MoonGirl Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hei, jeg har en gammel nokia og tenkte jeg skulle kjøpe meg ny mobil. når jeg går i butikken og skal ha en mobil med netcom youngtalk, får jeg da nytt sim kort? For det trenger jeg ikke, i og med at jeg har sim kort fra før med Netcom youngtalk. Blir det dyrere da om jeg ikke tar i mot simkortet? Mvh Mary_5 Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Du kan velge mellom å kjøpe en mobil med abonnement, uten abonnement eller med kontantkort. Hvis du kjøper en mobil uten abonemment er det bare å sette inn ditt gamle simkort i mobilen, og den virker. Du kan også kjøpe en mobil med et hvilket som helst abonnement fra netcom, men du forplikter deg som oftest da til å betale månedsavgift i minst et år fremover. Med andre ord er det lurest å betale litt ekstra for en mobil uten abonnement Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 det kan hende telefonen er bundet opp til en viss operatør. skal du fortsette å ha den samme operatøren som du har per idag regner jeg ikke med du må bytte sim-kort. Er detveldig gammelt kan det hende du må bytte det ut for å få tilgang til nye funksjoner. skal du bytte operatør må du uansett ha nytt simkort. Lenke til kommentar
MoonGirl Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Oki takk! Da tror jeg enten at jeg kanselerer mitt nåværende sim kort og kjøper helt ny mobil med nytt abonoment eller så kjøper jeg en mobil uten abonoment. Så jeg kan altså ikke komme inn å kjøpe en mobil med netcom youngtalk abonoment og samtidig bruke det gamle simkortet? Tror dere det da blir evt dyrere? Er helt håpløs på dette jeg! huff! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 hvis du har netcom per idag kan jeg si deg med 95% sikkerhet at du kan bruke simkortet du har idag selv om du bytter abonement. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Da tror jeg enten at jeg kanselerer mitt nåværende sim kort og kjøper helt ny mobil med nytt abonoment eller så kjøper jeg en mobil uten abonoment. Så jeg kan altså ikke komme inn å kjøpe en mobil med netcom youngtalk abonoment og samtidig bruke det gamle simkortet? Tror dere det da blir evt dyrere? Hvis du kjøper en mobil med netcom youngtalk vil du kunne bruke ditt gamle simkort, men du vil i tillegg måtte betale månedsavgift i minst et år, før du har lov til å si opp abonnementet. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Tror du legger for mye vekt på selve simkortet her. Det er jo det bakenforliggende abb. som er viktig her. Du bør ikke si opp abb. før du kjøper nytt. Det er jo kjekt å få med seg det gamle telefonnummeret ditt antar jeg. Du bør finne ut om du har mer bindingstid igjen ved å ringe Netcom. Mobiltelefonselskapene har gjort det så komplisert som mulig å finne ut hva som egentlig lønner seg for deg. Hvis du finner et godt tilbud som inkluderer et abb. som passer for deg så er jo det bra. Merk at noen abb. får ekstra høy månedspris hvis du benytter deg av tilbud. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg kan med 100% sikkerhet si at hvis du vil beholde NetCom YoungTalk vil det absolutt lønne seg å beholde simkortet ditt. (Ettersom du må betale etablering på nytt sim-kort med nytt nummer) Alt som skjer er at du får et års bindingstid, og rabattert telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå