Gå til innhold

[Løst][Ubuntu 9.04] Booter ikke etter automatisk oppdatering

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en liten programvare-installasjons fest via legg till/fjern programmer. Tenkte jeg skulle prøve ut ting i mitt nye OS så det ble til en god del med nye programmer.

maskinen virket fint inntil nedlasting og installering av oppdateringer, antagelig til de nyinstallerte programmene.

Etter dual boot skjermen starter maskinen ikke opp.

Er det noen som vil hjelpe meg med og løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å boote med tidligere kernel?

Mener du om jeg har prøvd med CDen jeg lagde etter jeg lasta ned ubuntu?

Dette er litt rart for maskina står og kjører som om den er oppe og gå. Lurer på om det er driveren til skjermkortet som kødder?

Endret av klypen
Lenke til kommentar

Jeg vil anta at du har lagt inn proprietær nvidia eller ati driver manuelt, og at denne dermed ikke er oppdatert for en ny kjerne. Du kan se om den gamle kjernen er tilgjengelig ved dual boot vinduet. Jeg anbefaler at du kun bruker Hardware drivers manager for å legge inn proprietære drivere, det er også det klart enkleste.

Lenke til kommentar
Jeg vil anta at du har lagt inn proprietær nvidia eller ati driver manuelt, og at denne dermed ikke er oppdatert for en ny kjerne. Du kan se om den gamle kjernen er tilgjengelig ved dual boot vinduet. Jeg anbefaler at du kun bruker Hardware drivers manager for å legge inn proprietære drivere, det er også det klart enkleste.

Ja nå du sier det så kommer jeg på at det gjorde jeg faktisk :blush: . Den gamle kjernen ER tilgjengelig i dual boot vinduet men den booter ikke fra den heller. Prøver igjen...

Skal holde meg til HardWare Drivers Manager fremover he he :cool:

Har nå prøvd 3 ganger og fortsatt intet resultat :realmad: hva f... gjør jeg? Er det bare reinstallere eller finnes der en annen løsning?

Endret av klypen
Lenke til kommentar

I recovery menyen er der et valg som heter: "Try to auto repair graphic problems". Prøve det?

Har nå prøvd å boote i recovery mode og valgte auto repair graphic problems og deretter boote normalt men samme resultat: maskinen går i svart og bare står og kjører..

Endret av klypen
Lenke til kommentar

OK, da kan du (eksempelvis fra live CD hvis du ikke er komfortabel med kommandolinje) endre nvidia til nv i filen /etc/X11/xorg.conf på harddisken. Reboot, og bruk Hardware drivers manager til å legge inn nvidia for den nye kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...