sveist Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hei, Jeg driver å prøver å koble opp en vpn-forbindelse mot en Symantec Firewall/VPN appliance 200R. Klienten som blir brukt er en Symantec Enterprise VPN Client. Det som er problemet er at jeg får koblet til vpn-tunnelen, men jeg får ikke tak i noe på innsiden av nettverket. VPN-serveren står på en sdsl-tilkobling og er testet med hell med sdsl-sdsl og sdsl-tele danmark. Klientmaskinen som ikke fungerer er testet på en annen linje (tele danmark) og fikk tak i innholdet på innsiden av nettverket da. Maskinen står bak en Jensen broadband router som har ipsec passthrough. Noen som har noen forslag ? MVH, Svein Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 PPPoE klientene winpoet og raspppoe opptrer som et nettverksadapter for operativsystemet. Dette virtuelle adapteret tar ikke hensyn til standard mtu (pakkestørrelse) i windows. MTU blir satt til 1492, da dette er maksimal utnyttelse av PPPoE for adsl. IPSec klienten secureclient legger så sine pakkemekanismer på IP pakkene, i tillegg til maks mtu. Dermed blir pakkene større enn at de kan overføres og de droppes før de kommer ut på nettverkskortet. Løsningen på dette er å senke MTU-verdien i pppoe klienten til 1418. Da skulle pakkene kunne passere! Anbefaler bruk av rasPPPoe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå