC.

Lenke til kommentar
Jeg var veldig skeptisk til å spille spill som COD4 når jeg kjøpte meg ps3.

Men etter å ha spilt igjennom singleplayeren så var jeg godt vandt med det, og pc og ps3 er ganske likestilt i mine øyne nå.

Helt enig, etter at man vender seg til kontrollen, så er det faktisk ikke så galt og spille med. Man kan oppnå ganske god presisjon med en kontroll selvom det ikke er mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Jeg var veldig skeptisk til å spille spill som COD4 når jeg kjøpte meg ps3.

Men etter å ha spilt igjennom singleplayeren så var jeg godt vandt med det, og pc og ps3 er ganske likestilt i mine øyne nå.

Helt enig, etter at man vender seg til kontrollen, så er det faktisk ikke så galt og spille med. Man kan oppnå ganske god presisjon med en kontroll selvom det ikke er mus og tastatur.

Ja, å så er det jo likt for alle. Ein omgang med eit FPS-spel i multiplayer går litt treigare på konsoll en det gjer på PC. Men sidan det er likt for alle så er det ingen som merker at du bruker eit halvt sekund ekstra på å sikte når dei du spelar imot også bruker litt lengre tid.

Lenke til kommentar
Hva er da poenget med å skifte?

Jeg begynner å bli lei oppgraderinger med programvare og PC-montering. :)

PS3 har etter enkeltes påstander en grafikk som er utrolig deilig og virkelighetstro.

Har også hørt at det er nest til ingen juksing og kodehacks på konsoller. På PC er dette svært utbredt i spillmiljøet.

Men som enkelte påpeker i denne tråden, kan det hende at det ikke er så lurt allikevel å bruke mus og tastatur til PS3 spill. De er tross alt designet for håndkontrollen.

Tja;

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Skal du ha full oppløsning for å få best grafikk, så må du sikkert ha trynet langt inn i pcen, men er ikke sikker. Spiller du f.eks PCW så er det lite/ingen juksing. Montering? Du monterer da bare en pc en gang.

Lenke til kommentar

Oppgradering er ikke noe problem. Det holder med en skikkelig oppgradering hvert 2-3 år! Legger du da 7-10k i maskinen har du en som holder. Det å holde på med sånne små oppgraderinger gjør selvfølgelig ting veldig dyrt, spesielt hvis man kjøper "kjekt å ha"-produkter.

Og ang juksing, det er jo bare å ikke spille så mye på offentlige servere. Spill med en gjeng, så slipper du slikt! ;)

Lenke til kommentar
Oppgradering er ikke noe problem. Det holder med en skikkelig oppgradering hvert 2-3 år! Legger du da 7-10k i maskinen har du en som holder. Det å holde på med sånne små oppgraderinger gjør selvfølgelig ting veldig dyrt, spesielt hvis man kjøper "kjekt å ha"-produkter.

Hvis jeg bruker 10k hvert tredje år, så blir det mye dyrere enn å kjøpe PS3 nå og ha den i kanskje mer enn 3 år. PS3 kostet rundt 6000,- ny da den kom, og den vil nok vare en del år til før den blir lagt under en ny modell (PS4), og dette er mye maskinvare og tid med moro uten oppgradering pr. krone etter min mening. Med veldig god grafikk i tillegg som jeg heller ikke tror vil bli avleggs med det første.

Jeg har en 3 år gammel maskin nå som kostet ca. 10000,- uten skjerm da jeg bygget den. Jeg har ikke oppgradert akkurat denne maskinen, og den takler ikke de aller nyeste spillene særlig bra på maks grafikk. Men justerer jeg ned grafikken går ting selvsagt glattere, men da bli grafikken deretter også.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig i dette, man vil jo gjerne kunne spille et spill som fungerer med optimal grafikk uten og være ajour med alt av maskinvare i forkant. (for min del, kan spill opplevelsen synke betraktelig om jeg må sette ned oppløsningen, eller foreksempel spille på low instilling, selvom det da kanskje kjører glatt.)

En spill opplevelse kan fort bli dyr med oppgraderinger i ny og ne, eller hvis du foreksempel har som i ditt tilfelle en eldre maskin, og plutselig må investere mangfoldige tusen bare for og holde tritt med spillene som kommer tiden fremover, eller eventuelt bare spille 2 spill..

Derfor er en konsoll et ganske godt kjøp dersom man vil vekk fra systemkravene.

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar

Litt off topic

@bisk0p, hva mener du med tilbyr mer enn bare spill? Hvis han har en 3 år gammel pc takler jo den omtrent alle oppgaver den jevne forbruker trenger bortsett fra nye spill på High? Og som TomHel sier her pc funker til msn, facebook osv, da trenger han jo ikke akkurat Core i7 og GTX 295, eller bytte pc? Da den han allerede har kan kjøre dette helt fint. Tror han kan få mye glede av en PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...