Gå til innhold

G3'en deiset i bakken.

Anbefalte innlegg

Stativet m/G3'en deiset i bakken i går. :cry: Hjørnedekselet på LCD skjermen ble skadet, men det verste var linsa. Selve hardplasten som stikker litt ut fra selve glasset ble ødelagt. I tillegg ble det flere sprekker i hardplasten rundt selve linsa.

Det jeg lurer på er:

Går det greit å skifte ut linsa?

Hvilke andre skader kan det være(usynlige)?

Hvordan/hva kan jeg gjøre for å sjekke at kameraet er OK når det evt. kommer tilbake fra reparasjon?

Spesielt trist var det at det var broder'n som lånte kameraet da det skjedde :(

Han er heldigvis forsikret, men jeg frykter skader vi ikke kan se, det var tross alt nær et halvt kilo som deiset i bakken fra 1.6m høyde. Frykten er at alle tror at apparatet er i orden når det kommer tilbake, men så er det kanskje ikke det... Og da ser jeg for meg en ørkesløs krangling med selskapet. Er jeg for pessimistisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken forsikring er det det er snakk om her?? Reiseforsikring?

Ja, det er reiseforsikring. Det var hell i uhell at det var broder'n som var skadevolder. Hadde jeg gjort dette selv ville det ikke vært dekning. Forsikringen dekker skade forvoldt av "andre mennesker eller dyr". Jeg ser av saken din at du har fått denne beskjed av ditt selskp...

For min egen del er jeg heldig(om selskapen slår seg vrang): Hele det koret(som var fotobjekt for seansen) bevitnet det hele..Puh..

Lenke til kommentar

Egen kameraforsikring er en fin ting. Utrolig deilig at kameraet har kaskoforsikring. Samme hva som skjer med kameraet eller linsene betaler man bare 10% av det reperasjonen koster. :) Veldig deilig når uhellet først er ute. Hvis repreasjonen kommer på 5000,- så slipper du unna med bare 500.-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...