TheMartine Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Det har forundret meg en god stund, egentlig. Hva er det som får jenter til å pine seg gjennom dager og (ikke minst) netter med vonde, helseskadelige sko? Jeg leste forresten om opprinnelsen til disse skoene; at de var ment for å hindre kvinnelige sexslaver i å rømme fra harem. Og i dag kler man seg i dem med glede. Snålt, egentlig. Hva er så grunnen? Jeg skjønner jo såpass at det må være fordi man mener det ser fint ut, men hvordan kan dette være viktigere enn komfort og å beholde føtter, ben og ryggrad i godt hold? Vet man ikke bedre? Står skjønnhetsidealet så sterkt at man mener det er verdt det? Vil man glede seg selv eller andre? Edit: Topic. Endret 10. august 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Som du sier, det ser jo fint ut, og vil tro det hjelper mange kortvokste jenter/damer med å se litt høgere ut Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg har aldri hatt sans for jenter med høye hæler, ser bare vondt ut. Nokså idiotisk å gå med sko som påfører ryggskader og skjev stortå . Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Blir det samme som å spørre hvorfor folk går med noe som helst utover en grå tettsittende effektiv kondomdrakt (så man holder seg varm). Mote er jo nær sagt aldri praktisk. Greit nok, jenter som går særdeles mye i de, dvs. så mye at det går ut over rygg, føtter etc., de har jeg liten empati med, men å gå i høye hæler overhodet synes jeg er helt greit. Lenke til kommentar
Henrix03 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Står skjønnhetsidealet så sterkt at man mener det er verdt det? Vil man glede seg selv eller andre? --------------- Yep! Mange ganger har jeg hørt fra min mor: Skal man være fin, må man tåle pin. Hvilket er det mest uintelligente uttrykket jeg noensinne har hørt. Jeg, personlig, synes det er trist at dette utsagnet er en selvfølge for ett klart flertall av jenter, både unge og voksne. Enda tristere at unge blir LÆRT OPP til å tenke slik av sine foreldre/samfunnet. Meeeen, det er jo helt frivillig, så hvis de virkelig vil pine seg selv for å imponere hvem de nå enn prøver å imponere - So be it. Kvinnfolk klager på mannsjåvinisme mens de innerst inne nyter undertrykkelsen. Kan ikke si mye imot meg der, kan man? (med dette mener jeg åpenbart ikke ALLE kvinner) Godt å vite at det er flere enn meg som undres over dette Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Fordi det ser dumt ut med fin kjole og joggesko Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Finnes finsko uten høye hæler og da, men tar poenget ditt Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Fordi det ser meget stilig ut. Blir iallefall "ooolalalala" fra meg, og applaus Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Er det galt for en kvinne å ville være feminin nå? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Man trenger da for pokker ikke høye hæler for å være feminin. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Nei men det hjelper. Syns damer fortsatt skal bruke hæler og friste oss menn. Lenke til kommentar
Henrix03 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Vet ikke om det handler så mye om å være feminin? Det er en tradisjon (eller hva jeg skal kalle det) som aldri har blitt brutt. Som sagt skal det være helt lov til å pine føttene sine med belastning og gnagesår om man virkelig vil. Men nei, det er da absolutt ikke noe galt i å ville være feminin. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Eg er gut, og for min del hev eg alltid synast at høge hælar ser tåpeleg ut. Di høgare hælar, di meir "creepy" ser det ut. Det virkar berre så sinnsjukt unaturleg for meg. Endret 10. august 2009 av Norvegisk Lenke til kommentar
Henrix03 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg ser jo hvordan noen er villig til å trosse smerten. Høyhælte sko er jo nesten et mirakel. Det får jo de korteste og mest klumpete bena til å se elegante (/mer elegant) og kunstnerisk ut =P Jeg gikk i høye hæler i min konfirmasjon for første gang, så igjen på 17mai... personlig synes jeg det er ikke verdt det. Hvertfall ikke i 17.mai toget x_x Nå ligger skparet i gangen og samler støv. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg synes også det ser aldeles tåpelig ut og ler litt for meg selv når jeg ser kvinner pine seg gjennom det for noe som (for meg) ikke er attraktivt i det hele tatt. Snarere tvert imot. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Man trenger da for pokker ikke høye hæler for å være feminin. Opplagt; Men det skader jo ikke i dette eksemplet. Lenke til kommentar
Gjest Connosieur Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hæler gir enklere adgang på stående for når det skal tas en kjappis. Bare ideen i seg selv er sexy! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hæler gir enklere adgang på stående for når det skal tas en kjappis. Bare ideen i seg selv er sexy! What he said! Høye hæler og smale sko gjør at føttene ser mindre ut (blir ikke så lange) og et optisk bedrag gjør at leggene/bena blir lengere. Urinstinkter folkens, de fleste mannfolk _blir_ kåte av høye hæler. At datanerder gir applaus for joggesko til ballkjole teller ikke stort i "markedet". Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Høyhæler ser jo bra ut i de fleste tilfeller Må være sykt vondt/ubehagelig å gå med da. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det er bare et svar, høye hæler er døds sexy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå