GCardinal Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Refleksjoner Lurer på hvordan man tar slike bilder av solbriller: Har prøvd det mest (jeg kunne tenke meg) av lyssetting, men uansett hva jeg gjorde så ble det refleksjoner i glasset. Av ente softbokser eller kamera eller andre ting. Først tenkte jeg det kunne fikses i Photoshop, men det viste seg å ikke være så enkelt. Er det en lur triks for å få glasset helt gjennomsiktig?.. Skarphet Det andre problemet er hvordan jeg får alt i fokus? Har prøvd med 105mm VR Macro på f/36, men forsatt så ble det ytterste delen ut av fokus... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Bruk et videre objektiv, f.eks 50mm og les denne; http://photo.net/photography-lighting-equi...es-forum/00KxhG Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Bruk et videre objektiv, f.eks 50mm og les denne; http://photo.net/photography-lighting-equi...es-forum/00KxhG Takk for tipset om 50mm, skal prøve med 60mm macro. Har lest den og enn del andre lignende diskusjoner. Men tips varierer fra å ha polaliserings filter på objektivet og lyskilde til enkelt softboks med fillkort osv. Det med softbokser har jeg prøvd enn del av. Og klarer ikke helt å se for meg hvilken setup vil kunne gi helt gjennomsiktig glass uten noen refleksjoner. Og når det gjelder polaliserings filtrer, så koster de enn del, så vil være litt mer sikker før jeg går til innkjøp... Lenke til kommentar
emero Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 prøvd å bruke produkttelt og lyssette gjennom veggene på teltet? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ta en titt på videoen til Jens Haugen, så får du kanskje et lite innblikk i en måte å gjøre det på. Nå er han profesjonell, har utstyret og oppdraget krever presisjon og høy kvalitet, men du finner garantert noen tips og triks der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Vil ikke en polariseringsfilter kunne hjelpe her ? Tom Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 prøvd å bruke produkttelt og lyssette gjennom veggene på teltet? Det skrives at i produkt telt får man klar refleksjon av linsen/kamera. Har ikke prøvd med produkttelt da jeg syntes den var litt for liten. men skal teste det i kveld. Vil ikke en polariseringsfilter kunne hjelpe her ? Tom Har ikke CPL, men på forumer skrives det at den har litt begrenset effekt. Har nå bestilt polariseringsfilter, så skal teste når jeg får den. Ta en titt på videoen til Jens Haugen, så får du kanskje et lite innblikk i en måte å gjøre det på.Nå er han profesjonell, har utstyret og oppdraget krever presisjon og høy kvalitet, men du finner garantert noen tips og triks der. Meget flotte bilder og spennende oppsett. Men det oppsette han bruker gir litt mer av "ceramic look", mens jeg er ute helt ren gjennomsiktig og mer nøytral. Kanskje små-pirk Men skal prøve å gjenskape litt av hans oppsett, har noe lunde tilsvarende utstyr han bruker (bortsett fra Hasselblad kamera . Har god utgangspunkt nå, mange takk! Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Her er alle de første resultater (før jeg startet tråd): Også mulig å rense i Photoshop, men syns det blir for mye arbeid Prøvde å renset glasset i Photoshop Endret 10. august 2009 av GCardinal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå