Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

De helsemessige problemene ved å gå i høye hæler


TheMartine

Anbefalte innlegg

Det har forundret meg en god stund, egentlig. Hva er det som får jenter til å pine seg gjennom dager og (ikke minst) netter med vonde, helseskadelige sko?

 

Jeg leste forresten om opprinnelsen til disse skoene; at de var ment for å hindre kvinnelige sexslaver i å rømme fra harem. Og i dag kler man seg i dem med glede. Snålt, egentlig.

 

Hva er så grunnen? Jeg skjønner jo såpass at det må være fordi man mener det ser fint ut, men hvordan kan dette være viktigere enn komfort og å beholde føtter, ben og ryggrad i godt hold?

Vet man ikke bedre? Står skjønnhetsidealet så sterkt at man mener det er verdt det? Vil man glede seg selv eller andre?

 

 

Edit: Topic.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir det samme som å spørre hvorfor folk går med noe som helst utover en grå tettsittende effektiv kondomdrakt (så man holder seg varm).

 

Mote er jo nær sagt aldri praktisk.

 

Greit nok, jenter som går særdeles mye i de, dvs. så mye at det går ut over rygg, føtter etc., de har jeg liten empati med, men å gå i høye hæler overhodet synes jeg er helt greit.

Lenke til kommentar
Står skjønnhetsidealet så sterkt at man mener det er verdt det? Vil man glede seg selv eller andre?

---------------

 

Yep!

Mange ganger har jeg hørt fra min mor: Skal man være fin, må man tåle pin. Hvilket er det mest uintelligente uttrykket jeg noensinne har hørt. Jeg, personlig, synes det er trist at dette utsagnet er en selvfølge for ett klart flertall av jenter, både unge og voksne. Enda tristere at unge blir LÆRT OPP til å tenke slik av sine foreldre/samfunnet. Meeeen, det er jo helt frivillig, så hvis de virkelig vil pine seg selv for å imponere hvem de nå enn prøver å imponere - So be it.

 

Kvinnfolk klager på mannsjåvinisme mens de innerst inne nyter undertrykkelsen. Kan ikke si mye imot meg der, kan man? (med dette mener jeg åpenbart ikke ALLE kvinner)

 

Godt å vite at det er flere enn meg som undres over dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Vet ikke om det handler så mye om å være feminin? Det er en tradisjon (eller hva jeg skal kalle det) som aldri har blitt brutt. Som sagt skal det være helt lov til å pine føttene sine med belastning og gnagesår om man virkelig vil. Men nei, det er da absolutt ikke noe galt i å ville være feminin.

Lenke til kommentar

Jeg ser jo hvordan noen er villig til å trosse smerten. Høyhælte sko er jo nesten et mirakel. Det får jo de korteste og mest klumpete bena til å se elegante (/mer elegant) og kunstnerisk ut =P

Jeg gikk i høye hæler i min konfirmasjon for første gang, så igjen på 17mai... personlig synes jeg det er ikke verdt det. Hvertfall ikke i 17.mai toget x_x Nå ligger skparet i gangen og samler støv.

Lenke til kommentar
Hæler gir enklere adgang på stående for når det skal tas en kjappis. Bare ideen i seg selv er sexy! :love:

What he said!

 

 

Høye hæler og smale sko gjør at føttene ser mindre ut (blir ikke så lange) og et optisk bedrag gjør at leggene/bena blir lengere.

Urinstinkter folkens, de fleste mannfolk _blir_ kåte av høye hæler.

 

 

At datanerder gir applaus for joggesko til ballkjole teller ikke stort i "markedet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...