Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og VPN-klient

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver å prøver å koble opp en vpn-forbindelse mot en Symantec Firewall/VPN appliance 200R. Klienten som blir brukt er en Symantec Enterprise VPN Client.

Det som er problemet er at jeg får koblet til vpn-tunnelen, men jeg får ikke tak i noe på innsiden av nettverket.

VPN-serveren står på en sdsl-tilkobling og er testet med hell med sdsl-sdsl og sdsl-tele danmark. Klientmaskinen som ikke fungerer er testet på en annen linje (tele danmark) og fikk tak i innholdet på innsiden av nettverket da. Maskinen står bak en Jensen broadband router som har ipsec passthrough.

Noen som har noen forslag ?

MVH,

Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PPPoE klientene winpoet og raspppoe opptrer som et nettverksadapter for operativsystemet. Dette virtuelle adapteret tar ikke hensyn til standard mtu (pakkestørrelse) i windows. MTU blir satt til 1492, da dette er maksimal utnyttelse av PPPoE for adsl. IPSec klienten secureclient legger så sine pakkemekanismer på IP pakkene, i tillegg til maks mtu. Dermed blir pakkene større enn at de kan overføres og de droppes før de kommer ut på nettverkskortet.

Løsningen på dette er å senke MTU-verdien i pppoe klienten til 1418.

Da skulle pakkene kunne passere! Anbefaler bruk av rasPPPoe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...