Gå til innhold

handle "brukt" fra Usa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fotoutstyr er tollfritt, men du må fremdeles betale moms hvis varens verdi er over NOK200,- Det må betales moms på både nye og brukte varer hvis varens verdi er over NOK200,-

På varer med verdi under NOK1000,- som Posten fortoller må det betales ett forenklet tollgebyr på NOK106,- som kommer i tillegg til moms. På varer hvor andre enn Posten fortoller så vil det i tillegg til moms også kommet ett gebyr som vil være forskjellig avhengig av hvem som leverer pakken: UPS, Fedex, m.fl.

Edit: Posten har igjen økt takstene sine.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

takk for svar.

ser ut som jeg flyr til New York og henter utstyret selv, det jeg skal kjøpe koster rundt 20 000 i New York mens i Norge koster det rundt 40 000. Fant tur retur New York for 3000 svenske, så tar meg en lang weekend i New York og henter det selv, og fortsatt sparer jeg på det

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor du skal handle men de to store i NYC, Adorama og B&H Photo Video, stenger fredager klokken 14.00 lokal tid samt holder stengt på lørdager.

En ting til er at det i NYC må betales en lokal skatt, en såkalt "Sales Tax" på 8,875% ved handel og leveranse i hele New York State. Dette får du ikke tilbake slik som med momspenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...