Gå til innhold

Komplett.no lanserer Hentelager i Oslo!

Anbefalte innlegg

Komplett følger Netshop sitt suksessfylte hentelager på Grorud, og danner et hentelager på Vindern!

Må si dette er et veldig godt tiltak (...Som jeg har etterlyst). Muligens er det litt avsidesliggende for Akershus'inger, men ennså praktisk for Oslo-folket.

Prisen for denne tjenesten ser ut til å legge seg på 39 kroner, Dvs nesten nøyaktig hva Netshop fornuftig nok tar.

Komplett's Ord

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Komplett følger Netshop sitt suksessfylte hentelager på Grorud, og danner et hentelager på Vindern!

Må si dette er et veldig godt tiltak (...Som jeg har etterlyst). Muligens er det litt avsidesliggende for Akershus'inger, men ennså praktisk for Oslo-folket.

Prisen for denne tjenesten ser ut til å legge seg på 39 kroner, Dvs nesten nøyaktig hva Netshop fornuftig nok tar.

Komplett's Ord

er det derfor det tar så mye lenger tid å få enkelte ting fra komplett/norek for tiden

StureG

Lenke til kommentar

Bra tiltak, bare synd det ligger utenfor bomringen. Dette er dumt for oss som bor innenfor eller på andre siden av byen. Dette gjelder forsåvidt også Netshop sin hentebu som ligger på andre siden av bomringen.

Positive er at man kan få tak i varer kjapt og enkelt uten å betale for mye frakt. Spesielt ved kjøp av store varer som er dyrt å sende med Posten, f.eks. TV.

Lenke til kommentar

Supert tiltak fra komplett, får håpe det blir suksess!

Langt å foretrekke fremfor å vente på en postbil som lever sitt eget liv.

Det kommer dog garantert til å forbli netshop for min del pga. den uslåelige vinnerkomboen med pris, utvalg og riktig side av byen :-D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Positivt tiltak som komplett egentlig burde ha gjennomført for lenge siden dersom en tar deres historie og størrelse i markedet med i betraktningen.

Jeg er litt tvilende til politikken med å belaste kunden porto for transport mellom egne lokaler. Netshop kjører forøvrig samme metode. Litt underlig om f.eks Rimi tok 40 kr i tillegg pr. handel fordi varene ble "hentet" et annet sted enn på Deres hovedlager i Lørenskog.

Lenke til kommentar
Positivt tiltak som komplett egentlig burde ha gjennomført for lenge siden dersom en tar deres historie og størrelse i markedet med i betraktningen.

Jeg er litt tvilende til politikken med å belaste kunden porto for transport mellom egne lokaler. Netshop kjører forøvrig samme metode. Litt underlig om f.eks Rimi tok 40 kr i tillegg pr. handel fordi varene ble "hentet" et annet sted enn på Deres hovedlager i Lørenskog.

Men ikke like rart om du hadde fått alle varene du skulle ha ferdig pakket i poser på Rimibutikken. Slik at du bare betalte, og tok med posene hjem.

Lenke til kommentar

.. for transport er jo gratis som alle vet. Leverandører kan jo levere varer gratis fra produsent til butikk fordi det er jo gratis å frakte dem.. eller.. kanskje det var derfor produktene koster litt mer i butikken enn hva dem koster hos produsenten? Uansett hvor du legger det, så må noen betale for frakten, bare at dersom man legger det som en ekstra utgift istedetfor å innbake det i prisen blir det billigere for de som handler mye for hver gang.

Lenke til kommentar

Det Tiltman mener er at det tidligere var Gratis å hente varer på Netshop, dvs det må ha gått an å drive hentelageret med ikke så altfor negative tall. Det er litt surt for forbrukeren å gå fra en totalt Gratis tjeneste til en som ikke er det, men jeg skjønner enhver nettsjappe som legger på dette Gebyret, da det ikke akkruat er gratis for nettsjappen (...Og det er finnanskrise).

Men la oss ikke fokusere på dette evindelige temaet (...Har vel blitt diskutert i enså mange tråder tidligere).

Kudos til Komplett for denne tjenesten, selv om det er litt surt å måtte betale Bompenger.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det jeg mener er kort og godt følgende:

Det poengteres at komplett sender varene til seg selv (sandefjord -> oslo) og ikke til kunde (kjøper). Andre butikker har nøyaktig de samme behov for å dekke sine interne transportkostnader (fra leverandør til butikk eller hovedlager til butikk) som Netshop og/eller Komplett.

Det er allikevel ikke vanlig hos handelstanden å seperare ut interne transportutgifter som egen varelinje på kundefakturaer. Du får derfor ikke "Porto kr..." nederst på regninga når du kjøper noe i Elkjøp butikken, på Rema eller hos noen andre. Hadde disse også gjort dette ville de antagelig kunne reklamere med lavere priser.

Men, som Giallorossi sier, la oss droppe ytterligere diskusjon.

@Giallorossi:

Hint: Med hensyn til bompenger så slipper jo komplett selv å betale dette med den planlagte plassering av hentebua.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Foruten at det ligger totalt feil (for meg) så er jo dette positivt.

Ganske nære jobben forsåvidt. Kanskje ikke så dumt likevel.

Edit: Etter nærme ettertanke ligger den jo da ganske bra, rundt 1 km ifra jobben. Og t-bane rett i nærheten.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Men selv om det er hentelager så har man vel 14 dagers angrerett. Det kan jo være verdt å betale 39,- for, men er vel egentlig enig i at det burde vært gratis. 

Uansett setter jeg pris på lettere tilgang uten å måtte vente på posten.

Lenke til kommentar

Synes det er helt legitimt å ta et lite gebyr for denslags tjeneste, tatt i betrakting at slike henteordninger egentlig er fordyrende "luksus" vs. det å sende rett fra sentrallager.

Men kan jo f.eks. være kjekt å hente den nye pc-skjermen personlig, fremfor å ha nattlige mareritt om Postens hardhendte pakkehåndtering.

Lenke til kommentar
Ømm, hvor er Vindern ift Karl Johan? Aner ikke hvordan man kommer seg dit. Bor i Drammen.

Om du kjører E18 fra Drammen, så følger du den mot oslo helt til du kommer til avkjørsel til Smestad og Ring 3. Da følger du Ring 3 mot Smestad. Så kan du se på kartet som ligger på Komplett.no sine sider om hvordan du skal kjøre etter det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...