Isvarmt Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Tenkte tiden var inne på å oppgradere pcen litt jeg har ett 8800gt og core 2 duo 6850 cpu sokkel 775. Jeg skal oppgradere sjermkort men så lurte jeg på om opppgradering av cpu ville gi noe særlig bedre ytelse i spill. Etter det jeg har lest så henger 6850 på lik linje med 8400 core 2. Som i hw sine tester kommer meget bra ut i spill? Siden budsjettet mitt ikke er det største rundt 3000?? så trenger jeg svar på dette? Tar jeg feil her eller? setter pris på litt hjelp Takk for alle svar. Forresten skal jeg gå for ATI eller Nvida sjermkort? Lenke til kommentar
Laukhau Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Jeg tror ikke du vil tjene noe særlig mye mer på å oppgradere cpu til noen annen 775 socket cpu. Hvis du først skal oppgradere cpu burde du kjøpe i7, å da må du ha nytt hk. Jeg ville ikke gjort det, enda Du kan jo gå for ATI 4890. Eller hvis du vil ha nvidia så kan du kjøpe GTX285. Jeg ville selv godt for 285, men hvis du vil ha mer for pengene burde du gå for 4890 =) Endret 10. august 2009 av Laukhau Lenke til kommentar
Jdi Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 For en stund siden oppgraderte jeg skjermkortet fra 8800GT til GTX285, og kan godt anbefalle det. Jeg har ennå min E6850 og har vurdert oppgradering til q9550, men ser egentlig ikke noe hensikt med det siden 2 kjerner holder bra ennå. Det jeg vil anbefalle er å kjøpe GTX285 hvis du har penger til det og kjøpe en god kjøler til E6850 slik at du kansje får den opp i 3.6. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hvis du har strømforsyning på mer enn 650W kan du kjøpe et 8800GT ekstra og kjøre SLI -SLI ytelse. Hovedkortet må støtte SLI også. Oppgradering av strømforsyning kan jo kanskje være greit dersom hovedkortet støtter SLI:) Mest sannsynlig har du ikke det som trengs? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå