Oftis Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg er på utkikk etter en bærbar PC, og har sett endel på denne. Noen som har innspill på pcen, eventuelt noen som har bedre forslag til en pc i samme prisklasse? Er interessert i høy batteritid, samt at den skal kunne kjøre spill som Football Manager og The Sims 3 uten problemer. Viftestøy burde det være minimalt av. Men ettersom at jeg har dårlig peiling på PC'er, så lurte jeg på om noen kan komme med erfaringer og kritikk på denne utifra informasjonen ovenfor. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Oftis Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Ingen som kan ta en kjapp titt på pcen og gi meg litt respons? Hadde satt stor pris på det! Lenke til kommentar
transmogriff Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Heisan Oftis, jeg har også hatt 4810 i kikkerten en stund, har vært og sett på den i butikker, og den virker som et godt kjøp synes jeg. Byggekvalitet og materialer føles veldig solid. Ville nok gått for 2-kjerneprosessor, ut fra tester jeg har lest blir 1-kjerneversjonen fort litt i svakeste laget ved spilling og multitasking og videoavspilling på nett (flash-basert sådan, vel å merke). Modellen med ATI-grafikk er det nok også lurt å vurdere i så måte. Har prøvd å lytte etter viftestøy, vanskelig å bedømme i butikkomgivelser, men absolutt ikke noe avskrekkende lydnivå sammenlignet med andre maskiner. Riktignok har jeg ikke hørt på den annet enn når den er i tilnærmet idle, men testene jeg har lest sier at selv under belastning blir ikke støyen plagsom (med mindre du er svært følsom for sånt, da). Eneste jeg har å utsette litt på er tastaturet, overflatebelegget de har valgt på tastene blir fort klissete. Og skjermen skulle selvsagt vært anti-glare, og hatt høyere oppløsning. Men jeg tror du vil bli fornøyd med denne uansett. Og hvis ikke har du jo 14 dagers angrefrist, he he! Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg har 3810T med SU3500 selv og er strålende fornøyd. Prosessoren er kraftig nok til å spille av 1080p i windows 7. Men Flash, er den som kjent ikke like glad i, det går greit, men du kan ikke bruke maskinen til så mye anneet når du spiller det av. Har hatt noen maskiner opp i gjennom årene, og 3810T er til nå mitt beste PC kjøp noensinne. Lenke til kommentar
Oftis Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Heisan Oftis, jeg har også hatt 4810 i kikkerten en stund, har vært og sett på den i butikker, og den virker som et godt kjøp synes jeg. Byggekvalitet og materialer føles veldig solid. Ville nok gått for 2-kjerneprosessor, ut fra tester jeg har lest blir 1-kjerneversjonen fort litt i svakeste laget ved spilling og multitasking og videoavspilling på nett (flash-basert sådan, vel å merke). Modellen med ATI-grafikk er det nok også lurt å vurdere i så måte. Har prøvd å lytte etter viftestøy, vanskelig å bedømme i butikkomgivelser, men absolutt ikke noe avskrekkende lydnivå sammenlignet med andre maskiner. Riktignok har jeg ikke hørt på den annet enn når den er i tilnærmet idle, men testene jeg har lest sier at selv under belastning blir ikke støyen plagsom (med mindre du er svært følsom for sånt, da). Eneste jeg har å utsette litt på er tastaturet, overflatebelegget de har valgt på tastene blir fort klissete. Og skjermen skulle selvsagt vært anti-glare, og hatt høyere oppløsning. Men jeg tror du vil bli fornøyd med denne uansett. Og hvis ikke har du jo 14 dagers angrefrist, he he! Takk for godt svar! Du hadde ikke orket å finne fram den versjonen du snakker om med 2-kjerneprosessor og ATI-grafikk? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 For de som ikke liker blankt tastatur og skjerm er Acer Travelmate 8371 (13,3") og 8471 (14") gode alternativer. De er også i Timeline-serien og har omtrent samme tekniske data og størrelse + matt skjerm og tastatur. Lenke til kommentar
transmogriff Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 For de som ikke liker blankt tastatur og skjerm er Acer Travelmate 8371 (13,3") og 8471 (14") gode alternativer. Ja, jeg har også tenkt på dem, eneste er at de mangler hdmi/displayport. Å måtte kjøpe en dockingstasjon til 1000,- bare for å få dvi er litt vanskelig å svelge. Vet heller ikke om de selges med gratis Windows 7-oppgradering. Men til OP er nok dette et vel så godt tips som 4810! De er jo mer eller mindre identiske, men 8471 koster litt mer enn sin 4810-motpart. Bedre byggematerialer er vel grunnen til det. Hvis du bor i Oslo, har de begge utstilt på Digital Impuls i Møllergata (pr. i dag, i alle fall). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå