Stig-Arne Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Oppdaget en liten sak i går. Maskinen min har gått av med døden, i allefall CPU, så lot jeg strømkabelen stå i, når jeg kom tilbake fra skolen oppdaget jeg at PSU var varm ?? Har aldri vært borti det før, den skal jo ikke bli varm når den er slått av ? Kan det komme av at det er feil på hk og cpu ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 PSU har som oftest strøm i seg LENGE etterpå at den er skrudd av, noe som gjør at det er et farlig objekt å og leke med hvis man skal drive med eventueller chase-mods. Så kan det ha med hvor pc'en står, og temperaturen i rommet i løpet av dagen, luftigjennomstrømmingen osv. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Tja, du sier noe der, hade prøvd å starte maskinen for så å slå den av igjen.. gikk 10 sek, men det er jo litt rart at PSU skal vli så varm da .. ? Jau jau.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvor varm var den da? Noe varme vil det så og si alltid være, men det kan være avhengi av hvor gammel PSU'en er og kvaliteten på den vil jeg tro. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Det er en Chieftec PSU, ble kjøpt sammens med kabinettet i januar. Hvor varm.. hmm du kjenner det godt på handa ja.. ove lunket for å si det sånn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Deler av PSU er alltid på når strømmen er tilkoblet. Det er en standbyspenning som alltid er til stede, også når PC er avslått (hvis man ikke har slått av med en bryter på selve PSU). Det lyser som regel en LED inne på HK for å vise at standby spenningen er på. Om PSU skal bli varm av dette vet jeg ikke, hadde egentlig ikke trodd det. Det kan jo muligens bety at noe er galt. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Deler av PSU er alltid på når strømmen er tilkoblet. Det er en standbyspenning som alltid er til stede, også når PC er avslått (hvis man ikke har slått av med en bryter på selve PSU). Det lyser som regel en LED inne på HK for å vise at standby spenningen er på.Om PSU skal bli varm av dette vet jeg ikke, hadde egentlig ikke trodd det. Det kan jo muligens bety at noe er galt. Det er riktig. Det brukes en hvilestrøm for å støtte funksjoner som "wake on lan" etc. Selv om det er begrenset med watt som brukes, vil det selvsagt utvikles noe varme. Dette må man også huske på når man skifter ut deler i PC en: Ta ut støpselet først! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå