Gå til innhold

Må man ha mobilt bredbåndsabonnement for å bruke mobilt bredbånd?

Anbefalte innlegg

Jeg ser de fleste mobiltelefonioperatører tilbyr mobilt bredbåndsabonnement i tillegg til sine vanlige abonnementer, men så lenge man har en telefon (eller laptop med tvilling-sim-kort) med 3G-antenne holder det vel med et hvilket som helst mobiltelefonabonnement for å bruke 3G-nettet? Eller har jeg misforstått? Får man kanskje høyere hastighet med et mobilt bredbåndsabonnement?

Endret av transmogriff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste forskjellen er prisen på datatrafikk, som jo er mye lavere dersom du har mbb abonnement. - Men er det privat så har du vel en grense på 10,- dagen eller noe som er maks fakturering uansett? - vær oppmerksom på at det er pr. simkort hvis du har flere simkort med egen nummer (tvilling) og at det ikke gjelder for bedriftsabonnement. - For bedrift må du kjøpe tilleggsabo. for å få "inkludert" datatrafikk.

Lenke til kommentar

Nei, det skal vel gå an å bruke vanlig abonnement til mobilt bredbånd - må bare settes opp riktig.

Skal også fungere med kontantkort.

Ellers er vel prising forskjellen! Uten bredbåndsabonnement er det per MB taksering som kan bli dyrt.

Ja, maks 10 kr dagen hadde jo vært billig .... det gjalt egendlig WAP eller surfing på telefonen.

Vet ikke om de kan skille mellom internet på mobilen og internet via mobilen til pc.

Har nemlig også lest noe om 50-60 kr makspris per dag.

DU få skjekke selv på telenor.no, netcom.no tele2.no osv osv

Prisene har jo gått ned. Selv har jeg FRITID fra netcom til 99kr/mnd (ubrenset data fra 17 - 8 og fri lø-sø).

På heltid kostet før 398kr og mere, men har sett priser ned til 249 kr (netcom) hos elkjøp sist!

Kan hende at de har satt maksbegrensing på nedlasting. 5GB/måned er vel en grense noen steder før hastigheten blir stupet til 100/100 kbs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...